تاریخ : 28 فروردین 3 13:05
3
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین:

کاهش شیب نزولی بیماری در قزوین نگران‌کننده است/ دفاتر پیشخوان دولت درصورت عدم توجه به پروتکل‌ها تعطیل می‌شوند

  • کد خبر : 211616
  • 08 بهمن 99 17:41
کاهش شیب نزولی بیماری در قزوین نگران‌کننده است/ دفاتر پیشخوان دولت درصورت عدم توجه به پروتکل‌ها تعطیل می‌شوند
فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای استان قزوین گفت: اکنون باتوجه به آمار، شیب نزولی بیماری کم شده و این زنگ هشداری است که به صدا درآمده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر حبیبی در قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین که امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد با اشاره به وضعیت استان اظهار کرد: اکنون باتوجه به آمار، شیب نزولی بیماری کم شده و این زنگ هشداری است که به صدا درآمده و باید دقت بیشتری داشته باشیم و اقدامات با شدت تداوم پیدا کند.

وی افزود: در مجموع شرایط خوب است اما کاملا نیاز به مراقبت دارد، امروز هم طبق آمار میزان فوتی‌ های کرونا در استان قزوین صفر شده است و امیدواریم همیشه مرگ ناشی از کرونا در استان صفر باشد که در این راستا تلاش می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان ادامه داد: بیماریابی فعال و رهگیری بیماران باید در دستور کار مسئولین بهداشت و درمان استان قرار گیرد؛ متاسفانه اکنون موارد ابتلا در نوجوانان و جوانان در حال افزایش است که موضوع نگران کننده‌ای برای خانواده‌ها شده چراکه جوانان دارای تحرک و رفت و آمد بیشتری هستند که جای نگرانی دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قرنطینه معکوس رویکرد وزارت بهداشت و درمان است، تاکید کرد: با قاطعیت باید جلوی تجمع و ترددها را بگیریم که در کاهش بیماری کرونا حائز اهمیت است؛ حدود هفت درصد جمعیت ما بالای ۶۰ سال هستند از طرفی بیش از ۸۰ درصد فوتی‌ها هم بالای ۶۰ سال هستند که باید این هفت درصد را از طریق قرنطیمه معکوس مدیریت کنیم.

حبیبی اضافه کرد: اگر این هفت درصد فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها را رعایت کنند قطعا میزان فوتی‌ها به صفر می‌رسد چراکه در این سن مراقبت باید بیشتر شود و این افراد کمتر از خانه بیرون بیایند لذا قرنطینه معکوس باید با آموزش و اطلاع‌رسانی صورت بگیرد که اگر مراقبت کنیم نتیجه خوبی خواهیم داشت و به وضعیت ثبات می‌رسیم.

قرنطینه معکوس برای افراد بالای ۶۰سال الزامی شود

وی عنوان کرد: فردی که برای تست مراجعه می‌کند و تست او مثبت می‌شود و پزشک توصیه می‌کند که قرنطینه را رعایت کند اما شرایط قرنطینه در منزل را ندارد قطعا باید از نقاهتگاه استفاده کند لذا از علوم پزشکی می‌خواهیم که این افراد با چنین شرایطی حتما برای حضور در نقاهتگاه ارجاع داده شوند و در صورت عدم همکاری هم دستگاه قضائی این آمادگی را دارد که با ما همکاری کند.

معاون سیاسی_امنیتی استاندار قزوین با تاکید بر اینکه موضوع قرنطینه باید جدی گرفته شود، عنوان کرد: طرح شهید سلیمانی باید با قوت ادامه پیدا کند چراکه در این بازه زمانی شاهد هستیم که اثرات مثبتی داشته است و ما حتما از این طرح پشتیبانی خواهیم کرد به طوری که محله به محله و کوچه به کوچه در مقابله با کرونا حضور دارد و اثرات آن را در کاهش آمار کرونا شاهد هستیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید بهتر شود؛ در بحث تالارها و رستوران‌ها در روز اول اعلام کردیم که سازمان صمت و اصناف وارد شوند و اکنون هم می‌خواهیم که در کنترل و مدیریت این امکان، خود این نهادها ورود کنند و تذکرات لازم را به صنوف متخلف دهند لذا این حوزه باید جدی گرفته شود تا مجبور به تعطیل کردن نباشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین اذعان کرد: تعطیلی برای ما سریع‌ترین کار است اما اگر صنوف طبق قوانین عمل نکنند، ناچار هستیم که علی رغم میل باطنی تصمیماتی بگیریم که خوشایند شاغلان در اصناف و مردم نباشد.

عوامل انتظامی اعمال قانون در منع ترددها را جدی بگیرند

وی یادآور شد: منبع تردد شبانه در هر شرایطی و در هر وضعیتی از شهرستان‌ها همچنان اجرا می‌شود چراکه این یک طرح با هزینه کم و مورد استقبال مردم است؛ اکنون چهار شهرستان آوج، البرز، آبیک و بوئین زهرا در وضعیت آبی و دو شهرستان تاکستان و قزوین در وضعیت زرد قرار دارند.

حبیبی بیان کرد: متاسفانه دو شهرستان زرد ما یعنی قزوین و تاکستان قوانین منع تردد را به خوبی رعایت نمی‌کنند و در مقابل گزارشات کمی از جرائم ارائه می‌شود که نشان دهنده کاهش اعمال قانون در این شهرستان‌ها است که عوامل انتظامی باید این مسئله را جدی بگیرند و گزارشات را به صورت روزانه ارائه کنند لذا ما نگران این دو شهرستان هستیم درحالی که وضعیت در سایر شهرستان‌ها مناسب است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در استان قزوین افزود: در مراکز پیشخوان دولت وضعیت خوبی نداریم که اگر این شرایط را اصلاح نکنند بدون شک برای حفظ جان مردم، این مراکز را تعطیل می‌کنیم چراکه تعطیل کردن کار سختی برای ما نیست؛ همچنین هیچ دستگاه و نهادی مجاز به برگزاری همایش و مراسم نیست.

وی در پایان گفت: تالارها تا ۹شب باید فعالیت کنند و فعالیت مدارس هم در مناطق زرد ممنوع است و در مناطق آبی هم باید با هماهنگی فرمانداران و علوم پزشکی با برنامه‌ریزی دو یا سه روز در هفته انجام شود؛ مسابقات بدنسازی و فعالیت استخرها همچنات ممنون است و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی هم فعلا امکان ندارد.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211616

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 89در انتظار بررسی : 89انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.