تاریخ : 06 اردیبهشت 3 00:38
3
استاندار قزوین:

پیشرفت کشور با مدیران متعهد رقم می‌خورد/ واحدهای دانش‌بنیان در خودکفایی ما نقش مهمی دارد

  • کد خبر : 211503
  • 01 بهمن 99 08:19
پیشرفت کشور با مدیران متعهد رقم می‌خورد/ واحدهای دانش‌بنیان در خودکفایی ما نقش مهمی دارد
استاندار قزوین گفت: در شرایط کنونی تحریم‌ها واحدهای دانش بنیان نقش محوری و اساسی مهمی در اقتصاد دارند چراکه می‌توانند به خودکفایی و کاهش وابستگی ما به عوامل خارجی کمک کنند.

هدایت الله جمالی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، با اشاره به اینکه می‌توانیم با به کارگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحولی عظیم ایجاد کنیم، اظهار کرد: آنچه که بزرگ‌ترین مسئله کنونی کشور به شمار می‌رود، وضعیت فعلی اقتصاد است که اگر چاره‌ای برای آن اندیشیده نشود تبدیل به بحران خواهد شد. 

وی افزود: با بهره‌گیری از تجربیات پیش رو می‌توانیم به یک کشور توسعه یافته تبدیل و از کشورهای منطقه متمایز شویم چراکه ظرفیت‌های مناسبی در کشور ما وجود دارد.

استاندار قزوین بیان کرد: یکی از موضوعات مهم، نوآوری است که متاسفانه تاکنون نظام نوآوری منطقی در کشور شکل داده نشده و در اقتصاد مقاومتی تنها رسیدن به خودکفایی داخلی مد نظر نیست بلکه دست یابی به یک اقتصاد توانا مورد توجه است.

جمالی پور تاکید کرد: باید بر روی خلاقیت کار شود و نباید صرفا نوجوانان طی فرآیند آموزشی حرکت کنند، چراکه این فرآیند باعث می‌شود اعتماد به نفس برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی نداشته باشند و فقط از دولت انتظار داشته باشند که فرصت شغلی دولتی برای آن‌ها ایجاد کند.

نظام اداری امروز ضد توسعه است

این مقام مسئول با اشاره به اینکه نظام اداری امروز ضد توسعه است، ابراز کرد: باید نظام کارخانه‌ای را در نظر بگیریم تا اشتغال‌زایی ایجاد شود و با تولید محصول به درآمدزایی برسیم و باید برنامه‌ریزی دقیق انجام دهیم تا کارخانه راه‌اندازی شده با شکست مواجه نشود.

وی افزود: باید در هر حوزه‌ای زنجیره‌های موجود به طور پیوسته و منطقی با یکدیگر همکاری کنند تا مشکلات رفع شود و امروز اگر برخی کشورها به توسعه رسیده‌اند، تنها دلیل این موفقیت تعهد بین مدیران است.

استاندار قزوین تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کشور ساخته شود باید مدیران متعهدی باشیم چراکه شکل‌گیری توسعه در جامعه با تعهد همگانی به سرانجام می‌رسد و هر مدیری باید بیندیشد که از چه طریقی می‌تواند به کنار زدن موانع از سر راه توسعه کمک کند. 

جمالی پور در پایان گفت: در شرایط کنونی تحریم‌ها واحدهای دانش بنیان نقش محوری و اساسی مهمی در اقتصاد دارند چراکه می‌توانند به خودکفایی و کاهش وابستگی ما به عوامل خارجی کمک کنند.

انتهای پیام/ 1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211503

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.