تاریخ : 09 فروردین 3 15:44
3
ورود ویروس انگلیسی به ایران تایید شد

ورود ویروس انگلیسی به ایران تایید شد

  • کد خبر : 211319
  • 16 دی 99 19:48
ورود ویروس انگلیسی به ایران تایید شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کاهش تعداد فوتی های روزانه کرونا به ۹۸ نفر و شناسایی اولین فرد مبتلا به ویرس جهش یافته انگلیسی در کشور خبر داد.

به گزارش شاخص، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بعد از مدت‌ها تلاش همکارانمان امروز به مرگ‌های دو رقمی ناشی از کرونا رسیدیم و به ۹۸ نفر مرگ‌ناشی از کووید_۱۹ در شبانه روز گذشته رسیدیم. گرچه این‌هم زیاد است و غم انگیز. اما این کاهش حاصل تلاش شبانه روزی همه همکاران من و همه عزیزانی است که طی این مدت ما را یاری کردند.

وی همچنین درباره ویروس جهش یافته کرونا گفت:قرار بود اولین مواردی که از هر نوعی از ویروس موتاسیون یافته را مشاهده کردیم، به اطلاع مردم برسانیم. متاسفانه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته انگلسیی را در یک هموطن که از انگلیس آمده بود و بعد از مدت‌ها رصد، پیدا کردیم. وی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری بود و پس از بررسی‌های مکرر، تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته تایید شد.

وزیر بهداشت گفت: حال این فرد در حال حاضر خوب است و خوشبختانه از آن جایی که از روز اول بسیار هوشیار و آگاه بودند، با اینکه با pcr منفی وارد کشور شده بودند، بین همراهان و خانواده شان کاملا خود را ایزوله کرده و هیچ ایاب و ذهاب به هیچ جای مشکوک نداشتند، تمام اطرافیان این فرد ارزیابی شدند و خوشبختانه رد و نشانی از این ویروس را در نزدیکان و خانواده شان پیدا نکردیم.

نمکی درباره مورد جهش یافته ویروس در غرب کشور، گفت: این خبر کلا تایید نشد و این همکار ما بار‌ها تست شد و بیش از ۲۴۰ نفر هم که با این همکار ما در تماس بودند، چک شدند و خوشبختانه در هیچ یک از آن‌ها ردی از کرونای جهش یافته انگلیسی پیدا نشد.

نمکی تاکید کرد: تنها مورد ردیابی شده از ابتلا به کووید۱۹ انگلیسی همان فرد بستری در بیمارستان خصوصی است که حال ایشان هم کاملا خوب است. مردم بدانند این گزارش به معنای وحشت جدید نیست بلکه به معنای رعایت بیشتر پروتکل‌ها و مراقبت‌ها است و اگر مورد دیگری هم باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

انتهای پیام/1100

منبع: میزان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211319

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.