تاریخ : 06 اردیبهشت 3 19:48
3
مسئول بسیج جامعه پزشکان استان قزوین:

طرح شهید سلیمانی بیش از 80درصد در قزوین اثرگذار بود/ حضور ۲۴۰ پزشک بسیجی در تیم‌های مراقبتی

  • کد خبر : 211444
  • 27 دی 99 10:26
طرح شهید سلیمانی بیش از 80درصد در قزوین اثرگذار بود/ حضور ۲۴۰ پزشک بسیجی در تیم‌های مراقبتی
مسئول بسیج جامعه پزشکان استان قزوین گفت: به طور کلی 240 نفر از حوزه جامعه پزشکی در قالب تیم‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی ارائه خدمت می‌کنند.

علی طائفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکان استان قزوین در طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی به عنوان متولی حوزه مراقبتی در طرح شهید سلیمانی در دو گروه، تیم‌های رهگیری و مراقبتی را تشکیل داده است.

وی افزود: یک هفته پس از شروع این فعالیت‌ها، باتوجه به ساخت و تولید کیت‌های تشخیص سریع تحت عنوان "رپی تست" که ظرف 20 دقیقه آلوده بودن فرد تشخیص می‌دهد نیز یک گروهی هم به عنوان گروه‌های رپی تست اضافه کردیم که درواقع ما با سه گروه وارد عرصه شدیم.

مسئول بسیج جامعه پزشکان استان قزوین ادامه داد: برنامه‌ای که برای این طرح پیش‌بینی شده بود، مقرر شد که در ماه اول 10 درصد مرگ و میر و 20الی 30 درصد بستری‌ها و تعداد افراد مبتلا را کاهش دهیم که خوشبختانه ما در استان قزوین از این عدد هم عبور کردیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون که بیش از یک ماه از اجرای طرح شهید سلیمانی گذشته است، شاهد هستیم که در کل کشور بالای 75 درصد در همه موارد کاهش داشتیم و در استان قزوین هم از رنج کشوری جلوتر هستیم به طوری که بیش از 80درصد در مرگ و میر و تعداد افراد مبتلا شاهد کاهش هستیم.

طائفه یادآور شد: در ماه‌های اخیر شاهد بودیم که تقریبا تخت‌های بیمارستانی استان سرریز می‌شد که اکنون خوشبختانه تعداد مرگ ومیر و بستری‌ها به یک پنجم رسیده است به طوری که بیش از 80 درصد کاهش داشته است.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ریشه‌کنی کرونا دغدغه اصلی ما است

وی با بیان اینکه همچنان این طرح ادامه دارد، ابراز کرد: شناسایی افراد مبتلا، ارائه خدمات بهداشتی، آموزشی و درمانی درمنازل، شناسایی افراد مبتلا و قرنطینه آن‌ها، تامین مایحتاج افراد نیازمند توسط تیم‌های حمایتی، شناسایی محیط‌ها و فضاهایی که می‌تواند زنجیره کرونا را توسعه دهد توسط تیم‌های نظارتی نیز از جمله اقداماتی است که انجام می‌شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکان استان قزوین با بیان اینکه مجموعا سه گروه مراقبتی، نظارتی و حمایتی تشکیل شده است، عنوان کرد: به جز شهرستان آوج که در وضعیت سفید بود و بیشتر در بحث نظارت و آموزش در این شهرستان ارائه خدمت می‌کنیم، تیم‌ها در کلیه شهرستان‌ها تشکل شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در شهر قزوین 91 نفر در تیم‌های مراقبتی خدمت می‌کنند، اذعان کرد: به طور کلی 240 نفر از حوزه جامعه پزشکی در قالب تیم‌های مراقبتی در طرح شهید سلیمانی ارائه خدمت می‌کنند.

طائفه تاکید کرد: اکنون دغدغه اصلی ما این است که باتوجه به فرا رسیدن پایان سال و خریدهایی که در این ایام اتفاق می‌افتد و دید و بازدیدهایی که ممکن است صورت گیرد، باعث شیوع و اوج‌گیری ویروس کرونا شود.

وی افزود: کادر درمان به مدت طولانی درگیر شده و خستگی مفردی در این جامعه دیده می‌شود لذا خواهش ما این است که مردم به احترام کادر درمان که در خط مقدم هستند و شجاعانه با بیماری کرونا می‌جنگند، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا زنجیره کرونا قطع شود و این اپی دمی از بین برود.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211444

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.