تاریخ : 09 فروردین 3 21:11
3
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور:

دزدها در فضای مجازی وابسته به خارج رها هستند/ راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات تضمین‌کننده اشتغال در کشور است

  • کد خبر : 211614
  • 08 بهمن 99 14:02
دزدها در فضای مجازی وابسته به خارج رها هستند/ راه‌ اندازی شبکه ملی اطلاعات تضمین‌کننده اشتغال در کشور است
مسئول سازمان بسیج رسانه کشور گفت: گلایه ما از مسئولین این است که چرا باید مدیریت فضای مجازی کشورمان در دست بیگانگان باشد و باید بگوییم که درواقع دزدها در فضای مجازی وابسته به خارج، رها هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر شاخص، مسعود بصیری در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز به همت بسیج رسانه قزوین در سالن جلسات اقشار سپاه قزوین برگزار شد، با اشاره به نقش کلیدی استان قزوین در تاریخ انقلاب اظهار کرد: نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی قطعا کمک به مردم و نظام است، لذا باید رسانه‌ها کمک کنند تا سابقه و نقش مهم شهر و استان تاریخی قزوین را بیشتر نمایش دهیم چراکه این استان در این زمینه مظلوم واقع شده است.

وی با بیان اینکه رسانه نقش مهمی در پیشرفت جامعه دارد، افزود: بسیاری از مردم ابزار رسانه را برای بیان مطالبات خود در اختیار ندارند که این وظیفه برعهده رسانه‌هاست تا در جهت بیان مشکلات و مطالبات جامعه فعالیت و کمک و همراهی کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور ابراز کرد: اکنون همه ما آگاه هستیم که قشر خبرنگار با مشکلات عدیده‌ای از قبیل بیمه، حقوق و مزایا و مسکن مواجه است که امروز طی جلسه‌ای که با مدیرکل ارشاد قزوین داشتیم، پیشنهاد کردیم که استان قزوین در راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه و تعاونی مسکن خبرنگاران پیشگام شود تا حداقل برخی از مشکلات این صنف حل شود چراکه این ظرفیت در قزوین وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حوزه رسانه مشکلات سخت‌افزاری و نرخ افزاری وجود دارد، تصریح کرد: در بحث نرم‌افزاری با معضلات جدی در فضای مجازی مواجه هستیم، امروز رئیس جمهور اعلام کرد که پهنای باند را افزایش داده‌اند اما ما در مقابل از این فضای ولنگاری موجود در فضای مجازی که ابعاد مختلف جامعه ما را تهدید می‌کند، گلایه داریم.



وی ادامه داد: امروز کودکان ما بدون محابا در معرض آسیب‌های فضای قرار دارند اما در مقابل می‌بینیم که حتی نمی‌توان یک عکس از سردار شهید سلیمانی را در فضای مجازی منتشر کنیم، چراکه بلافاصله حذف می‌شود لذا این گلایه جدی را از مسئولین داریم.
این مقام مسئول بیان کرد: امروز به واسطه نبود شبکه ملی اطلاعات شاهد هستیم که اینستاگرام و توییتر برای فعالیت مردم ما فیلترینگ ایجاد می‌کند، لذا گلایه جدی از دولت داریم، چرا نباید یک شبکه داخلی اطلاعات داشته باشیم که وقتی حرف از اسرائیل و صهیونیست می‌زنیم، فیلتر نشویم.

رئیس سازمان بسیج رسانه کشور تاکید کرد: مسئولین کسب و کارهای مردم را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که در اختیار بیگانگان است، گره زده‌اند که هر لحظه با مسدود شدن این فضا قطعا آسیب خواهند دید در حالی که باید این بستر را در فضای داخلی شبکه اطلاعات ایجاد می‌کردند.

وی اضافه کرد: متاسفانه هیچ ابزار پیگیری جرائم و تخلفات در فضای مجازی وجود ندارد و مردم هر روز طعمه کلاهبرداری‌ها در این فضا می‌شوند درحالی که نرم‌افزارهای داخلی توان داخلی ما را در مقابله با تخلفات در این فضا بالا می‌برد و از طرفی موجب ایجاد اشتغال برای جوانان ما می‌شود.

بصیری افزود: طبیعتا هیج ملتی اختیار خود را به دیگران نمی‌دهند اما می‌بینیم که در کشور ما این اتفاق به راحتی در فضای مجازی می‌افتد و گلایه ما از مسئولین این است که چرا باید مدیریت فضای مجازی کشورمان در دست بیگانگان باشد و باید بگوییم که درواقع دزدها در فضای مجازی وابسته به خارج، رها هستند و مسئولین هم در این زمینه دستشان بسته است.

وی اذعان کرد: درواقع فضای مجازی کنونی در کشور در راستای مبارزه با اشتغال و امنیت ذهنی فرزندان ما است؛ باید بدانیم که حاکمیت‌های جدیدی در دنیا ایجاد شده است و در این زمینه راهکارهای عملی وجود دارد.



رئیس سازمان بسیج رسانه کشور با بیان اینکه دفاع رئیس جمهور از وزیر ارتباطات به جا نبود، تصریح کرد:
سواد رسانه بسیار مهم است، چراکه خانواده‌ها در فضای مجازی به طور جدی در خطر هستند و نباید فضای مجازی را سیاسی کنیم و رسانه‌ها باید جامعه را آگاه کنند.

این مقام مسئول ابراز کرد: حاکمیت کنونی بیگانگان در فضای مجازی درواقع حق توحش گرفتن از مردم ما است، همانطور که افسران امریکایی علیه مردم جرم می‌کردند و ما نمی‌توانستیم کاری کنیم اکنون هم افرادی در فضای مجازی جرم می‌کنند که نمی‌توانیم آن‌ها را محاکمه کنیم و این زیر سوال بردن حاکمیت ملت و ظلم بر ملت ما است.

وی تاکید کرد: ما باید بتوانیم بر فضای مجازی و حقیقی کشورمان اعمال حاکمیت کنیم چراکه محدودیت در هر جای دنیا وجود دارد؛ وقتی رسانه‌ها در زمان انتخابات ویترین احزاب می‌شوند نباید از دولتمردان انتظار داشته باشیم که مدیریت درستی در فضای مجازی داشته باشند لذا متاسفانه ما درگیر انتخابات و رفتارهای پوپولیستی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی هم زیرمجموعه دولتی هستند که روی کار می‌آید، عنوان کرد: امروز کشوری ما را تحریم دارویی کرده است که در مقابل فضای مجازی را یله و رها و بدون محدودیت در اختیارمی‌گذارد که ما به این رفتار خوشبین نیستیم لذا باید ما رسانه‌ها از متولیان فرهنگی در کشور مطالبه جدی در راه‌اندازی شبکه ملی داخلی داشته باشم.


رئیس سازمان بسیج رسانه کشور در پایان گفت: قزوین از ظرفیت‌های خوبی در حوزه رسانه برخوردار است که خبرنگاران این استان بسیار فعال و توانمند هستند که باید قرابت بیشتری با
مرکز ایجاد شود و مراودات بیشتری اتفاق بی‌افتد.
 
گفتنی است که در پایان این جلسه از محمد کشاورزمسئول سازمان بسیج رسانه استان قزوین تجلیل شد.
 
انتهای پیام/۱۳۰۰
لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211614

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.