تاریخ : 01 اردیبهشت 3 01:53
3
وزیر راه و شهرسازی خبر داد

افتتاح آزادراه غدیر با اعتبار 7هزار میلیارد تومان/ 50درصد به آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود

  • کد خبر : 211879
  • 30 بهمن 99 12:06
افتتاح آزادراه غدیر با اعتبار 7هزار میلیارد تومان/ 50درصد به آزادراه‌های کشور افزوده می‌شود
وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدوار هستیم که با بهره‌برداری این آزادراه مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن ببرند و بتوانیم از بار سنگین و خسته کننده‌ای که در ترافیک اتوبان تهران، کرج، البرز و قزوین وجود دارد فاصله بگیریم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در بازدید از آزادراه غدیر در جنوب تهران-البرز در محور چرمشهر به آبیک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکریم که امروز یکی از پروژه‌هایی که گره‌گشا برای مردم و ترافیک تهران-البرز است را در آستانه افتتاح قرار دادیم.
وی افزود: امروز در خدمت همه مسئولان استان‌ها هستیم تا آخرین بازدید را انجام دهیم و از نزدیک کاستی‌های باقی‌مانده را بررسی کنیم و آماده شویم برای افتتاحی که با حضور رئیس جمهور انجام خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این آزادراه یکی از پروژه‌های متفاوت توسعه آزادراهی کشور است که در یک زمان‌بندی فشرده و سرمایه‌گذاری که بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان است در عرض پنج سال کار شده است.


وی اضافه کرد: این آزادراه شاید اولین پروژه بزرگ در مقیاس ملی است که در یک دولت از ایده تا بهره‌برداری آن در عرض پنج سال انجام شده است و راندمان سالانه 20 درصد را داشتیم که فوق العاده بی‌نظیر است.
اسلامی بیان کرد: درحالی که در پروژه‌های مشابه راندمانی 3 تا 9درصدی را تجربه کردیم اما در این پروژه متوسط سالانه راندمان 20درصدی را داشتیم که نشان دهنده توان مهندسی و مدیریتی کشور است.
وی تاکید کرد: در این پروژه ضریب هماهنگی و تعامل بسیار خوبی بین دستگاه‌ها و اعتماد بخش خصوصی وجود دارد به طوری که بهترین پیمانکاران کشور در این جاده کار کردند.
وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: امیدوار هستیم که با بهره‌برداری این آزادراه مردم بتوانند حداکثر استفاده را از آن ببرند و بتوانیم از بار سنگین و خسته کننده‌ای که در ترافیک اتوبان تهران، کرج، البرز و قزوین وجود دارد فاصله بگیریم و با کاهش ترافیک بتوانیم یک راه روان‌تری را برای مردم فراهم کنیم.


این مقام مسئول عنوان کرد: همچنین اینجا بخشی از راه ابریشم است و راه آزادراهی ما که از بازرگان شروع می‌شود و تا مشهد مقدس و به مرزهای ترکمنستان و افغانستان می‌رسد و بعد از آن ارتباطی که با پنج بزرگ‌راه و آزادراه شمالی و جنوبی کشور ارتباط دارد نیز این آزادراه را به یک قطعه استراتژیک و موثر در ترافیک و حمل و نقل و ترانزیت تبدیل می‌کند.
اسلامی بیان کرد: امیدوارم با سرمایه‌گذاری‌های مکملی که بر مجتمع‌هایی که در این راه وجود دارد صورت می‌گیرد در آینده شاهد نقش‌آفرینی روز افزون این آزادراه باشیم.
وی در پایان گفت: آزادراه‌های کشور در اول این دولت 2هزار و 100 کیلومتر بود و تا سال آینده که مصادف با پایان خدمت دولت دوازدهم است به 3 هزار و 100 کیلومتر خواهد رسید یعنی با 50 درصد افزایش مواجه خواهیم شد.

آزادراه چرمشهر- آبیک یا غدیر ۱۶۰ کیلومتر مساحت دارد و با عبور از استان‌های قزوین، مرکزی، البرز و تهران به چرمشهر ورامین و بزرگراه قم- گرمسار متصل می‌شود.
انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211879

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.