تاریخ : 10 فروردین 3 10:29
3
فرماندار قزوین در مصاحبه با شاخص:

مشکل قطع آب روستای لات در دست پیگیری است/ عاملان قطع انشعابات آب شناسایی می‌شوند

  • کد خبر : 211552
  • 05 بهمن 99 10:32
مشکل قطع آب روستای لات در دست پیگیری است/ عاملان قطع انشعابات آب شناسایی می‌شوند
فرماندار قزوین گفت: رای رفع این مشکل از دستگاه قضایی درخواست ورود کرده‌ایم و از اهالی روستا هم خواسته‌ایم که مسببین تخریب لوله‌ها را شناسایی کنند و تاکنون جلساتی در این باره با دستگاه قضایی تشکیل شده است .

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، اهالی روستای احمدآباد لات الموت غربی، روز گذشته در اعتراض به قطع آب آشامیدنی این روستا در مقابل استانداری قزوین تجمع کردند.

طبق گفته اهالی، لوله‌های آب آشامیدنی این روستا 10روز گذشته توسط مردم روستای نوده فاراب به طول 4هزار و 500متر بریده شده و آب را به روی اهالی روستای لات قطع کرده‌اند و هم‌اکنون آبی برای آشامیدن ندارند.

این روستائیان با قطع چهار هزار کیلومتر لوله‌ آب آشامیدنی و خسارت‌های ناشی از آن، همچنان با مشکل در دسترس نبودن آب آشامیدنی دست و پنجه نرم می‌کنند که گویا از سالیان گذشته با این مشکل مواجه هستند اما هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

این اهالی اذعان کردند که برای حل مشکل خود، چندین بار به استانداری، بخشداری و فرمانداری مراجعه کرده‌اند اما مسئولان پیگیری نمی‌کنند.طبق گفته ساکنین، آب متعلق روستای احمدآباد است اما برخی با مسئولان استان گیلان رایزنی کرده و مسئولان رودبار و گیلان هم از این افراد حمایت می‌کنند.

محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره جزئیات این مشکل اظهار کرد: اختلاف بین اهالی روستای لات و اهالی روستای نوده رودبار گیلان مربوط به دهه اخیر است و این دو روستا بر سر چشمه "دوجار تپه" اختلاف دارند.

وی با اشاره به ناهنجاری ایجاد شده در این منطقه افزود: متاسفانه عده‌ای سه کیلومتر از ۹کیلومتر خط لوله آب را تکه تکه کرده‌اند و این موضوع باعث قطع آب این روستا شده است که مراجع قضایی در حال بررسی هستند تا عاملان این اقدام نابخردانه را شناسایی کنند .

فرماندار قزوین ابراز کرد: طبیعتا در پی این حادثه، مردم روستای احمدآباد لات الموت غربی دچار کمبود آب شده‌اند هر چند اداره آبفای شهرستان با اعزام تانکرهایی برای مردم آن منطقه در حال آبرسانی است، اما به جهت صعب‌العبور بودن منطقه که در ۲۰ کیلومتری رازمیان قرار دارد، طبیعتا میزان آب ارسال شده با تانکر به آنجا و وضعیت ناهمگون جاده، این آبرسانی با کیفیت مطلوب صورت نمی‌گیرد و با ریزش همراه است .

این مقام مسئول با تاکید بر احقاق حق مردم اذعان کرد: از حق مردم کوتاه نمی‌آییم و مشکل پیش آمده در دست بررسی است که قدم‌های خوبی هم برداشته شده است؛ طی صحبت‌هایی که با مردم داشتیم، قرار شد آن‌ها نسبت به شناسایی افرادی که دست به این تخریب‌ها می‌زنند با دستگاه قضایی همکاری کنند.

شفیعی با اشاره به تکریم اجتماع کنندگان یادآور شد: برای رفع این مشکل از دستگاه قضایی درخواست ورود کرده‌ایم و از اهالی روستا هم خواسته‌ایم که مسببین تخریب لوله‌ها را شناسایی کنند و تاکنون جلساتی در این باره با دستگاه قضایی تشکیل شده است.

فرماندار قزوین در پایان گفت: این سومین مرحله از تخریب این لوله‌هاست و هر بار حدود یک میلیارد تومان برای بازسازی آن هزینه شده است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211552

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.