تاریخ : 09 فروردین 3 12:24
3
ترین‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛

خطیبی مربی هفته، امامعلی بهترین بازیکن/ اکبرمنادی چهره منفور سرخابی‌های پایتخت

  • کد خبر : 211594
  • 07 بهمن 99 11:37
خطیبی مربی هفته، امامعلی بهترین بازیکن/ اکبرمنادی چهره منفور سرخابی‌های پایتخت
رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال به پایان رسید و ترین‌های هر بخش معرفی شدند.

به گزارش شاخص،هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۸ مسابقه پیگیری شد. ۳ بازی آخر این هفته روز گذشته برگزار شد و پرسپولیس در هفته شگفتی‌ها نتیجه را به آلومینیوم واگذار کرد.

در مهمترین بازی این هفته نیز سپاهان اصفهان مقابل صنعت نفت آبادان به برتری رسید. استقلال هم با وجود شکست عجیب برابر سایپا همچنان رتبه نخست صدر جدول را دارد.

نتایج هفته دوازدهم مسابقات لیگ برتر:

  • شهر خودرو یک - نساجی صفر
  • پیکان ۲ - مس رفسنجان ۳
  • ذوب آهن صفر - نفت مسجدسلیمان صفر
  • گل گهر سیرجان یک - تراکتور ۲
  • استقلال صفر - سایپا یک
  • آلومینیوم اراک ۲ - پرسپولیس یک
  • ماشین سازی صفر - فولاد یک
  • صنعت نفت یک - سپاهان ۲

بازی هفته (صنعت نفت - سپاهان)

بدون شک مهمترین بازی این هفته لیگ برتر فوتبال در آبادان برگزار شد، جایی که صنعت نفت به مصاف سپاهان رفت. این دیدار جدال تیم‌های دوم و سوم جدول بود و طبق پیش بینی‌ها بازی جذابی هم از آب درآمد. این دیدار با برتری ۲ بر یک شاگردان محرم نویدکیا در تیم سپاهان به پایان رسید و باعث شد زردپوشان اصفهانی به رده دوم صعود کنند.

در این مسابقه سجاد شهباززاده و محمدرضا مهدیزاده برای سپاهان گلزنی کردند. تک گل صنعت نفت هم توسط شریعت زاده زده شد. سپاهان با این پیروزی امتیاز خود را با استقلال برابر کرد اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفت.

تیم هفته (آلومینیوم اراک)

یکی از شگفتی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر در اراک اتفاق افتاد. تیم آلومینیوم اراک موفق شد مقابل پرسپولیس به برتری برسد. آلومینیوم که در نیمه دوم جدول قرار داشت خیلی خوب عرصه را به سرخپوشان تهرانی تنگ کرد و با حساب ۲ بر یک برنده از زمین خارج شد. ابتدا کمال کامیابی نیا پرسپولیس را پیش انداخت اما خیلی زود آلومینیوم به بازی برگشت و با ۲ گل شاهین توکلی و حامد پاکدل پیروز این دیدار لقب گرفت. آلومینیوم با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و به مکان یازدهم صعود کرد.

بازیکن هفته (فراز امامعلی)

فراز امامعلی یکی از بهترین بازیکنان فصل گذشته پیکان بود اما ترجیح داد در فصل نقل و انتقالات به تیم مس رفسنجان منتقل شد. او در این فصل کمی از فرم ایده آل خود دور شده بود. با این وجود موتور امامعلی در هفته دوازدهم روشن شد و این بازیکن در پیروزی ۳ بر ۲ مس رفسنجان مقابل پیکان ۲ گل به ثمر رساند تا نقش پر رنگی در پیروزی نارنجی پوشان داشته باشد. البته این هفته امید سینگ هم خیلی خوب کار کرد و هر ۲ گل آلومینیوم به پرسپولیس روی ارسال‌های سینگ زده شد.

مربی هفته (رسول خطیبی)

شاید بتوان گفت آلومینیوم پیروزی مقابل پرسپولیس را باید مدیون رسول خطیبی و تاکتیک‌های او باشد. آلومینیوم در این مسابقه به خوبی از نبود مدافعان میانی و سرزن پرسپولیس استفاده کرد و با ۲ گل که روی ارسال‌های تند و تیز امید سینگ زده شد، از روی یک تاکتیک مشخص برابر تیم یحیی گل محمدی به برتری رسید. شاگردان خطیبی در این مسابقه موفق شدند بازی یک بر صفر باخته را با نتیجه ۲ بر یک برنده شوند.

دروازه بان هفته (محمدحسین اکبرمنادی)

به نظر می‌رسد باشگاه سایپا و اکبرمنادی بازی مقابل بزرگان را بلد هستند‌‌. سایپا این هفته موفق شد با تک گل مالکی در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال به برتری برسد. شاگردان ابراهیم صادقی در هفته اول هم پرسپولیس یحیی گل محمدی را متوقف کردند. این درحالی است که اکبرمنادی در هر ۲ مسابقه یکی از بهترین بازیکنان سایپا بود. اکبرمنادی در بازی مقابل استقلال ۳ واکنش فوق العاده به نمایش گذاشت. او ۲ بار ضربات فنی و از راه دور مهدی قایدی را برگشت داد و یک بار هم فرشید اسماعیلی را در دقایق پایانی ناکام گذاشت تا یکی از چهره‌های برتر هفته باشد.

اتفاق هفته (درگیری و کتک کاری در بازی گل گهر - تراکتور پس از سوت پایان)

بازی گل گهر و تراکتور یکی از جذاب‌ترین مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر بود. در طول ۹۰ دقیقه بازی با کیفیت و به دور از حاشیه‌ای را شاهد بودیم. پس از اینکه داور سوت پایان بازی را زد، مهری و سهرابیان با یکدیگر درگیر شدند که به این موضوع باعث درگیری اکثر نفرات ۲ تیم شد. داور به این ۲ بازیکن کارت قرمز نشان داد. همچنین سهرابیان و مهری از سوی کمیته انضباطی تا اطلاع ثانوی محروم شدند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211594

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.