تاریخ : 31 فروردین 3 23:44
3
معاون درمان سپاه استان قزوین:

تیم‌های بسیج در سگزآباد و ضیاء‌آباد وارد عمل شدند/ انجام بیش از 1700تست سریع در فازدوم طرح شهیدسلیمانی

  • کد خبر : 212228
  • 24 اسفند 99 09:08
تیم‌های بسیج در سگزآباد و ضیاء‌آباد وارد عمل شدند/ انجام بیش از 1700تست سریع در فازدوم طرح شهیدسلیمانی
معاون درمان سپاه استان قزوین گفت: تیم‌های حمایتی و رصد و شناسایی بسیج در مناطق سگزآباد و ضیاء آباد برای اجرای اقدامات مقابله با کرونای جهش یافته حضور یافتند.

حبیب الله سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت شاخص، درباره آخرین اقدامات طرح ضربتی تست کرونا اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان‌ها انجام شده به طوری که در شهرستان قزوین 67نفر را برای آموزش به شبکه بهداشت معرفی کردیم تا بتوانیم طرح را با چندین برابر ظرفیت پیش ببریم.

وی افزود: بسیج خواهران، بسیج برادران، بسیج دانشجویی و بسیج فرهنگیان در این طرح مشارکت دارند و در شهرستان‌های تاکستان هم 73 نفر، البرز 40 نفر، آبیک 40 نفر، بوئین زهرا 53 نفر و آوج 10 نفر را جهت آموزش به مرکز شهید بلندیان معرفی کردیم.

معاون درمان سپاه استان قزوین ادامه داد: طی این مدت مقداری مشکل کیت را در استان داریم که امیدواریم این مسئله در روزهای آینده حل شود؛ در این طرح مقرر بود که هم تعداد پایگاه‌ها در محلات را افزایش دهیم و هم به صورت سیار از اداره‌ها و سازمان‌ها تست دریافت کنیم.

فاز دوم طرح شهید سلیمانی وسیع‌تر و گسترده‌تر است

سیاهکالی مرادی بیان کرد: در این مدت در فاز دو طرح شهید سلیمانی در سطح پایگاه‌های محلات از 530 نفر تست به عمل آمد که تقریبا 6درصد مثبت بودند، از 75 نفر در منازل تست گرفته شد که بیمار بودند و 90درصد آن‌ها مثبت شدند و در ادارات هم از هزار و 100 نفر تست گرفته شد که حدود 3درصد مثبت بودند.

این مقام مسئول یادآور شد: شهرداری، بنیاد شهید و چند دستگاه دیگر در قزوین از جمله اداراتی بودند که از آن‌ها تست دریافت شد و این تیم‌ها در سطح شهرستان‌‌ها سازماندهی شدند که با تامین کیت‌های آزمایشگاهی، این طرح با قوت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: در سگزآباد و ضیاء‌آباد هم که در این روزها شاهد شیوع ویروس جهش یافته کرونا در این مناطق هستیم نیز پنج تیم حمایتی و دو تیم رصد و شناسایی تشکیل شده و پنج نفر از بسیجیان هم در کنار کادر درمان برای انجام تست و سایر اقدامات کمک کردند و  در حیدریه هم پنج گروه دو نفره تشکیل شده که بحث‌ حمایتی را انجام می‌دهند.

معاون درمان سپاه استان قزوین در پایان با بیان اینکه وضعیت استان در زمینه تست مطلوب است، گفت: فاز دوم طرح شهید سلیمانی وسیع‌تر و گسترده‌تر است تا بتوانیم افراد زیادی را در زمان و در فاصله کوتاه‌تری مورد تست قرار داده و بیماران را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212228

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.