تاریخ : 31 فروردین 3 21:04
3

تاکید پمپئو بر تداوم فشار حداکثری علیه ایران

  • کد خبر : 210704
  • 02 آذر 99 20:12
تاکید پمپئو بر تداوم فشار حداکثری علیه ایران
وزیر امورخارجه آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد از فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران حمایت می‌کند و حمله نظامی را تکذیب نمی‌کند.
به گزارش شاخص، «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا، در مصاحبه اخیر خود با مجله «نشنال» از عدم تکذیب حمله نظامی و تداوم حمایتش از «فشار حداکثری علیه ایران» گفت. در ابتدای این مصاحبه پمپئو به بحث درباره تحولات خاورمیانه و رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، پرداخت. به ادعای او سیاست «اول آمریکا»ی ترامپ راهکاری بود تا «بی‌ثباتی رژیم ایران» شناخته شود و از طرفی این واقعیت مشخص گردد که «رژیم صهیونیستی شریکی بزرگ برای کشور‌های حوزه خلیج فارس» است. به ادعای این مقام ارشد آمریکا: «واشنگتن گروهی ایجاد کرد تا نشان دهد تهدید از سوی ایران است و جلوی آن را گرفته است.» او در بخشی از این مصاحبه مدعی شد: «ما حداکثر تلاشمان را کردیم تا نتایج خوبی برای عراق به ارمغان آوریم؛ بنابراین می‌توان گفت برای هر کشوری مجموعه‌ای از سیاست‌ها را اتخاذ کردیم.» او در ادامه مدعی شد: «انزوای ایران کار درستی بود.» پمپئو در ادامه گفت: «با اتخاذ سیاست فشار حداکثری بود که دسترسی ایران به میلیارد‌ها دلاری که دولت قبلی آمریکا به آن واگذار کرده بود، قطع شد.» وزیر خارجه آمریکا در بخشی از این مصاحبه اشاره‌ای به ادعا‌های جدید داشت که خبر از حمله به ایران می‌دادند. او در این باره گفت: «ترامپ هموراه آنچه که برای آمریکایی‌ها امنیت را پاس خواهد داشت، حفظ می‌کند. این ۴ سال پایه سیاست ما بر این اساس بوده و تازمانی که ما مسئول این کشور هستیم این سیاست را اتخاذ خواهیم کرد.» در ادامه پمپئو از حضور نیرو‌های کشورش در عراق نیز دفاع کرد و سپس از تدوام حضور نیرو‌های ناتو در این کشور نیز سخن گفت. او همچنین اظهاراتی درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را نیز مطرح کرده و اعلام کرد شمار آن‌ها به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.
بیشتر بخوانید
گفتنی است زمانی که در ۱۸ مه سال ۲۰۱۸ رئیس‌جمهور آمریکا «برنامه جامع اقدام مشترک» یا همان توافق هسته‌ای ایران را زیر پا گذاشت، وعده داد که راهبرد فشار حداکثری علیه تهران، نتایج بهتری از ماندن در این توافق خواهد داشت. تلاش آمریکا برای خروج از برجام برنامه‌ای بود که ترامپ از همان زمان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در سر می‌پروراند. در پیش گرفتن راهبرد فشار حداکثری علیه تهران درپی دستیابی به اهدافی از جمله نابودی برجام و فشار بر ایران برای عقب‌نشینی از مواضع هسته‌ای و منطقه‌ای خود ارزیابی می‌شد. هر چند رویکرد تحریمی خصمانه واشنگتن، اقتصاد ایران را متاثر کرد، بدون شک نتوانسته رویا‌هایی را که ترامپ به دنبال آن بود، محقق کند. در واقع راهبرد فشار حداکثری دولت ترامپ، اوضاع را از آنچه بود، بدتر کرده است. انتهای پیام/1100 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/210704
  • نویسنده : مدیر
  • ارسال توسط : مدیر
  • منبع :
  • 0 بازدید
  • بدون دیدگاه

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.