تاریخ : 01 اردیبهشت 3 01:28
3
دادستان مرکز استان قزوین:

مشکلات حقوقی در صنعت نباید تبدیل به مسائل امنیتی شود/ رونق کارخانجات قزوین در دستور کار جدی قرار دارد

  • کد خبر : 212155
  • 18 اسفند 99 15:19
مشکلات حقوقی در صنعت نباید تبدیل به مسائل امنیتی شود/ رونق کارخانجات قزوین در دستور کار جدی قرار دارد
دادستان مرکز استان گفت: ما در حوزه قوه قضائیه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم گره های موجود در صنعت را باز کنیم و از ایجاد گره‌های بعدی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شاخص، محمد قاسمی ظهر امروز در نشست با بسیج حقوق‌دانان، بسیج صنعت و اصحاب رسانه که در دادگستری قزوین با موضوع رفع موانع تولید برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم که بتوانیم در برطرف کردن مشکلات صنعت استان تاثیرگذار باشیم چراکه مشکلات بسیاری در این حوزه وجود دارد.

وی افزود: شاید برخی از مشکلات این حوزه از حیطه ما خارج باشد اما این موضوع سبب نمی‌شود که از تلاشی در راستا غفلت کنیم.

دادستان مرکز استان قزوین تاکید کرد: حتی تلاش های کوچک موجب تاثیر مثبت می‌شود و ما در حوزه قوه قضائیه تمام تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم گره‌های موجود در صنعت را باز کنیم و از ایجاد گره‌های بعدی جلوگیری شود.

قاسمی بیان کرد: باید احساس تکلیف در همه ما وجود داشته باشد و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا این ظرفیت‌ها فرصتی در حل مشکلات و ایجاد امید در افرادی که قصد دارند در حوزه صنعت ورود پیدا کنند، باشد.

این مقام مسئول ابراز کرد: موضوع اشتغال، رونق تولید و تولید داخلی باید مقدمه‌ای برای شروع گام برداشتن در مسیر پیشرفت‌های صنعتی باشد و افرادی که در این حوزه وارد می‌شوند باید به قوانین و مقررات بانکی، قضایی، بیمه تامین اجتماعی و دیگر موارد آگاه باشند تا بتوانند نظر جامعی ارائه دهند.

وی ادامه داد: نباید تک بُعدی به مشکلات نگاه کنیم تا با در کنار هم قرار گرفتن تمام موضوعات، بهترین تصمیم اتخاذ شود و تا کنون فعالیت‌های انجام شده در حوزه صنعت نسبتا در استان به خوبی انجام شده است.

دادستان مرکز استان قزوین گفت: در هر حوزه‌ای باید انگیزه در فرد وجود داشته باشد و اگر در حوزه‌ای از ظرفیت‌های موجود بهره‌گیری نشود ممکن است که اقدامات تاثیرگذار صورت نگیرد

قاسمی ابراز کرد: بخش دیگری از مسائل مربوط به اطلاع رسانی از طریق رسانه‌هاست تا فعالان بخش تولیدی آگاه شوند که مسئولین پیگیر مشکلات آنان هستند که همین اطلاع رسانی موجب انگیزه و امید در آنان می‌شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: به دنبال این نیستیم که بر طرف کردن مشکلات به اسم کدام یک از دستگاه‌ها ثبت شود بلکه باید هر یک از مسئولین به نوبه خود باری از مشکلات حوزه صنعت را بردارند.

وی افزود: اکنون خط مقدم همین جاست که باید همه ما از ایثارگران درس عبرت بگیریم و همان طور که این افراد  فارغ از بیان شدن نامشان وارد میدان شدند و اثری ماندگار در تاریخ ثبت کردند، عمل کنیم.

قاسمی اضافه کرد: باید از ظرفیت عارضه یابی استفاده کنیم و دستگاه‌های اجرایی را پای کار بیاوریم تا به تکالیف خودشان عمل کنند و با بانک‌ها و طلبکاران از شرکت‌ها صحبت کنیم تا مشکلات حقوقی برطرف شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: طلبکاران این حوزه بدانند که با راه‌اندازی دوباره یک شرکت مشکلات معیشتی بسیاری از افراد جامعه برطرف می‌شود؛ ما باید تا هر میزان که در توانمان است، موضوعات حقوقی را با ظرفیت‌های قانونی حل کنیم تا این موارد تبدیل به مسائل امنیتی نشود چراکه مسائل امنیتی هزینه‌های خاص خود را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: نباید بگذاریم شرکت‌های فعال خاموش شوند و باید کمک کنیم شرکت‌هایی که از حوزه تولید خارج شدند به چرخه بازگردند تا از این طریق انتظارات تبدیل به ناامیدی نشود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار کرد: حمایت از تولید و فعالین حوزه اقتصادی وظیفه همه مسئولین است و قوه قضائیه در این زمینه پیشتاز عمل کرده است که امیدواریم با مطالبات و مکاتبات از سوی قوه قضائیه این مسائل حل شود.

وی افزود: موضوعی که سازمان بازرسی به آن ورود کرده است، واگذاری اراضی دولتی به بخش خصوصی است که اگر پلاک ثبتی وجود داشته باشد می‌توانیم مکاتبه انجام دهیم تا بخش واگذاری به سرعت انجام شود.

دادستان قزوین گفت: واگذاری زمین به پارک علم وفناوری و اموال دولتی نیاز به ضوابط و شرایط خاصی دارد چراکه به دلیل وجود یک پلاک ثبتی، مالکیت انجام نمی‌شود اما با حضور کارشناس ثبت این مشکل برطرف خواهد شد تا با ورود سرمایه‌گذاران و شرکت‌های دانش بنیان، رونق بیشتری حاصل شود.

قاسمی درباره مشکل کارت بازرگانی عنوان کرد: به دلیل اینکه بسیاری از قراردادها سیستمی انجام می‌شوند برای ثبت قرارداد لازم است که از سوی مشاورین کد صادر شود اما با انجام مکاتبه‌های لازم تلاش می‌کنیم که قابلیتی در سامانه ایجاد شود یا استثنائی وجود داشته باشد که نیاز نباشد افراد حاضر در پارک پس از عقد قرارداد، به مشاورین املاک مراجعه کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: هدف ما ایجاد رونق تولید، ایجاد اشتغال، خنثی کردن امید در دل دشمن و بی‌اثر کردن تحریم و جنگ اقتصادی است تا با استفاده از ظرفیت‌های داخلی رو به جلو حرکت کنیم.

وی در پایان گفت: اهداف ما این است که شرکت‌های دانش بنیان بدون وابستگی به تولید کننده‌های خارجی بتوانند در بخش صنعت و تولید موثر باشند و از شرکت‌ها و کارگاه‌های اقتصادی پشتیبانی کنند چراکه با رونق اقتصادی، مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

انتهای پیام/ 1700

 

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212155

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.