تاریخ : 31 فروردین 3 15:14
3
مدیرکل امور زندان‌های استان قزوین:

۲برابر جمعیت کیفری در زندان‌ها، زندانی نگهداری می‌کنیم/ ساخت زندان ۳هزار نفره در قزوین

  • کد خبر : 211466
  • 29 دی 99 08:22
۲برابر جمعیت کیفری در زندان‌ها، زندانی نگهداری می‌کنیم/ ساخت زندان ۳هزار نفره در قزوین
مدیرکل امور زندان‌های استان قزوین گفت: زندان سه هزار نفره قزوین در زمینی به مساحت 50 هکتار در منطقه وجیه آباد در جاده بوئین زهرا به زودی ساخته خواهد شد.

حمیدرضا جهانگیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به مسائل مربوط به زندان‌های استان‌ قزوین، اظهار کرد: در حوزه زندان‌ها با بحث کمبود فضای نگهداری مواجه هستیم به طوری که اکنون حدود دو برابر جمعیت کیفری در زندان‌های استان، زندانی نگهداری می‌کنیم.

وی افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا با همکاری نزدیک مراجع قضایی، تعداد قابل شماری از زندانیان در حال مرخصی هستند اما با این وجود هم‌اکنون در زندان مرکزی استان تقریبا یک‌و‌نیم تا دو برابر زندانی نگهداری می‌کنیم.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین ادامه داد: فضای زندان مرکزی قزوین یک فضای قدیمی است و ساختارش از نظر زندان‌بانی با ایراداتی روبه‌رو است که قطعا این ایرادات باید برطرف شود؛ ما برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای ساماندهی زندان‌های استان شروع کردیم که اقدامات اصلاحی را در سطح زندان‌ها انجام می‌دهیم.

زنان 2درصد از زندانیان را تشکیل می‌دهند

این مقام مسئول با بیان اینکه دو پروژه برای ساماندهی زندان‌ها در استان داریم، تصریح کرد: یکی از پروژه‌ها که به زودی ساخت آن شروع می‌شود، بازداشتگاه قزوین است که با ظرفیت 600 نفر مراحل مناقصه را می‌گذراند و مراحل ساخت آن هم امسال آغاز می‌شود.

جهانگیری عنوان کرد: این بازداشتگاه در داخل زندان چوبیندر قرار دارد که زمینی به وسعت سه هزار متر مربع است و بازداشتگاه در همان فضا ساخته می‌شود؛ چون طبق قوانین بازداشتگاه باید در درون بافت شهری باشد تا زندانیان تحت قرار، در آنجا حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: پروژه ساخت زندان مرکزی قزوین هم در حال پیگیری است و خوشبختانه استاندار و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی پای کار هستند و همکاری می‌کنند که اگر تایید شود، زندان سه هزار نفره قزوین در زمینی به مساحت 50 هکتار در منطقه وجیه آباد در جاده بوئین زهرا به زودی ساخته خواهد شد.

مدیرکل زندان‌های استان قزوین در پایان گفت: اکنون کمتر از دو درصد آمار زندانیان ما را خانم‌ها تشکیل می‌دهند که بیشترین جرم آن‌ها مواد مخدر است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211466

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.