تاریخ : 30 فروردین 3 05:27
3
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان:

سه شهرستان استان قزوین در وضعیت آبی قرار گرفت

  • کد خبر : 211385
  • 21 دی 99 11:22
سه شهرستان استان قزوین در وضعیت آبی قرار گرفت
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: شهرستان‌های آبیک، البرز و بوئین زهرا در وضعیت آبی کرونایی هستند که به معنای کم خطر تعریف شده است.

منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: زمانی که تعداد بیماران بستری کرونایی کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته باشد و در واقع روزانه به تعداد دو نفر در یک صد هزار نفر جمعیت و کمتر برسد شهرستان در وضعیت آبی کرونایی تعریف می‌شود.

وی افزود: در وضعیت آبی، تمامی مشاغل می‌توانند فعالیت داشته باشند ولی مستلزم مراعات دستورالعمل‌هاست که هم اکنون در مرحله تدوین و ابلاغ قرار دارد و به محض نهایی شدن ابلاغ می‌شود و فعالیت‌ها طبق آن می‌تواند شروع شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین عنوان کرد: در وضعیت آبی و زرد محدودیت تردد در روز وجود ندارد و محدودیت تردد از ساعت ۹شب تا چهار صبح همچنان برقرار است.

حبیبی با اشاره به وضعیت کرونایی استان، گفت: هم اکنون حدود ۱۸۰بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که به نسبت آذرماه حدود ۸۰درصد کاهش داشته و تعداد فوتی‌های استان نیز حدود ۷۰درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه سازوکار فرایند توزیع و تزریق واکسن کرونا توسط دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است، افزود: به محض وصول واکسن کرونا در سریعترین زمان ممکن موضوع تزریق واکسن با اولویت افراد پرخطر، سالمند و کادر درمانی آغاز می‌شود.

این مقام مسئول گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا قبل از پایان سال مرحله اول واکسیناسیون کرونایی انجام شود.

انتهای پیام/ 1300/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211385

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.