تاریخ : 09 فروردین 3 15:17
3
در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد نباید طولانی مدت ماسک بزنند زیرا با مرطوب شدن آن، دیگر کارایی خود را از دست می‌دهد.

  • کد خبر : 211907
  • 02 اسفند 99 23:19
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد نباید طولانی مدت ماسک بزنند زیرا با مرطوب شدن آن، دیگر کارایی خود را از دست می‌دهد.
یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: افراد نباید طولانی مدت ماسک بزنند زیرا با مرطوب شدن آن، دیگر کارایی خود را از دست می‌دهد.

به گزارش شاخص،داوود یادگاری نیا، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ماسک‌هایی که افراد خودشان درست می‌کنند برای موارد معمولی مناسب است، ولی در مواردی که فرد مبتلا به کروناست یا خانواده او به این ویروس دچار شده اند دیگر نمی توانند از ماسک های غیرپزشکی استفاده کنند.

او افزود: فرد مبتلا به کرونا در مواقعی که بیماری کرونا شدت می‌گیرد، بهتر است در منزل  و بیرون از خانه ماسک های N95 استفاده کند. 

این متخصص بیماری‌های عفونی یادآوری کرد: کارشناسان بهداشت در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند، استفاده از دو ماسک در پیشگیری از بیماری کووید۱۹ و انتشار آن کمک بسیاری می‌کند اما اینکه پیشنهاد کنیم همه‌ افراد ۲ تا ماسک بزنند خیلی ثابت شده نیست . یک عدد ماسک هم کفایت می‌کند مشروط بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی و تعویض ماسک به موقع انجام شود.

یادگاری نیا بیان کرد: با وجود کرونا بهتر است ماسک کاملا رو صورت فیکس شده باشد و به موقع آن را تعویض کرد. افراد نباید طولانی مدت ماسک بزنند زیرا با مرطوب شدن آن، دیگر کارایی که باید داشته باشد از دست می‌دهد.

او گفت: زدن ماسک به تنهایی مشکلاتی ایجاد خواهد کرد برای مثال افرادی که سالم هستند و در محیط‌های باز ورزش می‌کنند، نیازی به زدن ماسک ندارند زیرا ورزش کردن با ماسک می تواند اختلال در  نوع نفس کشیدن فرد ایجاد کند. زدن ماسک هم برای افرادی که مشکل تنفسی دارند هم می تواند مشکل ساز باشد. به هر حال ما زدن ۲ تا ماسک را برای عموم پیشنهاد نمی‌کنیم و همان یک ماسک  جراحی کفایت می‌کند.

یادگاری نیا تصریح کرد: با توجه به گسترس ویروس کرونای  انگلیسی و انتقال سریع آن ، به نظر می آید که باید بیشتر در شیوه نامه های بهداشتی توجه شود. همان فاصله گذاری‌ها و استفاده از ماسک به طور خیلی جدی می تواند ما را در برابر این ویروس مصون نگه دارد.

او تاکید کرد: با کوچکترین سهل انگاری و کوتاهی در برابر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، می‌توانیم موجب انتشار بیماری شویم، به خصوص که این روزها بیشترین موارد بیماری را در اعضا خانواده می‌بینیم. طبق آمار معمولا یک فرد از یک خانواده که مبتلا می‌شود، تقریبا همه اعضای خانواده را مبتلا می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیشترین موارد تا الان گرفتاری خانوادگی است که نشان می‌دهد؛ اعضا خانواده هایی هم که مشکوک هستند، رعایت نمی‌کنند و وقتی علامت دار می شوند، تقریبا بیماری را به سایرین انتقال می دهند.

یادگاری نیا توصیه کرد: اگر فردی احساس می‌کند کوچکترین علائمی دارد باید بلافاصله خود را قرنطینه کند. فرد مبتلا نباید هیچ  تماسی با دیگران داشته باشد. با وجود  شرایط فعلی و بحرانی بهتر است همه افراد در محیط‌های خانوادگی نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/1100

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211907

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.