تاریخ : 09 فروردین 3 19:05
3
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

شش هزار دانش‌آموز قزوینی از آموزش مجازی محروم هستند/ تجهیزات و زیرساخت محیط کار فرهنگیان مطلوب نیست

  • کد خبر : 211576
  • 06 بهمن 99 13:27
شش هزار دانش‌آموز قزوینی از آموزش مجازی محروم هستند/ تجهیزات و زیرساخت محیط کار فرهنگیان مطلوب نیست
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: در اوایل کرونا 23 هزار دانش آموز قزوینی به جهت نداشتن ابزار مناسب از آموزش‌های مجازی شبکه شاد بازمانده بودند که امروز اعلام می‌کنیم این عدد به کمتر از شش هزار نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، حسنعلی اصغری ظهر امروز در نشست هم اندیشی مشترک دفتر سلامت و ‌تندرستی با اعضای کارگروه ایمنی، بهداشت محیط و محیط زیست که با حضور شش استان کشور در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بحث تربیت جسم و روان نیاز به بحث‌های کارشناسانه و صاحب نظرانه دارد تا بتوانیم به پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های واضحی برسیم.

وی با اشاره به کارگروه ایمنی، بهداشت محیط و حفظ محیط زیست، افزود: زمانی که صحبت از بهداشت محیط و ایمنی می‌شود قطعا نیازمند پروتکل‌هایی کاملا مشخص و معین هستیم تا بتوانیم یک محیط امن را برای مجموعه عوامل و عناصر فراهم کنیم و حتی در بحث بهداشت محیط، بخشی از آن به بهداشت عمومی و بخشی دیگر به بهداشت فردی مربوط می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین ادامه داد: به این مباحث به صورت تخصصی در ساختارهای اداری و تشکیلاتی توجه نمی‌شود و آنچه موجب ناکارآمدی سیستم‌های امروز در برخی مکان‌ها شده، به جهت حاکم نبودن یک رویکرد علم محور است.

این مقام مسئول عنوان کرد: اگر امروز با نگاه تخصصی به فضاهایی که فرهنگیان مشغول به کار هستند توجه کنیم، خواهیم دید که رابطه معناداری میان نیروی انسانی و ابزری که در اختیار دارد و فضای مدرسه وجود دارد؛ درواقع در این رابطه باید به یک دستورالعمل مشخصی برسیم.

اصغری بیان کرد: در ارتباط با موضوع آرگونومی اگر بتوانیم رابطه معناداری بین ابراز و تجهیزات و نیروی انسانی فراهم کنیم قطعا میزان علاقه‌مندی فرد به انجام کار بیشتر و فرسودگی شغلی کمتر می‌شود لذا شغل از جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد و میزان کارایی و اثربخشی فرد افزایش می‌یابد.

باید نیازهای انگیزشی فرد در محیط کار تامین شده باشد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اذعان کرد: درواقع علاوه بر نیازهای بهداشتی باید نیازهای انگیزشی فرد در محیط کار تامین شده باشد لذا باید دقت کنیم که این موضوعات چه میزان مورد توجه قرار می‌گیرد؛ امروز باید رعایت استانداردهای بهداشت عمومی مورد توجه قرار گیرد و در تصمیم‌گیری‌های سیاست‌گذاران کلان کشور هم پرداخته شود.

وی اضافه کرد: این نگاه در آموزش و پرورش استان حاکم است که اگر کاری به درستی انجام نشود باید بپذیریم که مسئله به درستی تبیین نشده است چراکه اگر قادر باشیم توصیف خوبی از مسئله داشته باشیم قطعا دیگران وادار به پذیرش موضوعات تخصصی خواهند شد.

اصغری تصریح کرد: یکی از مشکلات ما این است که در همه موضوعات کلی‌نگر عمل کرده‌ایم و این عملکرد نتوانسته به یک قاعده قابل اجرا در بستر و محیط کاری مدارس تبدیل شود.

این مقام مسئول افزود: یکی از بحث‌هایی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که به تصمیمات امروز و اقدامات فردا توجه کنیم چراکه عمدتا نگاه ما خروجی محور است و این موجب می‌شود نگاه عمیق به حوزه کاری نداشته باشیم و در نتیجه انتظاراتی که داریم برآورده نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: نقش ادارات تربیت بدنی و سلامت در ایام کرونا بیشتر از همیشه ملموس شد به طوری که اگر به بهداشت توجه کافی نداشته باشیم و نتوانیم این مباحث را در محیط کاری جاری سازیم، امکان اینکه بتوانیم شرایط بحرانی را حفظ کنیم وجود نخواهد داشت.

