تاریخ : 31 فروردین 3 11:31
3
کارآفرین جوان قزوینی در مصاحبه با شاخص:

بسیج سازندگی نقطه اتکای کارآفرینان است/ از پرورش ۵ کندوی زنبور عسل به ۶۸ کندو رسیدم

  • کد خبر : 211486
  • 30 دی 99 09:06
بسیج سازندگی نقطه اتکای کارآفرینان است/ از پرورش ۵ کندوی زنبور عسل به ۶۸ کندو رسیدم
کارآفرین جوان قزوینی گفت: توانستم از پرورش پنج کندوی عسل به پرورش 68 کندو پیشرفت کنم و از مسئولین تقاضا دارم که تسهیل در مسیر کارآفرینان ایجاد کنند تا جوانان بتوانند با امید و انگیزه، شغلی را راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت است که موجب گذار از رکود اقتصادی، جبران عقب ماندگی‌های اقتصادی و آسان شدن روند رشد و توسعه کشور می‌شود.

در بحث کارآفرینی بیشتر مشاغل خرد و کوچک مورد توجه اشخاص قرار می‌گیرد به طوری که راه‌اندازی یک کسب و کار در مقیاس کوچک درواقع می‌تواند کلید و گشایشی برای توسعه یک صنعت بزرگ با اشتغال ده‌ها نفر باشد.

بنابراین در اقتصاد مقاومتی و در کنار آن کارآفرینی، فرد با ایده و خلاقیتی که دارد و با تکیه بر توان و ظرفیت داخلی و با سرمایه‌ای اندک وارد عرصه می‌شود که این کسب و کار می‌تواند در حوزه‌های مختلف باشد.

استان قزوین هم از جمله استان‌هایی است که از ظرفیت‌های بالایی در حوزه صنعتی، کشاورزی و حتی گردشگری برخوردار است که می‌توان گفت عرصه در این استان برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال فراهم است.

فریدون احمدزاده جوان کارآفرین 30 ساله‌ای است که از سال 92 در روستای نصرت آباد استان قزوین به پرورش زنبور عسل مشغول شده است.

مسئولین حمایت جدی از کارآفرینان داشته باشند

این جوان قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، با اشاره به اینکه با علاقه به این کار روی آورده است، اظهار کرد: در جهاد کشاورزی از طریق آشنایی با کارشناسی که در حوزه زنبورداری فعالیت می‌کرد، توانستم توسط او به صورت عملی آموزش‌های لازم برای زنبورداری را ببینم و به مدت دو سال همکاری کنم.

وی افزود: پس از گذراندن آموزش‌های کامل سپس در سال 92 موفق شدم که به تنهایی پرورش زنبورعسل را با سرمایه سه میلیون تومان در زمینی به مسافت یک هکتار راه‌اندازی کنم.

کارآفرین جوان قزوینی بیان کرد: با نیت راه‌اندازی شغل و کسب و کار در این مسیر وارد شدم و با توکل به خدا، علاقه و پشتکار توانستم کسب درآمد کنم که اکنون هم در کنار زنبورداری به فعالیت باغداری مشغول هستم.

احمدزاده با اشاره به حمایت بسیج سازندگی از کارآفرینان، ابراز کرد: از سوی بسیج سازندگی حمایت‌های راهگشایی برای ایجاد شغل صورت می‌گیرد که برای شروع این کار تسهیلات 10 میلیون تومانی از بسیج سازندگی دریافت کردم. 

وی اضافه کرد: اکنون در این مجموعه سه نفر مشغول به کار هستیم اما قطعا اگر مسئولین دولتی به کارآفرینان توجه ویژه‌ای داشته باشند، می‌توانیم با گسترش کار، موجب ایجاد شغل برای افراد بیشتری باشیم.

این جوان قزوینی گفت: علاقه و پشتکار مهمترین اصل در مسیر موفقیت است و در مراحل بعدی باید با شرکت در دوره‌های آموزشی و کسب تجربه برای راه اندازی شغل اقدام کرد تا فرد بتواند درآمدزایی داشته باشد.

سودهای 20 درصدی تسهیلات مانعی در مسیر اشتغالزایی است

احمدزاده تاکید کرد: باید در مسیر کارآفرینی با توجه به علاقه خود پیش رفت چراکه علاقه موجب انگیزه ادامه دادن آن مسیر می‌شود و در زنبورداری رسیدگی به روند پرورش زنبورعسل بسیار مهم است که علاقه و پشتکار فرد را می‌طلبد.

وی افزود: عسل تولید شده را به قزوین، کرج و تهران جهت فروش ارسال می‌کنم و اکنون می‌توانم، بگویم که درآمد این شغل قابل قبول است اما اگر حمایت مسئولین صورت گیرد قطعا سودآوری افزایش خواهد یافت.

این جوان قزوینی بیان کرد: با پشتکاری که دارم، توانستم از پرورش پنج کندوی عسل به پرورش 68 کندو پیشرفت کنم و از مسئولین تقاضا دارم که تسهیل در مسیر کارآفرینان ایجاد کنند تا جوانان بتوانند با امید و انگیزه، شغلی را راه‌اندازی کنند که به تولید و اقتصاد کشور هم کمک کند.

وی تصریح کرد: سودهای 20 درصدی در تسهیلات مانع راه کارآفرینان شده و یکی دیگر از مشکلات، سخت‌‎گیری‌های موجود برای دریافت پروانه ساخت است که همین موارد موجب شده بسیاری از افراد که از طریق پرورش چند کندوی عسل هزینه‌های معیشت خود را تامین می‌کنند با مشکل مواجه شوند. 

احمدزاده در پایان تاکید کرد: یکی از مشکلات مهم در این حیطه شغلی، میزان سهمیه شکری است که به افراد شاغل در زمینه پرورش زنبورعسل تعلق می‌گیرد که این سهمیه با قیمت آزاد، تنها هزار تومان تفاوت دارد و اکنون از مسئولین درخواست دارم که به این موضوع توجه کنند. 

انتهای پیام/ 1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211486

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.