تاریخ : 09 فروردین 3 19:54
3
پس از برف و کولاک؛

۱۸۶ راه روستایی در استان قزوین بازگشایی شد

  • کد خبر : 211545
  • 04 بهمن 99 09:28
۱۸۶ راه روستایی در استان قزوین بازگشایی شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: با تلاش راهداران این استان ۱۸۶ راه روستایی که به دلیل بارش برف سنگین بسته شده بود بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.

جواد حق‌لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: از اواخر روز چهارشنبه تا پنجشنبه هفته‌ای که گذشت بر اثر بارش برف و وقوع کولاک ۱۹۲ راه روستایی مسدود شده بود که بلافاصله پس از پایان بارش برف و فرونشست کولاک، راهداران انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی را در این راه‌ها آغاز کردند. 

وی با بیان اینکه بازگشایی ۶ راه روستایی باقی‌مانده امروز انجام خواهد شد، اضافه کرد: در حال حاضر تردد در تمام محورهای ارتباطی اصلی در استان جریان دارد اما در گردنه‌ها و ارتفاعات و مسیرهای روستایی با توجه به کاهش شدید دما و یخبندان عبور و مرور خودروها تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد:در هنگام بارش برف و کولاک اولویت برف‌روبی  به ترتیب با راه‌های شریانی و اصلی و سپس فرعی  بوده و بازگشایی راه‌های روستایی تنها پس از فرونشستن کولاک قابل انجام است از این رو از هموطنان گرامی درخواست میشود با توجه به هشدارهای هواشناسی در زمان بارش برف به طور جدی از سفر به اینگونه مناطق خودداری کنند. 

این مقام مسئول گفت: ۳۵۰ راهدار  با ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۲۶ راهدارخانه این استان مستقر هستند که در صورت بارش برف نسبت به انجام عملیات تیغ زنی، برف روبی و نمک پاشی اقدام می‌کنند.

قزوین پنجمین استان کشور از نظر تعداد گردنه‌های برف گیر است و هفت درصد عملیات برفروبی راه‌های کشور به این استان اختصاص دارد.

انتهای پیام/ 1300/ د

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211545

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.