تاریخ : 04 اردیبهشت 3 22:52
3
معاون عمرانی استاندار قزوین:

‍ افزایش متعدد قیمت مصالح ساختمانی در قزوین قابل توجیه نیست

  • کد خبر : 211422
  • 24 دی 99 10:16
‍ افزایش متعدد قیمت مصالح ساختمانی در قزوین قابل توجیه نیست
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: در سال جاری ۳ تا ۴ بار قیمت مصالح ساختمانی به ویژه بتن آرمه و شن و ماسه افزایش داشته که این افزایش قیمت به لحاظ اقتصادی قابل توجیه نیست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی فرخزاد در آخرین جلسه شورای فنی استان قزوین که شامگاه امروز در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، اظهار داشت: در سال جاری 3 تا 4 بار قیمت مصالح ساختمانی به ویژه بتن آرمه و شن و ماسه افزایش داشته که این افزایش قیمت به لحاظ اقتصادی قابل توجیه نیست.

وی با تاکید بر لزوم کنترل قیمت مصالح ساختمانی برای اجرای طرخ ملی مسکن و پروژه‌های بزرگ عمرانی استان قزوین اضافه کرد: تولید بتن‌آرمه 5 تا 6 نهاده بیشتر ندارد و اگر قیمت این نهاده‌ها را آنالیز کنیم، به راحتی به قیمت واقعی آن دست پیدا می‌کنیم که این آنالیز قیمت باید ظرف یک هفته در استان قزوین انجام شود.

فرخزاد با اشاره به ضرورت همفکری با شرکت‌های پیمانکاری استان برای تعیین قیمت نهایی مصالح یادشده ادامه داد: قیمت مصالح برای اجرای طرح ملی مسکن و طرح‌های عمرانی بزرگ استان باید در کارگروهی متشکل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دفتر فنی استانداری، انجمن شرکت‌های ساختمانی، انجمن تولیدکنندگان قطعات بتنی، انجمن شن ‌و ماسه و انجمن باربری استان تعیین شود تا بتوانیم به یک قیمت واقعی و قابل نظارت دست یابیم.

معاون استاندار قزوین با اشاره به لزوم کنترل قیمت‌ مصالح ساختمانی در بخش پیمانکاری پروژه‌های دولتی گفت: بعد از تعیین و تصویب قیمت نهایی در کارگروه مذکور باید نظارت لازم بر نحوه اعمال قیمت مصوب داشته باشیم تا در نهایت هزینه ساخت مسکن ملی و طرح‌های عمرانی دیگر در استان افزایش پیدا نکند؛ چرا که افزایش قیمت بدون دلیل موجب نارضایتی و دلخوری مردم می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت:‌ اگر قیمت مصالح فراتر از قیمت واقعی افزایش یابد، این افزایش قیمت زنجیروار به بخش مسکن و ساختمان استان هم سرایت کرده و موجبات نارضایتی عمومی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام/ 1300/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211422

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.