تاریخ : 30 فروردین 3 05:22
3
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بیش از سه هزار دوز واکسن وارد استان قزوین شد/ وضعیت فوق‌العاده و قرمز در سگزآباد حاکم است

  • کد خبر : 212262
  • 26 اسفند 99 13:38
بیش از سه هزار دوز واکسن وارد استان قزوین شد/ وضعیت فوق‌العاده و قرمز در سگزآباد حاکم است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: اکنون وضعیت قرمز و فوق‌العاده در سگزآباد برقرار است اما حال عمومی تمام افراد مبتلا مطلوب بوده و در شرایط قرنطینه منزل به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار سلامت شاخص، جلال رحمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین که ظهر امروز در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، درباره آمار واکسیناسیون در استان قزوین اظهار کرد: در مرحله اول ۱۰۵ دوز، مرحله دوم هزار و ۶۱۰ و در مرحله سوم هزار و ۹۷۷ واکسن و در مجموع سه هزار و ۶۹۲ دوز واکسن وارد استان شد.

وی افزود: طبق اطلاعات ثبت شده از جامعه هدف استان قزوین در سامانه سیب و براساس سند ملی واکسیناسیون نیز هزار و ۲۸۰ دوز واکسن برای کادر درمان، ۱۵۰دوز برای اورژانس پیش بیمارستانی، ۶۵۰ دوز برای کادر آزمایشگاهی، ۷۰ دوز برای جانبازان، ۳۵۰ دوز سالمندان مقیم در مراکز نگهداری، هزار و ۱۲۲ دوز برای بیماران خاص و  سرطانی، ۵۵ دوز در حوزه آرامستان‌ها و ۶۰۰ دوز در شبکه بهداشت استان تعلق می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ابراز کرد: تا به امروز هزار و ۶۹۸ دوز واکسن کرونا یعنی ۵۰ درصد از سهیمه استان قزوین را تزریق کردیم که هزار و ۱۴۹ دوز به حوزه درمان، ۲۵۸ دوز به کادر شبکه بهداشت و ۱۰۴ دوز به فوریت‌های پزشکی تزریق شده است.

وی ادامه داد: تاکنون به ۶۴ نفر از جانبازان، پنج نفر از کادر آزمایشگاهی، ۵۰ نفر از پرسنل آرامستان‌های سطح استان و ۱۰نفر از کادر درمانگاه پاکروان واکسن تزریق شده و به طور کلی تاکنون هزا و۳۴۴ دوز در شهرستان قزوین، ۱۷۴ دوز در شهرستان تاکستان، ۶۵ دوز در شهرستان البرز، ۵۵ دوز در بوئین زهرا، ۴۵ دوز در آبیک و ۱۵ دوز در شهرستان آوج تزریق شده است.

این مقام مسئول درباره وضعیت کرونای انگلیسی در بوئین زهرا اذعان کرد: از روز چهارشنبه هفته گذشته در روستای سگزآباد بوئین زهرا دو نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شدند که روز اول ۷۰ نفر و در روز دوم ۲۷۰ نفر از اهالی این منطقه مورد آزمایش قرار گرفتند که ۲۲ نفر در این روستا مثبت جهش یافته شدند و یک خانواده چهارنفره در شهر بوئین زهرا هم تشخیص داده شدند.

وی عنوان کرد: اکنون وضعیت در دست کنترل است و افراد توسط نیروهای طرح شهید سلیمانی رهگیری می‌شوند؛ به طوری که مغازه‌های سگزآباد فقط در صورت منفی شدن تست کارکنان می‌توانند فعالیت کنند و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بار اول تذکر داده می‌شود و در صورت تکرار، تا پایان فروردین تعطیل خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: چند مراسم عروسی و ختم قرار بود که در سگزآباد برگزار شود که با برگزاری جلسه‌ای با ریش سفیدان و بزرگان محل، از برگزاری هر گونه مراسم جلوگیری کردیم.

وی در پایان گفت: اکنون وضعیت قرمز و فوق‌العاده در سگزآباد برقرار است اما حال عمومی تمام افراد مبتلا مطلوب بوده و در شرایط قرنطینه منزل به سر می‌برند.

انتهای پیام/ 1300

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212262

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.