تاریخ : 31 فروردین 3 09:12
3

کرونا و آسیب آن به اقتصاد جهان

  • کد خبر : 210637
  • 01 آذر 99 21:23
کرونا و آسیب آن به اقتصاد جهان
تاثیر بیماری کرونا بر اقتصاد بسیار گسترده بوده و انتظار می‌رود تا مدت طولانی نامعلومی ادامه داشته باشد.
به گزارش شاخص، شیوع بیماری کرونا در جهان که تاکنون جان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را گرفته، تاثیرات سوئی بر اقتصاد جهان نیر داشته که به نظر می‌رسد در کوتاه مدت قابل حل و فصل نباشد.
به گزارش «وُکس‌ و آسوشیتدپرس»، شیوع بیماری کرونا، تاثیر گسترده و بی سابقه‌ای بر اقتصاد جهان داشته و همزمان دو عرصه عرضه و تقاضا را دچار شوک کرده است.
تاثیر کرونا بر نیروی کار و ابتلای آنان به بیماری، تعطیلی بازار‌ها و رعایت فاصله اجتماعی، مهم‌ترین عوامل مختل کننده روند عرضه هستند.
از جهت تقاضا نیز بحران‌هایی مانند بدتر شدن چشم انداز‌های اقتصادی، اخراج‌های پی در پی و گسترده، از دست رفتن درآمد‌های ناشی از بیماری، قرنطینه و بیکاری، به کاهش مصرف خانوار و سرمایه گذاری شرکت‌ها منجر شده است.
نتایج بررسی‌ها و تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهد، که اثرات عدم اطمینان شدید اقتصادی، مبهم بودن مدت و میزان این بحران و چرخه ناقص کاهش اعتماد برای کسب و کار و مصرف، سبب رکود طولانی مدت اقتصاد خواهد بود.
تاثیر بحران اقتصادی ناشی از کرونا اگرچه گسترده است، اما برای همه کشور‌ها یکسان نیست.
در واقع، داده‌ها نشان می‌دهند که آمریکا و انگلیس، به مدت طولانی تری با اثرات عمیق این رکورد مواجه خواهند بود.
این در حالی است که چین، اقتصاد‌های نوظهور آسیا و اتحادیه اروپا در وضعیت بهتری قرار دارند و احتمالا می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۱، بخش‌های عمده‌ای از اقتصاد خود را ترمیم کنند.
اما آن چه مشخص است هیچ کشوری از این بحران بهداشتی دارای پیامد‌های چند بعدی در جهان استوار بر ارتباطات گسترده در امان نبوده و از تاثیرات منفی و گسترده آن بر اقتصاد رنج خواهد برد.
صندوق بین المللی پول در جدیدترین جلسه خود که هفته گذشته به صورت مجازی برگزار کرد، بحران اقتصادی ناشی از کرونا را بدترین بحران اقتصادی جهان از زمان رکود بزرگ سال ۱۹۳۰ خواند.
به زعم این نهاد بین المللی، رشد اقتصادی ضعیف، بار سنگین بدهی، افزایش آسیب پذیری‌های مالی، فقر و نابرابری، از پیامد‌های بزرگ‌ترین بحران اقتصادی ۹ دهه اخیر هستند.
چشم انداز اقتصادی که صندوق بین المللی پول پیش بینی می‌کند، کاهش ۴.۴ درصدی رشد جهانی اقتصاد است که بالاترین میزان از زمان رکورد بزرگ اقتصادی سال ۱۹۳۰ محسوب می‌شود.
از سوی دیگر بانک جهانی پیش بینی کرد که کرونا می‌تواند ۱۱۴ میلیون نفر دیگر را به فقر شدید مبتلا کند.
در واقع رکود اقتصادی ناشی از کرونا پس از کشف و توزیع واکسن به پایان نخواهد رسید و تاثیرات آن تا سال‌ها ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/1100
منبع: میزان
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/210637
  • نویسنده : مدیر
  • ارسال توسط : مدیر
  • منبع :
  • 0 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.