تاریخ : 10 فروردین 3 09:02
3
رئیس علوم پزشکی قزوین هشدار داد

جوانان بیشترین طعمه کرونای انگلیسی/ 210 بیمار در سطح استان بستری هستند

  • کد خبر : 211919
  • 03 اسفند 99 08:00
جوانان بیشترین طعمه کرونای انگلیسی/ 210 بیمار در سطح استان بستری هستند
رئیس علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به اینکه اکنون 210 بیمار کرونایی در سطح استان بستری هستند، گفت: کرونای انکلیسی بیشتر جوانان را درگیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص، پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که شب گذشته در شهرستان آبیک برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت هوشمندی توسط همه مسئولین در شهرستان آبیک صورت گرفت، اظهار کرد: به جرات می‌توانیم بگوییم اولین جایی که در کشور قرنطینه واقعی اتفاق افتاد، آبیک بود.

وی افزود: سوش جدید کرونای انگلیسی بسیار مهاجم‌تر است و جوانان را آلوده می‌کند به طوری که پییش از این بسیاری از جوانان ما تست مثبت می‌شدند اما علائمی نداشتند اما اخیرا تعداد زیادی از جوانان علامت‌دار می‌شوند و نیاز به بیمارستان پیدا می‌کنند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: در 24 ساعت گذشته متاسفانه یک فوتی مثبت در استان قزوین داشتیم که از همکاران حوزه استانداری و دهیار یکی از روستاها بود و 31 سال سن داشت و بدون هیچ بیماری زمینه‌ای خاصی بود اما اضافه وزن و چاقی داشت.

این مقام مسئول عنوان کرد: اتفاق خطرناکی که اکنون در حال رخ دادن در اطراف ما است بحث نوع‌های جهش‌یافته ویروس کرونا است که در دورتادور کشور و حتی استان ما ایجاد شده است.

نامدار ادامه داد: اکنون ترکیه بیشترین سوش کرونای آفریقایی را دارد و در کشور عراق بشترین نوع ویروس انگلیسی وجود دارد که متاسفانه وضعیت کنونی استان خوزستان برگرفته از کشور عراق است.

وی بیان کرد: امروز مصوبه‌ای در ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاق افتاد که شورای عالی امنیت ملی در زمینه مقابله با کرونا شورایی را تشکیل می‌دهد که مصوبات آن بر اساس حکم شورای امنیت ملی باشد و این تصمیم جدیدی است که دستگاه‌های ذی‌ربط باید تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: بحث رهگیری بسیار مهم است و ما باید بتوانیم به سمتی پیش برویم که بیماران مشخص شده ما در کل استان حتما قرنطینه را حفظ کنند؛ این شرایط ایجاب می‌کند که دادستان‌ها ورود جدی‌تری داشته باشند.

بالارفتن میزان بیماران سرپایی نگران‌کننده است

این مقام مسئول افزود: اکنون موج چهارم کرونا در کشور شکل می‌گیرد به طوری که تعداد شهرستان‌های نارنجی کشور طی چهار روز به 56 شهرستان رسیده است و این اتفاق خوبی نیست اما خوشبختانه زنجان که در همسایگی ما نارنجی بود اکنون وضعیت آن بهبود پیدا کرده است اما هنوز شهرهای شمالی در مجاورت استان قزوین رو به نارنجی رفته که مناسب نیست.

وی اضافه کرد: متاسفانه 11 شهرستان در استان خوزستان قرمز هستند که به شدت هم رو به پیشرفت است و ویروس انگلیسی شیوع پیدا کرده که اتفاق خوبی نیست؛ وضعیت کل کشور علی رغم شرایط سختی که دارد اما رو به پایین است ولی موارد محتمل و کسانی که علائم حاد تنفسی دارند نیز در سطح کشور افزایشی می‌شود.

