تاریخ : 01 اردیبهشت 3 05:37
3
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین خبرداد

بستری 179 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین/ دو شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد

  • کد خبر : 211447
  • 27 دی 99 20:04
بستری 179 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های قزوین/ دو شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارد
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین گفت: هم‌اکنون وضعیت شهرستان قزوین و تاکستان زرد و وضعیت مابقی شهرستان‌های استان آبی بوده؛ استان‌های همجوار قزوین نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار امروز(شنبه) در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استانداری قزوین با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار کرد: هم اکنون آمار بیماران کرونایی بستری در استان قزوین ۱۷۹نفر است که مجموع بستری شده‌ها از ابتدای شیوع کرونا ۱۶هزار و ۶۵۱نفر بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۱۴۰بیمار در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۳۷نفر در بیمارستان‌های تامین اجتماعی و دو نفر در بیمارستان خصوصی بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت شهرستان قزوین و تاکستان زرد و وضعیت مابقی شهرستان‌های استان آبی بوده؛ استان‌های همجوار قزوین نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیشترین تست مثبت کرونا شامل گروه فعال جامعه است، عنوان کرد: مجموع تعداد تست مثبت، مربوط به افراد بالای ۶۰سال و شامل ۲۱درصد و بیشترین میزان فوتی نیز برای این رده سنی بوده است.

تماس با موارد مثبت بیشترین علت ابتلا به کروناست

نامدار اضافه کرد: در بخش فراوانی درصد فوت‌ها در شهر و روستا می‌توان گفت که مهم‌ترین عللی که روستاها از شیوع کرونا در امان مانده‌اند، مربوط به عامل تراکم جمعیت بوده که به علت محدود بودن جمعیت در این مناطق شیوع کرونا کمتر بوده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه آبان ماه بدترین شرایط شیوع کرونا در استان قزوین بود، خوشبختانه امروز شرایط و روند شیوع آن بهبود یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از تاریخ ۱۶ تا ۲۳دی ماه تماس با موارد مثبت بیشترین علت ابتلا به بیماری، ۳۰ درصد حضور در بانک‌ها، سابقه سفر ۱۱درصد و مراسم عزاداری شش درصد بوده است.

وی با بیان اینکه میزان عدم استفاده از ماسک کاهش یافته است، گفت: شهرستان البرز جزو شهرستان‌های آبی بود که البته نیاز است توجه بیشتری به آن صورت بگیرد.

نامدار عنوان کرد: تیم مراقبت در منزل و رهگیری در کنار تیم نظارتی می‌تواند عملکرد مناسبی داشته باشد؛ برای کنترل شیوع کرونا نیاز است طرح قرنطینه معکوس سالمندان را دنبال کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با فعالیت گروه‌های بسیج در مساجد ۱۶مرکز نمونه‌گیری در استان قزوین راه‌اندازی شده و مرکز پاکروان سپاه صاحب‌الامر(عج) همچنان فعال است.

انتهای پیام/1300/ د

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211447

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.