تاریخ : 01 اردیبهشت 3 00:22
3
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به قزوین می‌رسد

  • کد خبر : 211327
  • 17 دی 99 18:47
واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به قزوین می‌رسد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به استان می‌رسد، گفت: تزریق واکسن نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت قزوین در شیوع کرونا اظهار کرد: براساس آخرین آمار امروز، تعداد بیماران بدحال از ۱۷ نفر به ۲۹ رسیده که نشان دهنده افزایش آمار فوتی در روزهای آینده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: هم‌اکنون شاهد افزایش تست‌های مثبت ناشی از دورهمی‌های خانوادگی شب یلدا در شهرستان‌های قزوین و بوئین‌زهرا هستیم به گونه‌ای که در یک خانواده، تست هشت نفر مثبت اعلام شده است.هم‌اکنون تمام شهرستان‌های استان قزوین در وضعیت زرد قرار دارد که البته اعمال محدودیت در استان همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به تاثیر اجرای طرح‌های مقابله با کرونا ادامه داد: اجرای طرح‌هایی همچون طرح شهید سلیمانی در راستای قطع زنجیره انتقال و رهگیری مبتلایان در کنترل شیوع کرونا بسیار تاثیرگذار است.

وضعیت قرمز استان‌های همجوار برای قزوین نگران‌کننده است

نامدار ضمن تاکید بر تقویت تیم‌های مرتبط با رهگیری و مراقبت در منزل مطرح کرد: هم‌اکنون تعداد بیماران کاهش یافته است، می‌توانیم براساس تست مثبت مشخص شده اقدامات مربوط به کنترل، مراقبت و حفظ قرنطینه در منزل را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان‌های همجوار ما در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد، این شرایط برای استان نگران‌کننده است؛ هم‌اکنون وضعیت به شکلی است که باید مراقبت، پیگیری و نظارت با دقت بیشتری انجام شود و از همین امروز برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به اینکه واکسن کرونا در آینده‌ای نزدیک به استان قزوین می‌رسد، یادآور شد: تزریق واکسن نیازمند برنامه‌ریزی خاصی است که می‌طلبد تمام دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

نامدار در پایان گفت: قبل از مشخص شدن سهمیه استان قزوین باید برنامه‌ریزی‌های خاصی از جمله نحوه نگهداری و تزریق واکسن و اعلام آن توسط رسانه‌ها انجام شود تا آمادگی لازم را در زمان تزریق واکسن داشته باشیم و با مشکلات احتمالی روبه رو نشویم.

انتهای پیام/1300/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211327

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.