تاریخ : 05 اردیبهشت 3 13:31
3
رئیس علوم پزشکی قزوین:

تاخیر در مراجعه بیماران کووید19 افزایش فوتی‌ها را محتمل می‌کند/ کاهش بستری‌ها با اجرای طرح شهید سلیمانی

  • کد خبر : 211526
  • 02 بهمن 99 12:33
تاخیر در مراجعه بیماران کووید19 افزایش فوتی‌ها را محتمل می‌کند/ کاهش بستری‌ها با اجرای طرح شهید سلیمانی
رئیس علوم پزشکی قزوین گفت:در هفته اول دی ماه ۱۷۵ مورد بستری و ۳۵ مورد مثبت و ۹نفر مرگ در هفته داشتیم که در پی اجرای طرح شهید سلیمانی بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، پیمان نامدار در پنجاه و ششمین جلسه سناد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت در استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت کنون فعالیت‌ها در استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه با مساعدت مسئولین، تست‌های سریع مورد نیاز طرح شهید سلیمانی به تعداد ۵۰ هزار عدد تهیه شد که اخیرا ۳۰ هزار عدد دیگر هم به این تعداد اضافه شد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در ۲۴ساعت گذشته مرگ ناشی از کرونا در قزوین صفر بوده است، افزود: طرح رهگیری هوشمند بر این اساس است که اتلاف انرژی نداشته باشیم؛ تقاضای ما ین است که چون اکنون به شرایط مناسبی رسیدیم، بتوانیم طرح‌ها و رهگیری‌های لازم را با قوت بیشتری اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما تاخیر ورود مردم به مراکز بهداشتی و درمانی بود که از طریق رسانه‌ها تاکید می‌کنیم که تمامی خدمات بیماران کرونایی و غیرکرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در یک فضای کاملا مجزا از یکدیگر ارائه می‌شود و جای نگرانی نیست.

وی با بیان اینکه تاخیر در مراجعه باعث آسیب‌های جسمی و افزایش فوتی‌ها در بیماران کووید و غیرکووید می‌شود، ابراز کرد: خوشبختانه در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان قزوین هنوز درصد کاهش را در مردم نداشتیم، اما بیشترین تاکید ما بر دفاتر پیشخوان و بانک‌هاست که تاحدودی ضوابط بهداشتی در این اماکن کاهشی بوده است؛ در سایر مکان‌های عمومی استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از ۸۵ درصد است.

نامدار با اشاره به اینکه استمرار طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مردمی و دستگاه‌ها باید ادامه پیدا کند، اذعان کرد: نکاتی که در طرح شهید سلیمانی برای مردم و مسئولین پررنگ شد، نقش شبکه بهداشتی در مدیریت شرایط بود و اگر نظام ارجاع درست اجرا شود چقدر می‌تواند اثرگذار باشد.

وی با اشاره به عملکرد طرح شهید سلیمانی در استان قزوین ابراز کرد: در آبان ماه ۲هزار و ۵۳۱ نفر بستری داشتیم که هدف ما رسیدن به تعداد هزار و ۷۷۳ بستری بود که با اجرای این طرح به هزار و ۷۱۵ مورد بستری در آذرماه رسیدیم؛ مرگ و میر در آبان ماه ۲۵۷ مورد بود که هدف کاهش به ۲۳۰ مورد بود که به ۲۰۱ مورد در آذرماه رسیدیم.

این مقام مسئول ادامه داد: هفته اول آذرماه ۵۲۸ بستری و ۲۵۹ مورد مثبت و ۴۴ فوتی در هفته داشتیم که به ۳۴ مورد مرگ در چهار هفته پایان آذرماه رسید و بستری‌ها هم به ۳۰۴ مورد و موارد مثبت به ۷۲ مورد در پایان آذرماه رسید که نتیجه اجرای طرح شهید سلیمانی بود.

وی یادآور شد: در هفته اول دی ماه ۱۷۵ مورد بستری و ۳۵ مورد مثبت و ۹نفر مرگ در هفته داشتیم؛ در هفته اخیر نگرانی که داریم این است که بحث کاهشی در ابتلا مشاهده نمی‌شود و افزایش روند ابتلای مثبت را داریم که باید از این روند صعودی جلوگیری کنیم.

نامدار در پایان با اشاره به اثرگذاری طرح شهید سلیمانی در کنترل بیماری گفت: در ماه‌های آبان و آذر در بعضی روزها بالای ۱۰ مورد فوتی داشتیم، اما اکنون در روز یک یا دو مورد و گاهی روزها هم فوتی‌ها صفر است.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211526

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.