وی ابراز کرد: امروز در ارتباط با موضوع بازگشایی مدارس شاهد هستیم که برخی مقاومت‌هایی شکل می‌گیرد و اظهار می‌کنند که دانش‌آموزان در محیط مدارس، آموزش لازم را در رعایت مباحث بهداشتی فرا نگرفته‌اند که این نشان می‌دهد ما نتوانستیم برای مربیان بهداشت و معلمان و مدیران مدارس، آموزش لازم را ارائه دهیم.

اصغری تصریح کرد: ما امروز نمی‌توانیم مرتکب اشتباه شویم و انتظار داشته باشیم که جامعه اشتباهات ما را نبیند، در حالی که هر اقدام ما بلافاصله توسط رسانه‌ها ضبط و ثبت می‌شود لذا باید شناخت کامل از وضع محیط داشته باشیم و بتوانیم نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت‌ها را بشناسیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بنابراین اگر در محیط اداری ما مشکلی نظیر عدم رعایت اصول بهداشتی و ایمنی و محیط زیست وجود داشته باشد بلافاصله در معرض دید مردم قرار می‌گیرد، چون رسانه‌ها کار خود را انجام می‌دهند و این حرکت درستی است که موجب می‌شود در درون مرزهای خود به درستی انجام وظیفه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به موضوع تنبیه دانش آموز طارمی توسط یکی از معلمان گفت: تاکید می‌کنم که رسانه‌ها به نقش خود به درستی عمل کنند تا فرصت اشتباه را از دیگران بگیرند چراکه گاهی برخی کم کاری‌ها و اشتباهات صدمات بزرگی را ایجاد می‌کند که به راحتی نمی‌توانیم از آن عبور کنیم.

توانمندی و دانش کافی معلمان راهی برای برونرفت از مشکلات خواهد بود

وی یادآور شد: بنابراین ما باید اقدامات پیش‌کُنشانه داشته باشیم و برای هر کاری قائده از پیش تعریف شده در نظر بگیریم که مانع از پیش‌آمد و رخداد حوادث ناگوار شود و این کار تنها از راه توانمند شدن اتفاق خواهد افتاد.

اصغری عنوان کرد: اگر طوری عمل کنیم‌ که معلمان متعهد باشند و توانمندی و دانش کافی برای آن‌ها ایجاد شود، قطعا عملکرد مناسبی خواهند داشت بنابراین در صورتی که شاهد اتفاقات ناگوار باشیم ناشی از عدم تعهد در افراد جذب شده است.

این مقام مسئول اذعان کرد: ما باید چشم‌اندازی را ترسیم کنیم و براساس آن مدیری را تربیت کنیم که درآینده بتواند در توجه به محیط زیست نقش جدی داشته باشد و این لازمه نگاه بلند مدت و آینده نگرانه است.

اصغری افزود: باید به اقدامات خود بنگیریم که در انجام وظایف چه میزان موثر واقع شده‌ایم و در بازه زمانی که از شیوع کرونا می‌گذرد، میزان فعالیت‌ها چگونه بوده است؛ اگرچه پروژه‌ها و اطلاعات خوبی به ما داده شده اما به تنهایی راه برون‌رفت ما از مشکلات نیست بلکه باید اقدامات اجرایی موثری را داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین عنوان کرد: در اوایل کرونا 23 هزار دانش آموز قزوینی به جهت نداشتن ابزار مناسب از آموزش‌های مجازی شبکه شاد بازمانده بودند که امروز اعلام می‌کنیم این عدد به کمتر از شش هزار نفر رسیده است و برای حدود هزار و 500 نفر هدفگذاری کرده‌ایم که این تعداد تا پایان بهمن‌ماه حداکثر به سه هزار نفر برسد.

وی در پایان گفت: این اتفاقات با یاری خیرین استان انجام شده به طوری که از ابتدای مهر تاکنون خیرین شش هزار و 38 تبلت یا گوشی تهیه کرده‌اند و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

گفتنی است در انتهای جلسه از حسینی خیر حوزه بهداشت مدارس که تاکنون بیش از 96 میلیون اقلام بهداشتی را برای مناطق محروم طارم تهیه کرده است، تقدیر شد.

انتهای پیام/ 1003

 

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211576

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.