تاریخ : 31 فروردین 3 09:03
3
مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

گروه‌های جهادی براساس کار تشکیلاتی وارد عرصه مقابله با کرونا شدند/ 53 محله هدف در قزوین شناسایی شد

  • کد خبر : 211547
  • 04 بهمن 99 10:50
گروه‌های جهادی براساس کار تشکیلاتی وارد عرصه مقابله با کرونا شدند/ 53 محله هدف در قزوین شناسایی شد
مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین گفت: با همکاری سپاه در محلات ورود کردیم و ۵۳ محله در قزوین شناسایی شد که ۱۳ محله را سازمان تبلیغات و جبهه فرهنگی متقبل شدند و ۴۰ محله تحت پوشش بسیج قرار گرفت.

محمدحسین طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: قزوین تنها استانی بود که در طرح شهید سلیمانی مجموعه سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی با حمایت استانداری و دانشگاه علوم پزشکی و دیگر نهادها و ارگان‌ها توانستند به طور واحد و با یک هویت تحت عنوان قرارگاه جهادی شهید سلیمانی کار را انجام دهند.

وی افزود: باتوجه به سیال بودن آمار کرونا، طراحی عملیات برای این کار پیچیده بود و ما در موج اول و دوم کرونا بحث خیرین را داشتیم و یکسری اقداماتی را انجام می‌دادیم که مردم هم همراهی می‌کردند اما در موج سوم کرونا ماجرا پیچیده شد و هماهنگی مجموعه‌های مردمی سخت بود که قدری کار ما را دشوار کرد.

مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: باتوجه به تعدد مجموعه‌هایی که در موضوع کرونا دخیل بودند و موازی کاری که در موج اول و دوم صورت می‌گرفت، سعی کردیم آسیب شناسی را انجام دهیم؛ یعنی یک اتاق وضعیت واحد و سیاست گذاری کلان در اجرای عملیات‌ها ما را به این سمت برد که یک قرارگاه واحد تحت عنوان قرارگاه جهادی شهید سلیمانی را ترسیم کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: قرارگاه جهادی شهید سلیمانی ظرف عملیات و مظروفش طرح "سلام همسایه" بود یعنی یک مدل نهضتی از پایین به بالا را ترسیم کردیم به طوری که با همکاری سپاه در محلات ورود کردیم و ۵۳ محله در قزوین شناسایی شد که ۱۳ محله را سازمان تبلیغات و جبهه فرهنگی متقبل شدند و ۴۰ محله تحت پوشش بسیج قرار گرفت.

 پویش خدمت رسانی به مردم با محوریت بسیج و مساجد

طاهری با بیان اینکه همه مردم به سامانه ۴۰۳۰ مراجعه نمی‌کردند، ابراز کرد: بنرهای متعددی در محلات نصب شد و به مردم اطلاع دادیم که هرجا نیاز به کمک داشتند با این شماره تماس بگیرند تا خدمات دریافت کنند که تحت عنوان "سلام همسایه" قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پویش خدمت رسانی به مردم با محوریت بسیج و مساجد در موج سوم کرونا هم انجام شد که ماموریتش شناسایی، پیشگیری، درمان، آموزش، اجرای برنامه‌های فرهنگی و بحث استغفار و روایت جهاد و مطالبه‌گری بود.

مشاور راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه حوزه درمان تخصصی بود لذا اجازه ندادیم نیروهای مردمی به طور مستقیم ورود کنند و هماهنگی‌ها از طریق حوزه درمان سپاه صورت می‌گرفت که اولویت ما در اجرای برنامه‌ها بیماران کرونایی، گروه های پرخطر و نیازمندان و عموم مردم بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی بسیاری از جمله سبک زندگی در دوران کرونا و طب سنتی تولید شد و در حوزه فرهنگی و معنوی ورود کردیم که بیشتر مناسبات و برنامه‌ها به صورت مجازی انجام می‌شد.

طاهر در پایان گفت: ضدعفونی منازل بیماران کرونایی توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شد و در کمترین زمان راه‌اندازی مرکز غربالگری انجام شد و همچنین خرید مایحتاج بیماران کرونایی یا خانواده‌های در معرض خطر مانند سالمندان هم صورت گرفت که تمامی این اقدامات کاملا مستندسازی شده است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211547

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.