تاریخ : 09 فروردین 3 16:18
3
در دانشگاه آزاد؛

ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد

  • کد خبر : 211413
  • 22 دی 99 10:33
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان بدون آزمون کارشناسی ارشد آغاز شد
ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان دوره کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد امروز (دوشنبه ۲۲ دی) آغاز شد.

به گزارش شاخص، با توجه به اینکه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ دانشگاه آزاد به صورت مجازی صورت می‌پذیرد تمام پذیرفته‌شدگان لازم است از امروز (دوشنبه ۲۲ دی) لغایت چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹ جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت‌نام به سامانه آموزشیار به آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان به سامانه آموزشیار در بازه زمانی مقرر به منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچگونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

متقاضیانی که در این مرحله پذیرفته شوند، در صورتیکه پذیرفته شده نهایی آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۹۹ باشند، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و  این دسته از متقاضیان حق بازگشت و ادامه تحصیل در رشته قبولی قبلی خود را ندارند. این دسته از متقاضیان لازم نیست از محل قبولی قبلی خود انصراف دهند، بلکه با آنان همانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد و توسط موسسه محل قبولی مندرج در اطلاعیه، مدارک ثبت‌نامی افراد از محل قبولی قبلی آنان درخواست می‌شود.

شروع به تحصیل داوطلبان پذیرفته شده از نیمسال دوم و از بهمن خواهد بود. پذیرفته‌شدگانی که اسامی آنان در این مرحله به عنوان پذیرفته شده نهایی در دوره‌های روزانه اعلام شده، حتی در صورت عدم ثبت‌نام در محل قبولی مندرج در این اطلاعیه و یا انصراف قطعی از کدرشته محل قبولی، حق ثبت ‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ را ندارند.

باتوجه به عدم پذیرش حضوری متقاضیان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در بررسی و ثبت درخواست‌ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال می‌توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت کنند.

شهریه پذیرفته‌شدگان از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شود. علاوه بر دو مورد مذکور دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه و فقط در نیمسال اول باید مبلغ یک میلیون ۷۳۰ هزار ریال به عنوان هزینه خدمات آموزشی، در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

حق بیمه حوادث دانشجویی مبلغ ۵۰۰۰۰ ریال است که هر پذیرفته شده باید آن را از طریق سامانه آموزشیار پرداخت کند.

پذیرفته‌شدگان واحد‌ها و مراکز بین المللی و برون مرزی توجه داشته باشند که (مطابق آئین‌نامه نقل و انتقالات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی) مجوز انتقال، میهمانی و جابجایی تحت هیچ شرایطی به آن‌ها داده نخواهد شد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت‌نام

مدارکی که مطابق تقویم اعلامی از سوی واحد دانشگاهی لازم است در زمان ثبت‌نام ارائه شود شامل: اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) صادره از دانشگاه آزاد اسلامی یا سایر دانشگاه‌های معتبر داخل و خارج کشور که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد، به انضمام ریز نمرات دوره کارشناسی با قید معدل و همچنین اصل شناسنامه و دو برگ فتوکپی خوانا از تمام صفحات، اصل و یک برگ فتوکپی کارت ملی، شش قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ (از یک نگاتیو) که به تازگی تهیه شده باشد، مدرکی که وضعیت خدمت وظیفه عمومی برادران را مشخص کند و تکمیل فرم‌های ثبت‌نام و فرم‌های مربوط به تعهدات و سایر فرم‌های که در سامانه آموزشیار قرار گرفته است از جمله مدارک ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان فوق در دانشگاه آزاد است.

تبصره۱: پذیرفته‌شدگانی که به دلایلی قادر به ارائه اصل مدرک کارشناسی (لیسانس) خود نیستند باید اصل گواهی تأیید شده دال بر فراغت از تحصیل را که توسط دانشگاه محل تحصیل با قید معدل صادر شده باشد، به همراه ریز نمرات تأیید شده ارائه کنند.

تبصره ۲: فارغ‌التحصیلان مشمول دوره کارشناسی که با ارائه گواهی تأیید شده از محل تحصیل دوره مذکور ثبت‌نام می‌کنند، علاوه بر گواهی و ریز نمرات مذکور باید تصویر برگ لغو معافیت تحصیلی دوره کارشناسی را ارائه کنند. همچنین چنانچه دوره مذکور را در مدتی بیش از شش سال از بدو ورود به اتمام رسانده‌اند باید تصویر مجوز افزایش سنوات بدون ذکر غیبت را برای مدتی که مازاد بر شش سال تحصیل کرده‌اند ارائه کنند.

انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211413

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.