نامدار بیان کرد: موارد مثبت قطعی در کشور رو به پایین است اما موارد محتمل به سمت افزایشی می‌رود که نشانه خوبی نیست؛ در قزوین هم در اوایل بهمن ماه یک پیک سینوسی داشتیم که کنترل خوبی صورت گرفت.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: در دو هفته گذشته در قزوین تعداد بیماران مثبت بستری روزانه  به 4/6 رسیده بود که آمار و عدد بالایی بود که خوشبختانه اکنون این عدد به 2/7 رسیده است.

این مقام مسئول ابراز کرد: تعداد فوتی ما در هفته گذشته با آمار 11 نفر بالاتر از میانگین کشوری بود که به علت پیک بالا در یک هفته قبل بود اما طی هفته جاری قطعا از میانگین کشوری پایین خواهد بود.

وی بیان کرد: روز گذشته 31 بیمار بستری داشتیم و اکنون 210 بیمار در بیمارستان‌های سطح استان بستری و 19 بیمار بدحال متصل به دستگاه ونتیلاتور هستند؛ 66 بیمار در آی سی یو به سر می‌برند و هنوز 40 ظرفیت خالی آی سی یو در استان داریم.

نامدار تصریح کرد: اکنون فقط آوج در وضعیت آبی قرار دارد و پنج شهرستان دیگر در وضعیت زرد هستند؛ تعداد ویزیت بیماران به شدت بالا رفته است به طوری که از شش هزار به هفت هزار و 300 مورد افزایش پیدا کرده اما تعداد موارد مثبت ما کاهش یافته است؛ یک خبر خوش این است که تعداد مراجعات مردم بهتر شده و درواقع کرونای انگلیسی را شوخی نگرفته‌اند.

843 نفر تست مثبت در استان قزوین داشتیم

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تاکید کرد: بالارفتن میزان بیماران سرپایی از طرفی هم نگران‌کننده است که در آینده هفته‌های خوبی نداشته باشیم؛ تعداد تست‌های انجام شده در استان نیز 90 هزار تست در میلیون است که به میانگین کشور که حدود 102 هزار است، نزدیک می‌شویم.

این مقام مسئول اذعان کرد: طبق گزارش هفتگی از 25 بهمن تا یک اسفند، 843 نفر تست مثبت در استان قزوین داشتیم که نشان دهنده این است در بهمن میزان تست‌گیری ما بسیار بالا رفته است؛ اکنون همچنان جوانان بیشترین مبتلایان هستند.

وی عنوان کرد: خانم‌های خانه‌دار و کارگران بیشترین درصد مبتلایان را در استان دارند؛ حضور در عروسی‌ها در هفته پیش 6/6 بود اما اکنون صعودی شده و به 10 درصد رسیده است.

نامدار با بیان اینکه میزان بستری‌ها در آبیک از 4ونیم به 3/4 رسیده و نویددهنده وضعیت خوبی است، ابراز کرد: طبق تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا در مناطق زرد باید کاهش حضور یک سوم کارکنان را داشته باشیم که با ورود استاندار قزوین این بحث اعمال می‌شود.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: همچنین حضور پایه‌های اول و دوم و کارودانش به صورت اختیاری با حداکثر ظرفیت 10 نفر باید صورت گیرد و مابقی دانشگاه‌ها و آموزش عالی تعطیلی کامل داشته باشند؛ در فضای بسته و تالارها حداکثر 30تا50 نفر با رعایت چهارمتر فاصله باید مراسمات برگزار شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بحث ورود خودروها با پلاک غیربومی باید جلوگیری شود و متاسفانه محدودیت تردد 9شب تا 3 صبح در استان به طور کامل رعایت نمی‌شود و رستوران‌ها هم با تمام ظرفیت کار می‌کنند که براساس تصویب ستاد مقابله با کرونا برای هر رستورانی که بعد از ساعت مقرر یعنی 8:30 شب فعال باشد، تعطیلی سه ماهه صادر شود؛ همچنین برگزاری مراسمات در منازل هم بسیار مخاطره دارد که با این شرایط باید دادستان‌ها و نیروی انتظامی ورود جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211919

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.