تاریخ : 10 فروردین 3 12:00
3
هشدار سازمان بهداشت جهانی؛

خود را برای شرایط بدتر آماده کنید

  • کد خبر : 211201
  • 09 دی 99 11:29
خود را برای شرایط بدتر آماده کنید
سازمان جهانی بهداشت به تمام کشور‌ها هشدار داد خود را برای شرایط بدتر آماده کنند.

به  گزارش شاخص، سازمان جهانی بهداشت با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌های انجام شده در سراسر جهان تا کنون ده‌ها میلیون نفر به کووید۱۹ مبتلا شده‌اند و بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز از این بیماری جان باخته‌اند، به کشورها هشدار داد که خود را برای شرایط بدتر آماده کنند.

مایکل رایان، رئیس شرایط اضطراری سازمان جهانی بهداشت در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در سال جاری میلادی اعلام کرد: این یک زنگ خطر است. بیماری همه‌گیر کرونا به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و هر گوشه از کره زمین را تحت تأثیر قرار داده است، با این وجود هنوز بدترین شرایط روی نداده است.

او افزود: اگرچه می‌دانیم که این ویروس به راحتی گسترش می‌یابد و افراد را می‌کشد، اما باید توجه داشت که نرخ مرگ و میر این بیماری در مقایسه با سایر بیماری‌های در حال ظهور نسبتا پایین است و به همین دلیل باید برای هر چیزی در آینده آماده باشیم؛ زیرا ممکن است حتی وضعیت بدتری روی دهد.

هنوز نتوانسته‌ایم کرونا را مدیریت کنیم

بروس آیلوارد، همکار دکتر رایان و مشاور سازمان جهانی بهداشت نیز اعلام کرد: با وجود تلاش‌های درخور توجهی که در مبارزه با کووید۱۹ انجام شده، از جمله ساخت واکسن‌هایی موثر در زمانی کوتاه، وضعیت امروزی جهان به دور از آمادگی برای مبارزه با همه‌گیری‌های دیگر در آینده است.

او افزود: ما در حال عبور از موج دوم و سوم این ویروس هستیم و هنوز نتوانسته‌ایم آن را مدیریت کنیم.

تا کنون ابتلای بیش از ۸۱ میلیون و ۴۷۹ هزار نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ تایید شده است و از این تعداد بیش از ۱ میلیون و ۷۷۸ هزار نفر جان باخته‌اند.

ایالا متحده آمریکا، هند، برزیل، روسیه، فرانسه، بریتانیا، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان ۱۰ کشور اولی هستند که بالاترین آمار مبتلایان به کووید۱۹ را دارند.

فهرست کشور‌های دارای بالاترین آمار مرگ و میر کمی متفاوت است؛ در حال حاضر ایالات متحده، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، بریتانیا، فرانسه، روسیه، ایران و اسپانیا به ترتیب ۱۰ کشور اولی هستند که بالاترین شمار مرگ و میر کرونا را در سراسر جهان گزارش داده‌اند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211201

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.