تاریخ : 30 فروردین 3 22:36
3
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خبر داد

فعالیت رستوران‌ها و کافه‌های قزوین با ۳۰درصد ظرفیت/ همه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند

  • کد خبر : 211328
  • 17 دی 99 18:55
فعالیت رستوران‌ها و کافه‌های قزوین با ۳۰درصد ظرفیت/ همه شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند
حبیبی گفت: رستوران‌ها، فست‌فودها و کافه‌داران قزوین با ۳۰درصد ظرفیت مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر حبیبی امروز در جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌ها و فعالیت‌های مربوط به محدودیت‌های کرونایی نباید به هیچ وجه کاهش یابد؛ قرار گرفتن استان در وضعیت رنگ زرد نباید ما را فریب دهد و احساس کنیم شرایط عادی شده است.

وی افزود: اصرار در بازگشایی برخی واحدهای صنفی و ادامه فعالیت‌ آنها، روند را با مشکل روبه‌رو می‌کند، این در حالی است که ۹۰درصد فعالیت‌ها باز است لذا درخواست داریم اصراری در بازگشایی‌ها صورت نگیرد.

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین بیان کرد: فعالیت تالارها در ایام فاطمیه هیچ توجیهی ندارد؛ شرایط موجود شرایط سختی است و نوع ویروس تغییر می‌کند و کوچک‌ترین کوتاهی از سوی ما انتقادات مردم را به همراه دارد.

حبیبی عنوان کرد: فعالیت کسب و کارها باید براساس شیوه‌نامه رنگ زرد دنبال و اجرایی شود؛ دستگاه‌هایی همچون دستگاه‌های امدادی و علوم پزشکی که خدمات ضروری ارائه می‌دهند باید به صورت کامل در محل حضور داشته و خدمات مربوطه را به مردم ارائه دهند.

هیچ کلاس و آزمونی نباید حضوری برگزار شود

وی اضافه کرد: گروه‌های شغلی یک، دو و سه مجاز به فعالیت هستند؛ در حوزه آموزشی نیز هیچ کلاس و آزمونی نباید به صورت حضوری برگزار شود و فعالیت‌ها باید به صورت غیرحضوری و مجازی باشد.

این مقام مسئول گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی برگزاری نمازجمعه و مراسم‌های آئینی و مذهبی نیز در وضعیت زرد تعطیل است و از امامان جمعه درخواست داریم همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم به شرایط با ثباتی در روند جلوگیری از شیوع کرونا برسیم.

حبیبی با اشاره به اینکه هم‌اکنون مجموع استان قزوین در وضعیت زرد قرار دارد، یادآور شد: وضعیت شهرستان تاکستان نیز از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کرده است؛ فراموش نکنیم که در موقعیت خاصی به لحاظ جغرافیایی هستیم که توجه به عدم شیوع کرونا نیازمند مراقبت است.

وی اضافه کرد: موضوع تست‌گیری به تفکیک برای شهرستان‌ها باید با اولویت کارگران، کارکنان بانک‌ها و شهرداری‌ها با هماهنگی مسئولان اجرا شود و افزایش یابد چراکه این محل‌ها بیشترین ارتباط را دارند.

هیچ مجمعی اجازه برگزاری انتخابات را ندارد

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین تصریح کرد: طرح منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ شب تا ۴صبح همچنان ادامه دارد، چراکه این طرح مورد استقبال مردم بوده و کمترین زیان را به کسب و کار ایجاد کرده است.

حبیبی گفت: تردد مینی‌بوس و تاکسی به شهرستان‌های شمالی مگر در شرایط خاص تا اطلاع ثانوی ممنوع است و نظارت‌ها باید در این زمینه توسط دستگاه‌های متولی صورت بگیرد؛ لذا هر کانونی که باعث شیوع کرونا می‌شود باید اقدامات لازم در آن انجام شود.

وی در پایان با بیان اینکه براساس مصوبه ستاد کرونا، هیچ مجمعی اجازه برگزاری انتخابات را ندارد؛ گفت: رستوران‌ها، فست‌فودها و کافه‌داران هم با ۳۰درصد ظرفیت مجاز به فعالیت بوده و هرگونه آزمون حضوری برای تمامی واحدهای علمی و آموزشی ممنوع است.

انتهای پیام/1300/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211328

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.