تاریخ : 05 اردیبهشت 3 08:36
3
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قزوین:

نوسانات قیمت سیمان به علت کاهش ظرفیت تولید است/ نرخ بیش از 19500تومان تخلف محسوب می‌شود

  • کد خبر : 211896
  • 01 اسفند 99 12:54
نوسانات قیمت سیمان به علت کاهش ظرفیت تولید است/ نرخ بیش از 19500تومان تخلف محسوب می‌شود
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قزوین گفت: نوسانات قیمت سیمان، با توجه به کاهش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی سیمان است.

مجید برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، با بیان این که، میزان نیاز استان به سیمان برای مصارف صنایع سیمان، پروژه های عمرانی و هم چنین نیازهای مردمی ماهانه حدود ۴۵هزار تن است، اظهار کرد: با توجه به اینکه واحد تولیدی سیمان در استان نداریم، سیمان مورد نیاز از سیمان آبیک، همدان، زنجان، لوشان و تا حدودی سیمان ساوه تامین می شود.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰درصد سیمان مورد نیاز استان از سیمان آبیک تامین می شود، سیمان آبیک زیرمجموعه استان قزوین نیست و مدیریتی نسبت به نحوه تولید و توزیع نداریم.

، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قزوین افزود: نوسانات قیمت سیمان، با توجه به کاهش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی سیمان است، هر ساله با توجه به فصول سرد سال، مصرف گاز طبیعی در بخش خانوار افزایش پیدا می کند و برای اینکه مدیریت شود، محدودیتی در فعالیت واحدهای تولیدی گازبر از جمله واحدهای تولیدی سیمان ایجاد می شود و همچنین واحدهای تولیدی برق که مصرفشان گاز طبیعی است با محدودیت روبه رو می شوند که موجب می شود تا واحدهای تولیدی سیمان از لحاظ تامین با محدودیت مواجه شوند.

برزگر با بیان این که سیمان تک نرخی است و قیمت مصوب آن ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان است گفت: اگر واحدهای صنفی بیش از این قیمت به فروش برسانند تخلف محسوب می شود، ما کمیته ویژه رصد مصالح ساختمانی و سیمان در مرکز فوریت های رسیدگی به شکایات و کنترل بازار اتاق اصناف تشکیل داده ایم و هفته اخیر بیش از ۴۵ مورد بازرسی از واحدهای توزیع مصالح ساختمانی داشته ایم.

وی افزود: برخی از واحدها بیش از قیمت مصوب مصالح و سیمان عرضه می کردند و یا در عرضه کالا اختفا داشتند، که به تعزیرات حکومتی جهت صدور رای معرفی شدند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان قزوین با بیان اینکه شرایط آب و هوایی در حال پایدار شدن است و دوخط از خط تولیدی سیمان آبیک که بیش از ۸۰ مصرف استان را تامین می کند، در حال تعمیرات است، عنوان کرد: تا پایان سال که تعمیرات به پایان برسد مشکل تامین سیمان تا حدودی حل می شود.

وی افزود: این هفته نسبت به هفته های قبل التهاب سیمان کمتر بود چون با رایزنی هایی که از استان های هم جوار کردیم و با توجه به رصد سیمان در تنظیم بازار تا حدودی مصرف استان را تامین کردیم و شرایط تا پایان سال به روال سابق برمی گردد.

انتهای پیام/1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211896

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.