تاریخ : 01 اردیبهشت 3 06:55
3
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین:

مصرف 485 میلیون لیتر مازوت در سال جاری

  • کد خبر : 211344
  • 18 دی 99 08:09
مصرف 485 میلیون لیتر مازوت در سال جاری
مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: امسال 74 درصد سوخت کل ما از سوخت گاز طبیعی بوده یعنی شرکت گاز یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب به ما گاز طبیعی تحویل داد.

علی فرهور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به وضعیت تولید برق در کشور اظهار کرد: اکنون 10 هزار مگاوات از نیروگاه‌های کشور به دلیل کمبود سوخت از مدار خارج شدند؛ درحقیقت پنج برابر ظرفیت نیروگاهی نیروگاه شهید رجایی به دلیل کمبود سوخت گاز و سوخت مایع مشکل دارند.

وی با اشاره به مشکل سوخت رسانی به نیروگاه‌ها، افزود: هر خانواری که 300 کیلووات ساعت در منازل برق مصرف می‌کنند مانند این است که 75 لیتر سوخت مایع مصرف می‌شود، یعنی هر کیلو سوخت مایع، چهار کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین تصریح کرد: هر چه قدر خانوارها در کل مملکت مقدار مصرف برق را کاهش دهند به همان نسبت هم مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها و اتکای ما به سوخت مایع کمتر خواهد شد و مقدار مصرف سوخت گاز هم از همین شرایط تبعیت می‌کند.

این مقام مسئول درباره سوخت مصرفی نیروگاه شهید رجایی اذعان کرد: امسال 74 درصد سوخت کل ما از سوخت گاز طبیعی بوده یعنی شرکت گاز یک میلیارد و 800 میلیون متر مکعب به ما گاز طبیعی تحویل داد، سوخت گازوئیل هم 147 میلیون لیتر مصرف شده و 485 میلیون لیتر هم مازوت مصرف کردیم.

در تامین سوخت گازوئیل مشکل داریم

فرهور ابراز کرد: در سال جاری باتوجه به شرایط اخیر و آلودگی هوا، مصرف گازوئیل  بیشتر خواهد شد که تمام تلاش ما هم همین است که این کار را انجام دهیم اما به علت عدم سوخت رسانی شاید بیشتر از 20 روز سوخت گازوئیل نداشته باشیم و پس از این مدت خاموشی در صنعت برق خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: در خصوص سوخت مازوت هم ذخیره مفید ما حدود 100 میلیون لیتر است که تا هفته اول بهمن این سوخت پاسخگو خواهد بود، امیدوارم مردم در مصرف سوخت گاز رعایت کنند تا شرکت گاز بتواند نیاز نیروگاه را تامین کند.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی قزوین در پایان با بیان اینکه از مصرف سوخت گاز استقبال می‌کنیم، گفت: تمام تلاش ما این است که نیروگاه بتواند رسالت و وظیفه اصلی خود که تولید و تامین برق است را انجام دهد و اولویت ما با سوخت گاز طبیعی است اما در تامین این سوخت مشکلاتی در سطح استان و کشور داریم.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211344

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.