تاریخ : 09 فروردین 3 23:26
3
مدیر کل دارو و مواد:

مجوز مصرف اضطراری واکسن‌های آسترازنکا و بهارات در ایران صادر شد

  • کد خبر : 211874
  • 30 بهمن 99 02:24
مجوز مصرف اضطراری واکسن‌های آسترازنکا و بهارات در ایران صادر شد
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو از صدور مجوز مصرف اضطراری برای ۲ واکسن خارجی دیگر (آسترازنکا و بهارات) خبر داد.

به گزارش شاخص، سیدحیدر محمدی مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: واکسن‌های آسترازنکا و بهارات هند روز گذشته مجوز مصرف اضطراری از کمیسیون ماده بیست وزارت بهداشت را کسب کردند.

او افزود: پرونده و مستندات این واکسن توسط کارشناسان سازمان غذاودارو مطالعه شد و پس از «اسپوتنیک وی»، این واکسن‌ها مجوز مصرف اضطراری دریافت کردند.

محمدی تصریح کرد: آسترازنکا یک شرکت چندملیتی است و شرکت انگلیسی صِرف نیست؛ بخشی از تحقیقات این واکسن توسط آکسفورد انجام شده، بخشی از تولید این واکسن توسط کشور سوئد انجام شده و بخش دیگر تحقیقات و تولید آن توسط سایر کشور‌ها انجام شده است.

او گفت: واکسن آسترازنکا در ۷ کشور دنیا تولید می‌شود و کشور‌های انگلیس، هند، روسیه و کره جنوبی از جمله کشور‌هایی هستند که این واکسن را تولید می‌کنند. بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری خرید واکسن کرونا از کشور‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه ممنوع است و این واکسن‌ها نباید در این کشور‌ها تولید شوند.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو اضافه کرد: آسترازنکا شرکتی چندملیتی است و در صورت واردات واکسن از این شرکت، محصولات آن از کشور‌های کره جنوبی و روسیه خریداری می‌شود، همچنین این واکسن، هم از طریق قرارداد کواکس و هم به صورت مستقیم خریداری می‌شود و هنوز مشخص نیست که چند دوز از این واکسن به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/ 1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211874

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.