تاریخ : 01 اردیبهشت 3 15:49
3
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پرونده نیاوران از کانال سازمان بازرسی رسیدگی می‌شود/ سفر آیت الله رئیسی به قزوین

  • کد خبر : 211417
  • 23 دی 99 14:13
پرونده نیاوران از کانال سازمان بازرسی رسیدگی می‌شود/ سفر آیت الله رئیسی به قزوین
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: پرونده زمین‌های نیاوران از سال قبل شناسایی و بررسی و تحقیق در این پرونده شروع شده که این پرونده را به سازمان بازرسی واگذار کردیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(سه شنبه) در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ به مانند تیغ دولبه است که باید به جا و به موقع استفاده شود؛ اگر رسانه‌ای بخواهد موثر عمل کند باید بر مدار قانون و عدالت حرکت کند.

وی افزود: هر کسی که ندای حقیقت خواهی و عدالت خواهی را سر دهد قطعا در این راه سختی‌هایی هم دارد؛ اساسا بنای هستی بر عدالت است و همه احکام الهی بر مبنای احقاق حق است که مدیران جامعه هم مامور به اجرای عدالت هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: اگر می‌خواهیم همراه کاروان الهی باشیم باید تا سر حد جان براساس عدالت کار کنیم، چراکه هرگاه از مدار اخلاق خارج شویم، ظلم اتفاق می‌ا‌فتد؛ شاید بتوان عدالت خواهان را به سه دسته تقسیم کنیم.

این مقام عالی قضائی اضافه کرد: یک دسته عدالت خواهانی هستند که برای اجرای عدالت و رسیدن به آن حتی از قانون و اخلاق عبور می‌کنند، از حیث اینکه عدالت‌خواه هستند خوب است، اما اینکه از قانون عبور می‌کنند به جامعه ضربه می‌زند.

مدیران اموال نامشروع خود را اعلام کنند

وی ابراز کرد: گروه دوم عدالت‌خواهانی هستند که بر مدار قانون عمل می‌کنند اما اخلاق‌مدار نیستند؛ گروه سوم هم عدالت‌خواهانی هستند که اجرای قانون و اخلاق را توام رعایت می‌کنند که این گروه جذب و ماندگاری بالایی دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی مشارکت مردمی است که باید از ظرفیت تشکل‌های مردمی برای مقابله با فساد استفاده شود، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در رسیدگی به پرونده‌ها موانع و ایرادات قانونی است که پروسه رسیدگی را طولانی می‌کند.

وی با اشاره به قانون رسیدگی به اموال نامشروع مدیران اذعان کرد: ما هم دستورالعمل شناسایی اموال نامشروع مدیران استان قزوین را به شورای قضایی و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و کلیه مدیران اجرایی استان قزوین ابلاغ کردیم؛ در این طرح رئیس کل دادگستری مکلف شده که هر ماه گزارشی از عملکردها ارائه کند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: طرح شناسایی اموال نامشروع مدیران فرصت مناسبی است که خود مدیران به طور خودجوش مراجعه و اگر مال نامشروعی در اختیار دارند را معرفی کنند.

بررسی پرونده نیاوران به بازرسی واگذار شد

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده هفت‌سنگان در تهران، افزود: در ماجرای هفت‌سنگان، در استان قزوین گفتم اگر نظر من فصل الخطاب پذیرفته شود، نظر می‌دهم که دیدم براساس نظر من خطایی در این پرونده رخ نداده است.

قدرتی ادامه داد: برای اینکه پرونده هفت‌سنگان به صورت بی طرف رسیدگی شود آن را به تهران فرستادیم که گزارش ۳۰۰ صفحه‌ای تهیه کردیم و سه پیشنهاد در این زمینه دادیم و رای اولیه هم صادر شد، اما معتقدم در این حوزه زمین خواری صورت نگرفته بلکه فقط تغییر کاربری رخ داده است‌ که باید هر ساخت و سازی صورت گرفته با رای نهایی تخریب شود.

وی درباره اراضی نیاوران ابراز کرد: پرونده زمین‌های نیاوران از سال قبل شناسایی و بررسی و تحقیق در این پرونده شروع شد که این پرونده را به سازمان بازرسی واگذار کردیم که دو گزارش از این سازمان ارائه شده است و با دستیابی به اسناد جدیدتر، قرار شد برای دور سوم، بررسی‌های دوباره ای انجام بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: در منطقه نیاوران معامله‌ای صورت گرفته که اگر تخلف شده باشد باید برگردد؛ مقرر شد تا این پرونده از یک کانال بررسی و گزارش تکمیلی به تهران برود که این وظیفه به سازمان بازرسی واگذار شد.

۶ کارمند متخلف در قزوین اخراج شدند

وی درباره مشکلات واحدهای صنعتی عنوان کرد: مشکلات شرکت برلیان واقع در بویبن زهرا در سفر آیت الله رئیسی به قزوین مطرح می‌شود که اگر این مشکلات رفع شود، بیش از ۴۰۰ کارگر مشغول به کار می‌شوند.

این مقام مسئول یادآور شد: استان قزوین جزو استان‌های درخواست کننده برای حضور آیت الله رئیسی بود که هم اکنون هفت استان جلوتر ازقزوین در لیست انتظار قرار دارند و منتظر تصمیم گیری تهران هستیم.

وی بیان کرد: در ۹ماهه سال ۹۸ در استان ۸۸ مورد اختلاس شناسایی و رسیدگی شد که در ۹ماهه امسال به ۲۵ مورد کاهش یافته است؛ همچنین در سال ۹۸ تعداد ۱۸۳ مورد رشوه‌گیری شناسایی شد که در ۹ ماهه امسال به ۱۱۷ مورد کاهش یافته است.

قدرتی اذعان کرد: تنها تخلف چشمگیری که در دادگستری استان قزوین اتفاق افتاد بحث هفت‌سنگان بود؛ تخلفاتی هم در حوزه کارمندان داشتیم که امسال شش نفر تنزل از مقام و اخراج داشتیم.
انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211417

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.