تاریخ : 31 فروردین 3 18:32
3
امروز آغاز شد؛

اولین مرحله واکسینه کرونا در مراکز سالمندان استان قزوین/ هزار مددجوی بهزیستی در قزوین واکسینه می‌شوند

  • کد خبر : 212229
  • 24 اسفند 99 15:17
اولین مرحله واکسینه کرونا در مراکز سالمندان استان قزوین/ هزار مددجوی بهزیستی در قزوین واکسینه می‌شوند
سالمندان مقیم در مراکز نگهداری استان قزوین تا پایان هفته اول فروردین واکسینه کرونا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، برنامه فاز اول واکسیناسیون کرونا جهت سالمندان مراکز تحت نظارت بهزیستی ظهر امروز در مرکز سالمندان فاطمه زهرا(س) قزوین انجام شد.

علیرضا وارثی در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: امیدواریم تا پایان دوره سالمندان مقیم در مراکز نگهداری مختلف استان از قبیل دولتی و خصوصی را طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت واکسینه کنیم و
تمام جامعه هدف را پوشش دهیم.

وی افزود: اکنون سالمندان حاضر در مراکز نگهداری استان با اولویت‌بندی که وزارت بهداشت و درمان پیش بینی کرده در اولویت دریافت واکسن قرار گرفته‌اند و در هفته‌های آینده هم گروه‌های دیگر مورد توجه قرار خواهند گرفت به طوری که کارمندان در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: سالمندان با توجه به سن بالا و بیماری‌های زمینه‌ای که دارند نیز مورد توجه قرار می‌گیرند و واکسینه هم به صورت رایگان انجام می‌شود لذا از مراکزی که تحت نظارت ما هستند فعلا مراکز سالمندان جهت واکسیناسیون در اولویت قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: در استان قزوین حدود هشت مرکز سالمندان داریم که با کسب رضایت کتبی از خانواده‌ها یا خود فرد سالمند که سرپرست است واکسیناسیون انجام می‌شود و برای افراد بی‌سرپرست یا مجهول‌الهویه هم با رضایت مدیرکل صورت می‌گیرد.

وارثی تصریح کرد: مرکز سالمندان فاطمه زهرا(س) اولین مرکزی است که واکسیناسیون در آن شروع شده که طی روزهای آتی برنامه‌ریزی شده که همه سالمندان مقیم در مراکز و همه پرسنلی که به آن‌ها خدمات می‌دهند نیز تا پایان سال واکسینه شوند.

این مقام مسئول ابراز کرد: در مرحله اول ۲۱۸ نفر از سالمندان و ۱۰۸ نفر از کارمندان واکسینه می‌شوند و
مراقبت‌های ویژه ما همچنان ادامه دارد و براساس پروتکل‌ها خواهد بود به طوری که باتوجه به سال نو صرفا خانواده این افراد می‌توانند با رعایت ضوابط بهداشتی برای ملاقات حضور یابند و سایر مردم تا اطلاع ثانوی اجازه حضور ندارند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی قزوین در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: امیدواریم که تا پایان هفته اول فروردین ماه کلیه سالمندان مراکز نگهداری در استان قزوین واکسینه کرونا شوند و تا پایان اردیبهشت ماه تمام سالمندان پرخطر در استان را واکسینه کنیم.

جلال رحمانی در پایان تاکید کرد: با این اقدامات امیدواریم بتوانیم از زنجیره انتقال این بیماری جلوگیری کنیم و شاهد باشیم که بیماری از سطح کشور ما ریشه کن شده است و در مراحل بعدی کارمندان بهزیستی به عنوان جامعه هدف هستند.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212229

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.