تاریخ : 31 فروردین 3 03:16
3
معاون دادستان قزوین خبر داد

افزایش ورودی پرونده‌های خانوادگی در سایه کرونا/ ساماندهی دستفروشان با رویکرد حمایتی است

  • کد خبر : 212162
  • 19 اسفند 99 08:01
افزایش ورودی پرونده‌های خانوادگی در سایه کرونا/ ساماندهی دستفروشان با رویکرد حمایتی است
معاون دادستان قزوین گفت: هم در حوزه اختلافات مدنی و هم اختلافات خانوادگی با پیدایش کرونا ما شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان بودیم.

علی فولیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، درباره تأثیرات کرونا در حوزه آسیب‌های اجتماعی طی یک سال گذشته اظهار کرد: علی رغم تاثیرات مثبتی که کرونا داشت اما در افزایش رفتارهای مجرمانه و پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی هم بی‌تاثیر نبوده است.

وی افزود: با شیوع کرونا خشونت‌های خانگی و بحث اختلافات مدنی که افراد در حوزه کسب و کار داشتند، افزایش پیدا کرد چراکه خیلی از افراد نتوانستند تعهدات شغلی خود را ادا کنند که مشکلاتی را در این یک سال گذشته ایجاد کرد.

 اختلافات مدنی و خانوادگی با پیدایش کرونا افزایش یافت

معاون دادستان قزوین ادامه داد: هم در حوزه اختلافات مدنی و هم اختلافات خانوادگی با پیدایش کرونا ما شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان بودیم؛ به طوری که پرخاشگری، زدوخورد، نزاع و شکایات خانوادگی افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول درباره وضعیت دستفروشان سطح شهر عنوان کرد: دستور بر جمع کردن این دستفروشان نیست چراکه این افراد هم جزو شهروندان ما هستند و اعلام کردیم که شهرداری در اجرای قانونی که دارد نیز آن‌ها را ساماندهی کند.

فولیان تصریح کرد: جمع آوری راحت‌ترین کار است اما هنر نیست چراکه این اقدام خود آسیب‌های اجتماعی را به دنبال دارد و از طرفی هم این افراد برای تامین خانواده‌های خود نیاز به درآمد دارند لذا ما رویکرد سلبی و قهری نداریم، از این رو رویکرد ما حمایتی است.

حضور دستفروشان در کنار خیابان‌ها جرم‌زا است

وی اذعان کرد: از آنجایی که حضور دستفروشان در کنار خیابان‌ها جرم‌زا است که ترافیک، خشونت و سایر آسیب‌ها را در پی دارد لذا دستور دادیم که آن‌ها را در یک مکان مناسب ساماندهی کنند و در این زمینه بحث مطالبه‌گری و نظارت را هم داریم چراکه این یک نمونه از حقوق عامه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در پایان تاکید کرد: پیشگیری‌های ما باید علمی، درست و هدفمند باشد لذا جمع کردن دستفروشان هنر نیست و اگر جا و مکانشان برای فروش و جذب مشتری مناسب نباشد، می‌توانند از ما مطالبه‌گری کنند تا جای دیگری برایشان در نظر بگیریم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212162

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.