تاریخ : 31 فروردین 3 06:01
3
سینما و تلوزیون

غفارمنش: الکی خوشحال نیستم!/ کرونا باعث شد با هم مهربان تر شویم

  • کد خبر : 212122
  • 16 اسفند 99 23:43
غفارمنش: الکی خوشحال نیستم!/ کرونا باعث شد با هم مهربان تر شویم
امیرغفارمنش گفت: من زندگی را خیلی دوست دارم اما آدمِ الکی خوشحالی هم نیستم. معتفدم از جانب خدا جز خیر به سوی انسان روانه نمی شود و هر شرّی که به ما می‌رسد از جانب خودمان است.

به گزارش شاخص،امیر غفارمنش بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر به همراه کتایون نجفی‌زاده مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران مهمانان بیست و دومین قسمت از برنامه «دست در دست» بودند و در خلال موضوعات بسیاری که به گفتگو درباره آنها پرداختند، پویش مردمی یک نهال یک زندگی از جمله موضوعات قابل توجه در این برنامه بود.

امیر غفارمنش با اشاره به اینکه سال گذشته فیلمی با خط داستانی فروش کلیه و تنهایی آدم‌ها ساختم، گفت: من زندگی را خیلی دوست دارم اما آدمِ الکی خوشحالی هم نیستم. معتفدم از جانب خدا جز خیر به سوی انسان روانه نمی شود و هر شرّی که به ما می‌رسد از جانب خودمان است.

کارگردان «52 هرتز» ادامه داد: معتقدم اگر هر کس در چهل سالگی شروع کند از اتفاقات گذشته زندگی خودش بنویسد به این نتیجه می رسد که هر اتفاق تلخ و بحرانی اگر در زمان خودش اتفاق  نمی افتاد، آگاهی و تجربه ای که از آن خاطره تلخ به دست آمده  نیز برایش وجود نداشت، بنابراین راضی می‌شود به همه تلخ و شیرینی که در زندگیش رقم خورده است.

غفارمنش با حضور در برنامه «دست در دست» ضمن اشاره به اینکه در دوران کرونا به صورت دائم مشغول کار بوده ام، بیان داشت: هر وقت سعی می کنم با اتفاق تلخی مقابله کنم بدترین ها رخ داده است. حتی همین الان که همه می گویند کرونا منحوس است من می گویم بد نیست، با اینکه ممکن است خیلی ها داغدار شده باشند که قطعا تلخ و جانگداز است اما من می گویم با این اتفاق ما مرگ را باور کردیم شاید با این نگاه اگر عمیق شویم، می‌بینیم که کرونا می‌تواند باعث شود با هم زلال تر و مهربان تر شویم.

گرامیداشت روز درختکاری به شیوه انجمن اهدای عضو

کتایون نجفی زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران نیز با حضور در برنامه «دست در دست» با اشاره به اینکه شرایط کرونا اوضاع پیوند را سخت‌تر کرده، اظهار داشت: تصمیم گرفتیم روز درختکاری را به خاطر تشابه زندگی آفرینی این دو اتفاق برای اهالی اهدای عضو ماندگارتر کنیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اهدای عضو به معنای واقعی زندگی بخشیدن است، از این رو در روز درختکاری سعی کردیم این مساله را گسترده تر کنیم.

نجفی‌زاده با اشاره به چگونگی شکل‌گیری پویش مردمی یک نهال یک زندگی، اضافه کرد:هر ساله در بوستان نفس به مناسبت روز درختکاری با خانواده های اهدا کننده و گیرنده به درخت کاری می‌پرداختیم. امسال به خاطر وضعیت کرونا نتوانستیم در تعداد زیاد دور هم جمع شویم، اما با راه انداختن پویش مردمی یک نهال یک زندگی سعی کردیم به این مساله جانی دوباره دهیم.

این فوق تخصص بیماری های ریوی افزود: در این میان معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و صدا و سیما در پخش و انتشار این اتفاق بسیار کمک کردند. همین‌طور در همه کشور به کمک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای تهران، واحدهای اهدای عضو در همه استان‌ها حماسه آفریدند.

نجفی‌زاده با اعلام شماره 3432 برای گرفتن سهل‌تر کارت اهدای عضو توضیح داد: از سوی دیگر گرفتن کارت اهدای عضو را برای علاقمندان سهل تر کردیم. افراد می‌توانند با ارسال شماره ملی خود به شماره ۳۴۳۲ (که روی شماره گیر تلفن کلمه اهداست) اسم‌شان را در سامانه اهدای عضو ثبت کنند. چون اگر خانواده‌ای از میل قلبی نزدیکان‌شان مبنی بر اهدای عضو با خبر باشند به راحتی موافقت می کنند اما اگر از این تمایل قلبی بی خبر باشد این اتفاق نزدیک به 48 درصد کاهش می‌یابد بنابراین این کارت به معنی تمایل افراد به اهدای عضو است و همچنان به رضایت خانواده‌ نیاز است.

«دست در دست» در ویژه برنامه فصل زمستانی خود تا کنون میزبان ایرج حریرچی، کیانوش جهانپور،رسول نجفیان، سیاوش طهمورث، امیر کاظمی، مهشید جوادی، فریبا متخصص،پوراندخت مهیمن، مسعود اسکویی، عذرا وکیلی، مرتضی امیری اسفندقه، مهران رجبی، عنایت بخشی، شهرام عبدلی، علیرضا بدیع، مریم سعادت، علیرضا مسعودی، ناهید امیریان، نادر سلیمانی، انوش معظمی، حسن خلقت‌دوست  و .. بوده است.

«دست در دست» کاریست از گروه معارف شبکه دو و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی به تهیه‌کنندگی هادی خدّادی، اجرای سیاوش عقدایی و کارگردانی بهار ارجمند که جمعه و شنبه هر هفته بعد از گفتگوی ویژه خبری حوالی ساعت 23:30 روانه آنتن می شود.

انتهای پیام/1100

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212122

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.