تاریخ : 10 فروردین 3 12:14
3
نماینده مردم قزوین در مجلس:

تبعیض در افزایش حقوق کارگری و بازنشستگی را نمی‌پذیریم/ مرکز درمانی مجهز در مناطق منفصل شهری قزوین احداث شود

  • کد خبر : 211600
  • 07 بهمن 99 14:49
تبعیض در افزایش حقوق کارگری و بازنشستگی را نمی‌پذیریم/ مرکز درمانی مجهز در مناطق منفصل شهری قزوین احداث شود
نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: کارگران و بازنشستگان در یک تبعیض آشکار گذران زندگی می‌کنند لذا تبعیض قابل تحمل نیست و ظلمی است که نمی‌توان تحمل کرد و ما این مطالبه جدی را درخواست داریم که برآورده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، فاطمه محمدبیگی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین که امروز در سالن جلسات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به مسکوت ماندن واگذاری زمین‌های یانس آباد به شهرک صنعتی اظهار کرد: این واگذاری بیش از یک دهه اتفاق افتاده و ۱۴ سال از آن می‌گذرد که باید یک بازه زمانی مشخص برای تعیین و تکلیف آن اعلام شود چراکه در این ۱۴ سال شش استاندار تجربه کردیم اما اتفاقی در این حوزه نیفتاده است.

وی افزود: حقوق کارگران بین ۳۰۰ هزار تومان تا نهایت ۷۰۰ هزار تومان اضافه شده که مظلوم‌ترین قشر هستند و در مقایسه با بازنشستگان لشکری و کشوری که حداقل دریافتیشان چهار میلیون تومان است، بین دو تا سه میلیون تومان دریافت می‌کنند و ما به عنوان نماینده مردم نمی‌توانیم سرمان را بالا ببریم و بگوییم که امسال حقوقشان 340 هزار تومان اضافه شده است.

نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: این مسائل واقعیت‌های کارگری و مشکلات استان و کشور است که خواهش ما در این زمینه این است که پرداختی مستمری بازنشستگان با رفع تبعیض، انجام شود به طوری که دو روز گذشته کارگران می‌خواستند تجمع کنند اما به نوعی با آن‌ها صحبت کردیم و قول دادیم که مطالباتشان را با استاندار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درمیان می‌گذاریم.

این مقام مسئول ابراز کرد: کارگران و بازنشستگان در یک تبعیض آشکار گذران زندگی می‌کنند لذا تبعیض قابل تحمل نیست و ظلمی است که نمی‌توان تحمل کرد و ما این مطالبه جدی را درخواست داریم که برآورده شود.

دبیر کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: موضوع دیگر بحث نیازهای بهداشتی و سلامتی استان است که نامه‌های متعددی از مردم داریم که برای مباحث آنژیوگرافی و بیماری قلبی عروقی که تقریبا یک سوم علت فوت افراد را در کل جامعه تشکیل می‌دهد، مشکل دارند.

یک بخش انژیوگرافی در بیمارستان رازی قزوین نیار داریم

محمدبیگی تاکید کرد: ما یک بخش انژیوگرافی در بیمارستان رازی قزوین نیار داریم چراکه طبق برآورد دانشگاه علوم پزشکی ما مواجهه زیادی با بیماران قلبی عروقی داریم ؛۸۳۵ هزار نفر تحت پوشش هستند که حداقل یک کت لپ و انژیوگرافی قلب نیاز دارند.

وی یادآور شد: بحث دیگر بیمارستان محمدیه است که نزدیک به 160 هزار نفر جمعیت در این مجموعه شهری وجود دارد؛ شهرستان البرز بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد که حتی یک بیمارستان تامین اجتماعی ندارد و بیش از ۶۶ درصد کسانی که در این مناطق زندگی می‌کنند کارگر هستند که امیدواریم یک بیمارستان تامین اجتماعی در محمدیه ساخته شود.

این مقام مسئول با اشاره به خرید خدمت تامین اجتماعی در بیمارستان رحیمیان اظهار کرد: اقبالیه و چوبیندر و نواحی منفصل شهری ما در این مناطق حدود ۹۰ هزار جمعیت دارند که هیچگونه خدمات درمانگاهی هم از تامین اجتماعی دریافت نمی‌کنند که انتظار داریم حداقل یک درمانگاه و کلینیک تامین اجتماعی در این منطقه احداث شود.

محمدبیگی در پایان گفت: حتی خیلی از این افراد توان پرداخت کرایه برای مراجعه به بیمارستان رازی قزوین را ندارند که برای این موضوع به ما مراجعه می‌کنند که احداث مرکز درمانی در این منطقه یک مطالبه جدی است.

لطف الله سیاهکلی در ادامه این جلسه اظهار کرد: افزایش حقوق بازنشستگی که صورت گرفته، دامنه تغییرش خیلی زیاد است به طوری که از 300 هزار تومان تا چندمیلیون تومان بوده که توجیه مناسبی ندارد و ایراد بزرگی است.

وی افزود: بازنشسته‌های تامین اجتماعی شرایط خوبی ندارند که درخواست داریم به این وضعیت رسیدگی شود؛ دولت هم در بودجه 1400 به میزان 90 هزار میلیارد تومان برای این موضوع دیده است و ما هم در مجلس تلاش می کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: طبق رایزنی‌ها افراد در بیمارستان رحیمیان می‌توانند از بیمه‌های تامین اجتماعی استفاده کنند چون این منطقه حوزه کارگری است و ساکنین این منطقه از شهر الوند ناچار بودند که برای درمان به قزوین مراجعه کنند که اگر بیمارستان رحیمیان سرویس لازم را به بیمه‌شدگان ارائه کند، کار بسیار ارزشمندی است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211600

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.