تاریخ : 06 اردیبهشت 3 19:11
3
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مصاحبه با شاخص:

حال همه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در قزوین مساعد است

  • کد خبر : 211826
  • 26 بهمن 99 15:34
حال همه دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در قزوین مساعد است
معاون بهداشتی علوم پزشکی استان قزوین گفت: در مرحله اول به تعدادی از کادر درمان بخش مراقبت ویژه تزریق شد که خوشبختانه حالشان مساعد است و تاکنون گزارشی از بد بودن حال آن‌ها نداریم و مشکل خاصی وجود ندارد.

جلال رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، درباره وضعیت افرادی که در قزوین واکسن کرونا تزریق کردند، اظهار کرد: در مرحله اول به تعدادی از کادر درمان بخش مراقبت ویژه تزریق شد که خوشبختانه حالشان مساعد است و تاکنون گزارشی از بد بودن حال آن‌ها نداریم و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تا عید نوروز تمامی کادر بیمارستان‌ها واکسینه خواهند شد، افزود: 105 دوز واکسن از وزارتخانه تحویل گرفتیم که تزریق همه آن‌ها ظرف این چند روز انجام خواهد شد؛ مراحل بعدی هم به مرور و با ورود واکسن انجام می‌شود.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان قزوین درباره اقدامات انجام شده در زمینه ویروس جهش یافته کرونا در آبیک، ابراز کرد: ورود افراد غیربومی به روستای "حسین‌آباد" ممنوع شده و افراد مثبت هم در قرنطینه کامل هستند؛ در مجتمع محل سکونت فرد متوفی هم از 60 نفر تست پی سی آر گرفته شد که همه منفی هستند.

روستای حسین آباد تا 14 روز قرنطینه است

این مقام مسئول با بیان اینکه مجدد از کلیه اهالی روستای حسین‌آباد تست پی سی آر گرفته خواهد شد و 14 روز در قرنطینه خواهند بود، عنوان کرد: خانواده متوفی در قرنطینه کامل هستند و چهار نفر از اعضای خانواده تست مثبت کرونا دارند که خوشبختانه حال عمومی خوبی دارند.

رحمانی تصریح کرد: بحث ما از روز اول شفافیت بوده اما عده‌ای امروز سوال می‌کنند که چرا ما زودتر این موضوع را اعلام نکردیم؛ اما این مورد در بیمارستان هشتگرد بستری بوده و متخصص عفونی براساس کلینیک بیمار مشکوک شده و برای او توالی ژن را درخواست می‌کنند.

وی ادامه داد: این دستگاه توالی ژن دستگاهی است که به خاطر نیاز خاصی که دارد، در برخی مراکز وجود دارد و جزو تجهیزاتی نیست که نیاز همه 32 استان کشور باشد؛ لذا در روز 21 بهمن نتیجه این آزمایش به دست ما رسید که از روز 22بهمن هم رهگیری و بررسی را شروع و بلافاصله اطلاع رسانی کردیم و هیچ نیتی در عدم اطلاع رسانی یا اطلاع رسانی دیرهنگام وجود نداشته است.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211826

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.