تاریخ : 01 اردیبهشت 3 01:16
3
کارشناس مسائل سیاسی:

حمله به پایگاه عین‌الاسد قدرت ایران را به نمایش گذاشت/ هیمنه امریکا درهم شکسته شده است

  • کد خبر : 211352
  • 18 دی 99 15:33
حمله به پایگاه عین‌الاسد قدرت ایران را به نمایش گذاشت/ هیمنه امریکا درهم شکسته شده است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: درواقع اقدام ایران در حمله به عین الاسد ترکیبی از قدرت سخت و نرم را نشان داد؛ چراکه در جهان اینگونه نهادینه شده بود که هیچکس قدرت حمله به امریکا را ندارد، اما این عملیات، جو روانی ایجاد شده درباره استحکام امریکا را درهم شکست.

مرتضی امیری نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شاخص، درباره ابعاد مختلف عملیات عین الاسد اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم هیچ کشوری جرات حتی یک شلیک را هم به پایگاه‌های امریکایی نداشت که عملیات عین الاسد نشان داد که ایران به سطح بالایی از قدرت و اثرگذاری رسیده است.

وی افزود: درواقع اقدام ایران در حمله به عین الاسد ترکیبی از قدرت سخت و نرم را نشان داد؛ چراکه در جهان اینگونه نهادینه شده بود که هیچکس قدرت حمله به امریکا را ندارد، اما این عملیات، جو روانی ایجاد شده درباره استحکام امریکا را درهم شکست.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: با حمله به پایگاه عین الاسد هیمنه امریکا در منطقه در هم ریخت؛ بُعد انتقام نرم از امریکا همین خروج آن از منطقه است که دیگر جرات جولان سابق را ندارد در حالی که در گذشته مرکز ثقل تحولات منطقه بود.

هدف از تشکیل داعش، چپاول منابع و نفت کشورهای منطقه بود

امیری نژاد با بیان اینکه امروز محور مقاومت قدرت اول منطقه شده است، ادامه داد: خروج امریکا از منطقه نشان داد که با این کار کشورهای تحت سلطه روی آرامش را خواهند دید و این موضوع را به عینه در کشورهای منطقه شاهد هستیم.

وی با اشاره به ایجاد داعش توسط امریکا، تاکید کرد: هدف از تشکیل داعش علاوه بر رویارویی با اسلام ناب، در پشت پرده چپاول منابع و نفت کشورهای منطقه بود به طوری که دیدیم در ترکیه جاده‌ای اختصاصی در اختیار امریکا قرار گرفته بود.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: با خروج امریکا از منطقه درواقع منابع کشورها به دست خودشان افتاد و منافع حاصل از آن نصیب مردم همین منطقه شد و سوریه و عراق از جمله این کشورها بودند که این دستاوردها حاصل همان جنگ نرم است.

امیری نژاد یادآور شد: خروج امریکا از منطقه درواقع پیکربندی جدیدی را ایجاد کرد به طوری که گسلی در منطقه شکل گرفت، چراکه حضور امریکا در منطقه باعث حفظ منافع و دفاع از اسرائیل بود که اکنون دیگر این دژ دفاعی اسرائیل از بین رفته و به خودی خود توان گذشته را ندارد.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211352

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.