تاریخ : 10 فروردین 3 10:04
3
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خبر داد

فعالیت گروه‌های جهادی قرارگاه شهید سلیمانی در ۵۳محله قزوین

  • کد خبر : 211829
  • 27 بهمن 99 15:43
فعالیت گروه‌های جهادی قرارگاه شهید سلیمانی در ۵۳محله قزوین
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طرح قرارگاه شهید سلیمانی به کمک افراد درگیر با کرونا شتافته که بتواند در این روزها با همدلی و همکاری مشکلات معیشتی موجود را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، ظهر امروز(دوشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی به صورت مشترک با مجموعه سپاه و کمیته گروه‌های جهادی با هدف کمک رسانی به افراد نیازمند انجام شده است.

وی افزود: بخش ویژه طرح شهید سلیمانی با عنوان «سلام همسایه» اجرایی شد که با هدف کمک به نظام سلامت کشور از محلات پشتیبانی می‌کند تا به آسیب شناسی مناطق بپردازد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: این طرح اجرایی شد تا وحدت رویه شکل گیرد و از موازی کاری دور شود؛ چراکه ماموریت‌های ویژه این طرح شامل شناسایی، پیشگیری و درمان است.

زهرایی تاکید کرد: اولین قدم این طرح با محوریت شناسایی افراد درگیر با کرونا، خانواده‌های آسیب دیده و پرخطر برداشته شد و در مراحل بعدی اولین گام شناسایی بود که با همکاری علوم پزشکی انجام شد.

این مقام مسئول گفت: پس از شناسایی افراد، همیار مربوطه تعیین می‌شد تا با فرد درگیر با این ویروس ارتباط بگیرد و برای کمک رسانی از طریق خدمات پشتیبانی غیرتخصصی مثل رسیدگی به خانه فرد قرنطینه شده بپردازد.

وی اضافه کرد: مشاوره روانشناسی و کمک در زمینه معیشت افراد انجام شد و در آخرین قدم بحث بهبودی و اتمام رسیدگی بود تا اعلام شود فرد درگیر با ویروس در سلامت کامل قرار دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در استان قزوین همدلی ویژه‌ای وجود دارد و استانداری کمیته گروه‌های جهادی را به سازمان تبلیغات واگذار کرد تا طرح شهید سلیمانی به صورت گسترده انجام شود و با علوم پزشکی ارتباط بگیرد که همچنین در این روند ستاد اجرایی، حوزه علمیه، مساجد و صدا و سیما کمک ویژه‌ای کردند.

زهرایی بیان کرد: در مراحل بعدی 53محله از قزوین مشخص و محدوده تعیین شد تا مدیر مربوطه محله با گروه‌های درمانی ارتباط بگیرند که طی این ارتباط، اهداف عملیات پیگیری می‌شود؛ قرارگاه مشترک شورای مرکزی دارای دو بخش اتاق وضعیت و طراحی و کمیته مدیریت است که علاوه بر بررسی وضعیت، روزانه 30نفر از طلبه‌ها در بیمارستان‌ها برای کمک رسانی مستقر می‌شدند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در این طرح شش مرتبه باز طراحی نسبت به وضعیت ایجاد شده و در بخش کمیته سلامت مرکز غربالگری سیار و ثابت اجرایی شد تا با هماهنگی علوم پزشکی و کمیته مواسات که عمده فعالیت‌ها برای افراد درگیر با کرونا و در معرض خطر هستند، انجام شود.

وی افزود: در این طرح به محلاتی که افراد بسیاری با وضع معیشتی سختی زندگی می‌کنند، مراجعه می‌کنیم تا با حساب‌رسی دفتری نیز کسانی که درگیر کرونا هستند یا اجاره عقب افتاده دارند به آن‌ها کمک کنیم.

زهرایی در پایان تاکید کرد: کمیته هنر، رسانه و فضای مجازی شکل داده شده تا در تاریخ ثبت شود که در این برهه از زمان توسط این طرح فعالیت‌های ویژه و خاصی انجام و ثبت شده است.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211829

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.