تاریخ : 07 اردیبهشت 3 01:41
3
شاخص گزارش می‌دهد؛

تناقض در وفور کالاهای اساسی با وجود صف‌های طولانی/ بازار قزوین چه زمانی رنگ ثبات می‌گیرد؟

  • کد خبر : 212105
  • 16 اسفند 99 13:33
تناقض در وفور کالاهای اساسی با وجود صف‌های طولانی/ بازار قزوین چه زمانی رنگ ثبات می‌گیرد؟
مسئولان خبر از وفور مایحتاج عمومی مردم از جمله مرغ و روغن می‌دهند اما با این حال با صف‌های طولانی مواجه هستیم که بخشی به خریدهای بیش از اندازه مردم برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، گزارش‌های میدانی در روزهای اخیر حاکی از این است که در برخی شهرهای استان از جمله قزوین، تاکستان و محمدیه شاهد صف‌های طویلی برای تهیه مرغ بوده‌ایم که با توجه به شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی نگرانی‌هایی برای مردم و مسئولان بهداشتی استان فرآهم کرده است.

هر چند مسئولان خبر از وفور مایحتاج عمومی مردم از جمله مرغ و روغن می‌دهند و صف‌های ایجاد شده را به ایام پایانی سال و تب خریدهای شب عید مرتبط می‌دانند، گویا واقعیت چیز دیگری است.

به نظر می‌رسد قیمت مصوب مرغ و قیمت آزاد و شناور آن در بازار باعث ظهور این صف‌های طولانی شده که با توجه به این شرایط خاص، سیاست‌گذاری معقول‌تری را از طرف مسئولان طلب می‌کند.

هر بار که موضوع کمبود برخی کالاهای اساسی مانند روغن را از مسئولین جویا می‌شویم نیز اذعان می‌کنند که هیچ کمبودی در بازار نداریم و با کم فروشی و گران فروشی برخورد جدی می‌کنیم اما این در حالی است که شاهد کمبود روغن پخت و پز مایع و روغن نباتی در بازار هستیم و به سختی تامین می‌شود.

واقعا مسئولین این تناقض‌ها را چگونه پاسخ خواهند داد؟ آیا بلاخره بازار کالاهای اساسی رنگ ثبات را به خود خواهد دید؟

مشکل تامین حلب روغن نباتی علت کمبود این محصول در بازار است

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصدی شاخص، درباره این مسئله اظهار کرد: روغن مایع در بازار و فروشگاه‌ها به وفور موجود است و کمبود روغن جامد به دلیل فراهم نشدن تولید حلب این ماده غذایی است و در غیراین صورت، روغن به حد کافی تولید می‌شود.

محمدعلی بیشه‌ای با اشاره به وجود مرغ کافی در بازار افزود: هر روز اکیپ‌های بازرسی از سازمان صمت و سازمان بازرسی کل استان همراه مسئولین به صورت میدانی از بازارها و مراکز خرید بازدید می‌کنند و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودهای احتمالی و نحوه توزیع  قرار می‌گیرند.

وی در پایان گفت: طبق وعده مسئولان ذیربط مشکل حلب روغن به زودی مرتفع خواهد شد و این محصول به بازار تزریق می‌شود، مرغ هم طی روزهای آینده به وفور در سطح استان توزیع می‌شود تا مردم هیچ گونه نگرانی بابت کمبود مایحتاج عمومی خود در روزهای پایانی سال  نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، سازمان‌های ذی ربط هم دلایل خود را برای چالش‌های موجود در بازار دارند که بیشتر آن‌ها را منشا کشوری بیان می‌کنند.

اما مردم در شرایط کنونی که بحران کرونا هم بر زندگی‌های عادی سایه انداخته است، حداقل انتظار دارند که در تامین مایحتاج ضروری خود با دغدغه مواجه نباشند و بتوانند در روزهای پایانی سال نیازهای خانواده را تامین کنند.

از طرفی هم مردم نباید در این شرایط زمینه کمبود کالاها را با خرید بیش از اندازه ایجاد کنند و با هجوم به فروشگاه‌ها باعث التهاب بیشتر در بازار شوند لذا باید به اندازه نیاز خرید کنند تا آرامش در حوزه عرضه و تقاضا حفظ شود.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212105

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.