تاریخ : 01 اردیبهشت 3 14:56
3
رئیس شبکه بهداشت آبیک خبر داد

شناسایی 19مورد کرونای انگلیسی در شهرستان آبیک/ بیماری مثل شیر در قفس مهار شده است

  • کد خبر : 211918
  • 03 اسفند 99 07:49
شناسایی 19مورد کرونای انگلیسی در شهرستان آبیک/ بیماری مثل شیر در قفس مهار شده است
رئیس شبکه بهداشت آبیک گفت: از ابتدای شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در آبیک از 590 نفر به دلایلی خوشه یابی و نمونه گیری شده است که 19 نفر مثبت شناسایی شده که این رقم در کنار نمونه‌گیری عادی شهرستان است.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص، محسن چیت‌سازان در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شب گذشته در شهرستان آبیک برگزار شد، با اشاره به شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در آبیک اظهار کرد: اقدمات ما از 21 بهمن آغاز شده است و از ابتدای شناسایی اولین مورد کرونای انگلیسی در آبیک نیز 590 خوشه یابی انگلیسی در شهرستان آبیک اتفاق افتاده است؛ یعنی از 590 نفر به دلایلی خوشه یابی و نمونه گیری شده است که 19 نفر مثبت شناسایی شده که این رقم در کنار نمونه‌گیری عادی شهرستان است.

وی افزود: به طور کلی هزار و ۵۰۰ نفر در شهر آبیک از روز 15 بهمن تا امروز نمونه‌گیری انجام شده که نزدیک به 160 نفر مثبت شناسایی شده است؛ به ازای هر نفر مثبت از 10 نفر نمونه‌گیری کردیم و اکنون در شهرستان آبیک توانستیم بیماری را کنترل کنیم.

رئیس شبکه بهداشت آبیک اذعان کرد: اکنون مهار بیماری کرونا در شهرستان آبیک مانند شیر در قفس است که مدام خود را به دیوار قفس می‌کوبد که بیرون بیاید و اگر دور آن حصار و قفس حس می‌شود به لحاظ این نمونه‌گیری مداوم در سیستم بهداشت و درمان است.

وی ادامه داد: شناسایی 19 نفر مثبت نشان دهنده این است که اگر این ویژگی برای کرونای انگلیسی قلمداد می‌شود که خیلی با سرعت تکثیر می‌شود باید مراقبت کنیم اما فعلا این شرایط در شهرستان آبیک مشاهده نشده اما به دلیل این نیست که نوع انگلیسی وجود ندارد یا اینکه رفتارش را تغییر داده بلکه تک به تک این بیماران تحت قرنطینه قرار گرفتند که باعث شده جلوی سرعت شیوع بیماری را بگیریم.

اولین تجربه قرنطینه کامل در کشور را در روستای حسین آباد شهرستان آبیک داریم

چیت‌سازان تصریح کرد: اولین تجربه قرنطینه کامل در کشور را در روستای حسین آباد شهرستان آبیک داریم که کار بزرگی بود و یک دستگاه آمبولانس در این روستا مستقر شده و یک بیمار باردار داشتیم که اکنون وضعیت خوبی داشته و مشکل خاصی هم ندارد.

وی ابراز کرد: باتوجه به شیوع کرونای انگلیسی در آبیک ما حق نداریم که بیماران را در سطح استان قزوین جابه جا کنیم که موجبات تکثیر بیشتر بیماری را فراهم کنیم، لذا افزایش ظرفیت در اکسیژن ساز و تخت آی سی یو در شهرستان بسیار جدی است که هشت میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که باز هم کافی نیست و نیاز به تامین اعتبارات هستیم.

رئیس شبکه بهداشت آبیک عنوان کرد: اکنون از جمعیت 60 هزار نفری شهر آبیک از هزار و 500نفر نمونه‌گیری شده که 150 نفر مثبت شده‌اند که یعنی 10 درصد؛ اگر به شهرستان تعمیم دهیم یعنی در شهرستان 6 هزار مورد آماده مثبت داریم که شناسایی نشده‌اند.

این مقام مسئول در پایان گفت: نفراتی که مثبت هستند ممکن است در هر جایی باشند و نیاز است که همه دستگاه‌ها به طور جدی پای کار بیایند و بر فعالیت بانک‌ها و تالارها و اماکن عمومی نظارت و تجدید نظر صورت گیرد، چراکه در غیراین صورت تمام زحمات کادر بهداشت و درمان هدر خواهد رفت.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211918

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.