تاریخ : 10 فروردین 3 12:58
3
دادستان مرکز استان در مصاحبه با شاخص:

کمبود مرغ در قزوین قابل قبول نیست/ برخورد قاطع با دلالانی که سهمیه مردم را صادر می‌کنند

  • کد خبر : 211937
  • 04 اسفند 99 07:18
کمبود مرغ در قزوین قابل قبول نیست/ برخورد قاطع با دلالانی که سهمیه مردم را صادر می‌کنند
دادستان قزوین گفت: موضوع خروج مرغ از استان، در قیمت تاثیرگذار است و مصوب شده است که از خروج غیرمجاز مرغ جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص،در روزهای اخیر شاهد التهاب در بازار کالاهای اساسی و مصرفی استان قزوین هستیم که متاثر از بازار کشور است چراکه مشکلات در این حوزه مختص یک منطقه نیست و همه مردم روزانه با چالش دسترسی به  کالاهای مصرفی یا افزایش توجیه ناپذیر قیمت‌ها مواجه هستند.

این روزها مرغ یکی از کالاهایی است که با فراز و نشیب‌هایی مواجه شده و علاوه بر بی‌ثباتی قیمت مرغ در بازار اکنون موضوع کمبود این مایحتاج مردم مشکل ساز شده است.

معاون نظارت بر کالای وزارت صمت بیان کرده بود که مرغ 20 هزار تومانی عرضه خواهد شد اما اکنون مرغ با قیمت 23 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.

شهروندان قزوینی بیان می‌کنند برای خریداری مرغ باید مغازه به مغازه‌های شهر را رصد کنند و در پایان از فروشندگان بشنوند که مرغ تمام شده است.

سوال کنونی این است که چرا باید با وجود اینکه مسئولین اعلام می‌کنند هیچ کمبود مرغی در استان وجود ندارد باز هم این شرایط ادامه پیدا کرده است؟

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، دلیل کمبود مرغ را بار زدن مرغ در خودروهای سواری و خروج از استان بیان می‌کند.

فرمانداران باید پاسخگوی کمبود مرغ باشند

اکبر آقاجانی همچنین می‌گوید که تا کنون میزان کشتار مرغ استان کمتر از 80 تن نبوده است اما  برخی خودروهای سواری به جای بردن مسافر، مرغ را به تهران حمل می‌کنند و با قیمت 29 هزار تومان می‌فروشند که باید جلوی این نوع تخلفات گرفته شود.

در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار استان مصوب شده بود که 100 تن مرغ زنده به کشتارگاه‌ها تحویل و 70 تن مرغ پرکنده گرم در استان توزیع خواهد شد و از این پس روند به این شکل خواهد بود که خودروهای حامل مرغ براساس سهیمه‌بندی پلمب و به فرمانداری ارسال می‌شوند و سپس این خودرو تحت نظر فرماندار بررسی و مسئولیت هر نوع کمبود مرغ برعهده فرماندار مربوطه است.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شاخص، اظهار کرد: استان قزوین بخشی از مرغ کشور را تولید می‌کند و با اقدامات موثری که انجام شده بسیاری از قیمت‌ها در استان کنترل شده‌ است.

وی افزود: استان قزوین توانسته است قیمت مصوب مرغ را رعایت کند و به دلیل اینکه استان‌های همجوار نتوانسته‌اند قیمت را کنترل کنند طبیعتا بخشی از تولیدات مرغ از استان خارج می‌شود.

دادستان قزوین بیان کرد: موضوع خروج مرغ از استان، در قیمت تاثیرگذار است و مصوب شده است که از خروج غیرمجاز مرغ جلوگیری شود.

سهمیه مرغ قزوین نباید صادر شود

قاسمی ابراز کرد: به دلیل اینکه استان قزوین خروجی چند استان را دارد و به استان‌های البرز و تهران نزدیک است باید نظارت بیشتری بر سهیمه‌بندی مرغ قزوین صورت گیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: برخی از افراد با وسایل نقلیه، سهمیه مرغ استان را به شهرهایی دیگر حمل می‌کنند و این موضوع که تمامی خودروها بازرسی شوند قطعا امکان پذیر نخواهد بود و خود مردم نیز باید در حفظ آرامش استان همکاری کنند.

قاسمی در پایان گفت: مصوب شده است که از محل مرغداری‌ها تا افرادی که در سطح شهر مرغ را توزیع می کنند نظارت انجام شود و اگر این روند صورت گیرد از انتقال خرده فروشی مرغ استان به استان‌های دیگر جلوگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، با موارد مصوب شده و صحبت‌های مسئولان مربوطه امیدواریم که در روزهای آینده کمبود مرغ در استان وجود نداشته باشد.

باتوجه به روزهای پایانی سال و خریدهای مربوط به این ایام، بیشتر از هر زمان دیگری به آرامش و ثبات در بازار نیاز است چراکه مردم به اندازه کافی دغدغه شرایط بحرانی کنونی شیوع ویروس کرونا و از طرفی شرایط سخت معیشتی را دارند.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211937

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.