تاریخ : 10 فروردین 3 15:01
3
معاون بهداشتی علوم پزشکی قزوین:

تست کرونای اهالی روستای حسین‌آباد منفی شد/ اجرای مرحله دوم واکسیناسیون در استان قزوین

  • کد خبر : 211990
  • 09 اسفند 99 15:15
تست کرونای اهالی روستای حسین‌آباد منفی شد/ اجرای مرحله دوم واکسیناسیون در استان قزوین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روز گذشته خوشبختانه گزارشات آزمایش‌هایی که از اهالی روستای حسین‌آباد انجام شده بود منفی شد و فقط مادر متوفی که کرونای انگلیسی داشت هنوز مثبت است اما سایر اعضای خانواده منفی و بهبود یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص، جلال رحمانی در قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین که امروز (شنبه) ۹اسفندماه در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت استان اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته ۵۶مورد کرونا مثبت، ۴۰مورد بستری جدید، سه فوتی، ۲۲ نفر ترخیصی داشتیم و تعداد کل بستری‌ها به ۲۰۲ نفر رسید و همچنان وضعیت شهرستان‌های البرز، قزوین، بویین زهرا و آبیک زرد و آوج آبی است.

وی افزود: روز گذشته خوشبختانه گزارشات آزمایش‌هایی که از اهالی روستای حسین‌آباد انجام شده بود منفی شد و فقط مادر متوفی که کرونای انگلیسی داشت هنوز مثبت است اما سایر اعضای خانواده منفی و بهبود یافته‌اند؛ هیچ مورد مثبتی در این روستا رخ نداده که نمونه بارزی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره کروناست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: ۱۶ نفر کرونای مثبت انگلیسی در روستای حسین‌آباد شناسایی شده بود اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توانستیم این شعله را خاموش کنیم لذا اگر مردم همکاری کنند قطعا می‌توانیم با همین روش بیماری را شکست دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در فاز اول واکسیناسیون ۱۰۵ دوز واکسن وارد استان شد که کادر آی سی یو در بیمارستان‌های بوعلی و ولایت واکسینه شدند و ۱۰۰۰ دوز واکسن جدید دریافت کردیم که به زودی طبق پروتکل‌های اعلام شده در فاز اول کادر آی سی یو بیمارستان‌های دارای بیماران کرونایی یعنی بیمارستان در اولویت هستند و ۸۰ دوز برای جانبازان شیمیایی بالای ۵۵ درصد در نظر گرفته شده است.

رحمانی یادآور شد: ۱۵۰ دوز برای مراکز سالمندان و ۱۰۰ تا ۱۵۰ دوز برای کارکنان مراکز ۱۶ ساعته که با بیماران کرونایی ارتباط دارند در نظر گرفته شده است و فاز سوم هم در طول همین هفته انجام خواهد شد.

پیمان نامدار در ادامه این جلسه اظهار کرد: هفته‌ای با فوتی کم را گذراندیم و خوشبختانه شرایطی که پیک را ایجاد می‌کرد به خوبی کنترل شد و همکاری خوب مردم در شروع شیوع کرونای جهش یافته وجود داشت که باعث شد که پیک بستری‌ها کاهش یابد و در زمینه فوتی‌ها هم از میانگین کشوری پایین هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه خوزستان نصف فوتی‌های کشور را دارد، افزود: در حوزه درمان اکنون سه مرکز تنفسی در بیمارستان‌های ولایت، بوعلی و تامین اجتماعی شکل گرفته و از مردم خواستاریم که با کوچک‌ترین علائم به این مراکز مراجعه کنند چراکه با مراجعه به موقع و تشخیص زود هنگام می‌توان جلوی گسترش بیماری را گرفت.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه برخی بیماران با وضعیت وخیم و سطح اکسیژن پایین مراجعه می‌کنند که فرصت طلایی را برای درمان از دست می‌دهند؛ طی هفته گذشته رشد تعداد مراجعات ۱۰درصد افزایش پیدا کرده اما تست‌های مثبت نسبت به هفته‌های گذشته ثابت مانده است.

این مقام مسئول یادآور شد: بیماران بدحال و تحت نظر در آی سی یو ثابت مانده و اکنون جوانان و بیماران بدحال بیشتر روانه بیمارستان می‌شوند اما دلیل بر کرونای جهش یافته نیست چراکه کووید۱۹ هم همین شرایط را داراست.

نامدار در پایان گفت: تاکید مجدد حوزه بهداشت این است که ما هنوز در نیمه راه هستیم علی رغم اینکه دستورالعمل‌ها بارها اعلام شده اما اجتماعات زیادی در سطح استان داریم که امروز هم سفر وزیر صمت را داشتیم با وجود اینکه هر کدام از این سفرها می‌تواند باعث نعماتی شود و مردم از این بازدیدها استقبال می‌کنند اما اگر قرار باشد پروتکل‌ها رعایت نشود به نظر می‌رسد که ما به تکلیف خود عمل نکردیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/211990

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.