تاریخ : 31 فروردین 3 06:29
3
در مصاحبه با مشاور امور خانواده مطرح شد

راهکارهای حفظ روابط اجتماعی در شرایط کرونایی/ تعطیلات نوروز را چگونه برنامه‌ریزی کنیم؟

  • کد خبر : 212295
  • 02 فروردین 0 09:52
راهکارهای حفظ روابط اجتماعی در شرایط کرونایی/ تعطیلات نوروز را چگونه برنامه‌ریزی کنیم؟
مشاور امور خانواده گفت: خانواده‌ها می‌توانند از طریق ایجاد کردن گروه‌های خانوادگی در فضای مجازی ارتباط خود را پابرجا نگه‌دارند تا بتوانند در شرایط فعلی ارتباط اجتماعی خود را حفظ کنند.

محمد شاه محمد پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی شاخص، با اشاره به اینکه باید شرایط فعلی کرونایی را بپذیریم، اظهار کرد: هر فرد در جایگاه یک شهروند باید به وظیفه خود در راستای انجام پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی، عمل کند.

وی افزود: هر شهروند با تشریح عوارض ویروس کرونا برای خود می‌تواند شرایط فعلی را درک و از ابتلای خود و دیگران به این بیماری پیشگیری کند.

مشاور امور خانواده ابراز کرد: اکنون که در تعطیلات عید هستیم باید بیشتر فاصله اجتماعی را رعایت کنیم چراکه مشخص نیست کدام یکی از افراد ناقل این بیماری هستند.

وی بیان کرد: مشکل اصلی کنونی این است که بسیاری از افراد همچنان وجود این ویروس را باور نمی‌کنند بلکه باید بدانند این بیماری مختص به یک فرد نیست و شامل همه می‌شود‌؛ مطمئنا اگر فردی با بی احتیاطی موجب مبتلا شدن فردی به ویروس کرونا شود، حق الناس به گردن او خواهد بود.

شاه‌محمدپور عنوان کرد: اگر هر فردی تعطیلات ایام عید را برای خود به طور صحیح برنامه‌ریزی کند قطعا از مبتلا شدن خود و دیگران به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند و شاهد مرگ افراد توسط این ویروس نخواهیم بود.

 والدین برنامه‌ای تحت عنوان انجام کار مفید در ایام تعطیلات ترسیم کنند

وی ادامه داد: والدین باید برنامه‌ای تحت عنوان انجام کار مفید در ایام تعطیلات برای فرزندان خود ترسیم کنند و لیست امورات را بنویسند تا برنامه‌ریزی دقیق انجام دهند؛ افراد می‌توانند از طریق مطالعه در روزهای تعطیل و انجام کارهای عقب افتاده برنامه‌ریزی جامع انجام دهند.

مشاور امور خانواده گفت: افراد علاوه بر برنامه زمان بندی باید در این ایام افراد برنامه غذایی صحیح تعریف کنند تا در شرایط کنونی که تحرک کمی دارند، از سلامتی کامل هم برخودار باشند؛ والدین و فرزندان می‌توانند انجام ورزش در منزل را جایگزین کنند تا از عدم فعالیت بدنی کم، آسیب نبینند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در جامعه ما فقط بازی برای کودکان و جوانان تعریف شده است اما باید در شرایط کنونی که همه افراد بیشتر وقت خود را در منزل می‌گذرانند، انجام بازی مفید و آموزنده برای همه اعضای خانواده طراحی شود.

شاه‌محمدپور ابراز کرد: والدین می‌توانند از طریق هم فکری با فرزندانشان بازی‌های جدید خلق کنند و به آن‌ها بگویند اکنون که در این شرایط هستیم به نظر شما انجام چه بازی می‌تواند مفید باشد، که همین گفت‌و‌گو باعث خلق بازی جدید و آگاهی فرزندان از اینکه این برهه از زمان هم خواهد گذشت، می‌شود‌.

این مشاور خانواده درباره نحوه کاهش استرس فعلی فرزندان، گفت: با آگاهی فرزندان از اینکه این برهه از زمان گذرا خواهد بود می توانیم از استرس کنونی نوجوانان و جوانان بکاهیم.

وی ادامه داد: پس از انجام برنامه‌ریزی موضوع بعدی مدیریت صحیح است که اولین کار باید تغییر باورهای غلط به سمت باورهای درست انجام شود که از طریق منابع اطلاعاتی مناسب امکان‌پذیر است.

شاه‌محمدپور بیان کرد: تغییر باورهای غلط زمانی اصلاح می‌شود که بدانیم منبع اطلاعاتی صحیح وزارت بهداشت است تا از این طریق از استرس و اضطراب کنونی افراد کاسته شود؛ ارتباط دوستانه بین افراد نباید موجب بیان اطلاعات غلط بهداشتی در شرایط فعلی شود بلکه باید این ارتباط موجب ارجاع به مرجع صحیح شود.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها می‌توانند از طریق ایجاد کردن گروه‌های خانوادگی در فضای مجازی ارتباط خود را پابرجا نگه‌دارند تا بتوانند در شرایط فعلی ارتباط اجتماعی خود را حفظ کنند.

مشکل جامعه ما عدم پذیرش برنامه‌ریزی درست است

مشاور امور خانواده اضافه کرد: نوجوانان می‌توانند طبق چارچوب قوانین استفاده از فضای مجازی با افراد فامیل گروه‌های دوستانه تشکیل دهند و با به اشتراک گذاشتن بازی‌های فکری اوقات فراغت خود را پر کنند.

وی تاکید کرد: انجام صله رحم در شرایط کنونی امکان پذیر نیست و حفظ جان از واجبات است و اکنون بهترین کار در راستای حفظ جان خود و پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، انجام پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و محدودیت‌ها است.

این مشاور اذعان کرد: کارشناسان رسانه باید کارگروه تشکیل دهند تا در شرایط کنونی که بیان می‌کنند هزینه ساخت فیلم جدید ندارند، حداقل اکنون که والدین و فرزندان به طور تمام وقت در کنار هم هستند حداقل برنامه تلویزیونی مناسب از انبار اطلاعاتی ایجاد شده قبلی پخش کنند.

شاه محمد پور ادامه داد: عجیب است که مسئولین مربوطه آمار تردد حتی موتورسیکلت‌ها را دارند اما برای نوجوانان و جوانان جامعه که در شرایط کنونی در منزل به سر می‌برند برنامه‌ریزی مفید رسانه‌ای انجام نمی‌دهند.

وی ابراز کرد: مشکل جامعه ما عدم پذیرش برنامه‌ریزی درست است چراکه مسئولین و مدیران مربوط به رسانه می‌توانند با تشکیل یک کارگروه پنج نفر هم برنامه‌ریزی مطلوب‌ترسیم کنند.

مشاور امور خانواده در پایان گفت: متاسفانه با کم کاری برخی از افراد مسئول، غم و غصه عضوی از اعضای یک خانواده ایرانی شده است اما برای برطرف کردن این مشکلات راه حل وجود دارد که باید رسیدگی شود چراکه توجه به مشکلات هزینه کمتری از خسارت‌های وارده پس از ایجاد آسیب در جامعه دارد.

انتهای پیام/1700

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212295

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.