تاریخ : 10 فروردین 3 02:48
3
اختصاصی/رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت خبر داد

ورود محموله جدید واکسن کووید ۱۹ به کشور طی روزهای آینده/ تست کرونای اهالی روستای "حسین‌آباد" آبیک ادامه دارد

  • کد خبر : 211824
  • 26 بهمن 99 12:39
ورود محموله جدید واکسن کووید ۱۹ به کشور طی روزهای آینده/ تست کرونای اهالی روستای "حسین‌آباد" آبیک ادامه دارد
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: اکنون نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کردیم و به زودی از چند منبع دیگر هم ظرف دو هفته آینده، واکسن تحویل خواهیم گرفت.

محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، درباره وضعیت واکسن کرونا در کشور اظهار کرد: واکسنی که تاکنون وارد کشور شده فعلا گروه مخصوصی از کادرهای بهداشتی و درمانی و کسانی که در آی سی یو فعالیت می‌کنند و مستقیما با مریض بدحال سر و کار دارند، واکسینه شدند و این روند ادامه دارد.

وی افزود: به تدریج گروه‌های پرخطر در کادرهای بهداشتی و درمانی و همچنین افرادی که در خطر هستند نیز واکسینه می‌شوند؛ ما هیچ کمبودی در زمینه واکسن نداریم و کشور ما جزو کشورهایی است که سبد خرید واکسن ما در صف اول قرار دارد چراکه زودتر اقدام کردیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره فوت اولین بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته در استان قزوین تاکید کرد: ویروس کرونا همیشه در حال تغییر است که گاهی این تغییرات بزرگ و جدی است و وقتی که چنین تغییری را مشاهده می‌کنیم باید خیلی جدی و سختگیرانه اقدامات را دنبال کنیم.

آزمایشات ویروس جهش یافته تا 14روز در آبیک ادامه دارد

وی ادامه داد: موردی که اخیرا مشاهده کردیم مربوط به فردی در شهرستان آبیک بوده که خوشبختانه تمام مواردی که در تماس با این فرد بودند نیز تحت کنترل هستند و تمام این افراد یک نوبت و بعضی افراد هم بیش از یک نوبت آزمایش شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: روز گذشته هم اهالی روستایی که فرد متوفی در آنجا دفن شده نیز مجدد بررسی شدند و آزمایشات لازم برای آن‌ها انجام می‌شود؛ یک برنامه حساب شده‌ای توسط دانشگاه علوم پزشکی به اجرا گذاشته است و ۱۴ روز این برنامه طول خواهد کشید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تمام مواردی که تاکنون شک داشتیم آزمایش کردیم و کسانی که تست مثبت داشتند را تست مجدد انجام دادیم و اکنون در شرایط ایزوله به سر می‌برند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره تصمیمات شتاب‌زده در زمینه بازگشایی‌ها تصریح کرد: یکسری بازگشایی‌ها درسطح کشوری انجام می‌شود که استان‌ها هم تبعیت می‌کنند؛ یکسری اختیارات هم به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شده که بنا بر تصمیمات استانی اجرا می‌شود.

برنامه واکسیناسیون از اولویت‌های کاری شبکه بهداشت است

گویا عنوان کرد: بازگشایی‌ها بدون حساب و کتاب و صرفا توسط یک فرد نیست، بلکه براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق و حضور تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: ما مثل تمام کشورهای دنیا هر تعداد واکسن که در اختیارمان قرار گیرد با سازماندهی که انجام دادیم، واکسیناسیون انجام می‌شود چراکه ما یک شبکه گسترده بهداشتی در سراسر کشور داریم که در این شبکه، برنامه واکسیناسیون از اولویت‌های کاری است.

این مقام مسئول تاکید کرد: ما هم امکانات لازم و هم نیروی انسانی به اندازه کافی داریم و اگر نیاز داشته باشیم نیز از سازمان‌های دیگر می‌توانیم کمک بگیریم؛ ما در این زمینه هیچ مشکلی نداریم و این اطمینان را می‌دهیم که هر زمان واکسن در اختیارمان قرار گیرد بدون فوت وقت توزیع می‌کنیم.

گویا یادآور شد: اکنون نوبت اول و دوم واکسن را دریافت کردیم و به زودی از چند منبع دیگر هم ظرف دو هفته آینده، واکسن تحویل خواهیم گرفت.

وی در پایان گفت: هنوز ثابت نشده که این ویروس جهش یافته کرونا در برابر واکسن‌های موجود در جهان، واکنش نشان داده باشد.


انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211824

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.