تاریخ : 09 فروردین 3 20:25
3
معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری کشور:

تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری پیشانی فعالیت‌های حوزه هنری است/ تقویت مراکز استانی برپایه ظرفیت‌های بومی

  • کد خبر : 211383
  • 21 دی 99 08:19
تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری پیشانی فعالیت‌های حوزه هنری است/ تقویت مراکز استانی برپایه ظرفیت‌های بومی
معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری کشور گفت: اساسا ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشانی فعالیت‌های حوزه هنری است.

میثم مرادی بیناباج در گفت‌‌وگو با خبرنگار فرهنگ‌وهنر شاخص، با بیان اینکه در دوره جدید تحول حوزه هنری تاکید را بر محور مراکز استان‌ها گذاشتیم، اظهار کرد: تلاش داریم که پایگاه‌های تربیت و رشد هنر انقلاب اسلامی را در مراکز استانی تحت عنوان "مرکز رشد هنر انقلاب اسلامی" ایجاد کنیم و حول چهار محور تولید، تربیت، ترویج و الهام بخشی در ساحت هنر انقلاب نیز مراکز استانی بر پایه ظرفیت‌ها و مزیت‌های خطه و بوم خودشان فعال شوند.

وی افزود: امیدواریم که با استفاده از این مزیت‌ها و ظرفیت‌های بومی و بهره‌گیری از نیروهای جوان و مومن هنر انقلاب اسلامی و با اتکاء به تجارب پیشکسوتان در این عرصه، حوزه هنری در مراکز استانی گام جدیدی را در تحقق هنر انقلاب اسلامی در ذیل گام دوم انقلاب اسلامی بردارد.

معاون رهبری استان‌های حوزه هنری کشور ابراز کرد: ما تلاش داریم که مراکز استانی را نسبت به مزیت‌‌ها و ظرفیت‌های هنری در همان منطقه را تقویت کنیم چراکه در خیلی از استان‌ها بضاعت‌های محتوایی و قالب هنر وجود دارد که توجه به این موضوع می‌تواند راهگشا باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: استان‌ها باید مرکز تربیت و پرورش هنرمند در تراز انقلاب اسلامی باشند که براین اساس هنرمندان شان باشگاهی پیدا می‌کنند و در شاخه‌ها و رشته‌های مختلف باشگاه‌های هنر انقلاب اسلامی در استان‌ها به ویژه با تاکید بر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاد می‌شود.

استان‌ها باید مرکز تربیت و پرورش هنرمند در تراز انقلاب اسلامی باشند

بیناباج با اشاره به اینکه تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سرمایه‌‌ای برای تولیدات دیگر هنری در رشته‌های مختلف است، عنوان کرد: کرونا در ساحت کلی هنر در کشور موثر بوده به طوری که بخش زیادی از برون‌داد و ارائه ظرفیت‌ها و تولیدات هنرمندان ما در کشور در پیوند با محیط‌های اجتماعی بوده مانند اکران‌های سینمایی، نمایش، برگزاری نمایشگاه و محافل فرهنگی، هنری و ادبی که قطعا تحت تاثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط موجود بیشتر تولیدات ما به سمت فضای رسانه‌ای و فضای مجازی سوق پیدا کرده که مخاطب بیشتر و انبوه‌تری هم دارد که این تجربه ارزشمندی برای سیاست‌گذاری هنر در آینده خواهد بود.

معاون راهبری امور استان‌های حوزه هنری کشور اذعان کرد: اساسا ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشانی فعالیت‌های حوزه هنری است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید صدبرابری این موضوع را داشتند که ما به دنبال ایجاد نهضت تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع در جهاد پیشرفت و مقاومت هستیم.

این مقام مسئول در پایان گفت: تمام داشته‌های معنوی ما در حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و جریان مقاومت در کشورهای منطقه نیز منابعی است که در این عرصه به آن‌ها توجه خواهیم کرد و این محور اصلی و اصیل مراکز استانی در بحث تاریخ شفاهی خواهد بود که امیدواریم در این حوزه شاهد تولیدات بیشتر و رشد باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211383

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.