تاریخ : 01 اردیبهشت 3 12:50
3
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین:

مسافرت‌های نوروزی وضعیت قزوین را در مرز قرمز قرار داد/ افزایش 20درصدی بستری‌ها

  • کد خبر : 212304
  • 05 فروردین 0 16:07
مسافرت‌های نوروزی وضعیت قزوین را در مرز قرمز قرار داد/ افزایش 20درصدی بستری‌ها
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین متاسفانه در ظرف چهار روز اخیر میزان بستری‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته است، گفت: مسافران در مناطق الموت و طارم طی دو روز آینده این مناطق را ترک کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر حبیبی در اولین جلسه ستاد کرونای استان قزوین در سال 1400 که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وخامت وضعیت کرونای استان اظهار کرد: متأسفانه مردم علی‌رغم تأکید مسئولان مبنی بر کاهش سفر‌ها و مخاطرات آن، اقدام به انجام مسافرت کرده‌اند و این شرایط به شدت رو به افزایش هم است.

وی افزود: علی رغم توصیه‌های که مبنی بر عدم مسافرت اعلام شد اما مردم موضوع را عادی تلقی کردند و بین سلامتی و کرونا نیز با اقدام به سفر، کرونا را انتخاب و این خطر را همراه خود و سایرین کردند به طوری که این روزها میهمان ناخوانده در استان زیاد دیده می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اینکه اگر به موضوع مسافرت‌ها توجه نشود قطعا شرایط سختی را رقم خواهد زد، ادامه داد: اکنون مناطق الموت و طارم در شرایط بسیار نگران‌کننده قرار دارند و آمار جمعیتی زیادی در این مناطق ساکن هستند که آمار بیماران کرونایی به همین واسطه به شدت در حال افزایش و روند بستری ها افزایشی است.

وی در ادامه تاکید کرد: متاسفانه در ظرف چهار روز میزان بستری‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته در حالی که طی سه هفته گذشته آمار بستری‌ها با رقم ۱۹۰ نفر نیز در وضعیت ثابت بود اما اکنون در مرز ۲۳۰ نفر قرار گرفته است و اگر روند ابتلا با این روال ادامه یابد پیش‌بینی می‌شود که رنگ کرونایی استان در چند روز آینده به نارنجی و قرمز تغییر کند.

حبیبی عنوان کرد: اگر این تجمعات خانوادگی و مسافرت‌ها ادامه داشته باشد، مردم استان به ویژه منطقه الموت و طارم توجه کنند که وارد پیک چهارم خواهیم شد و اکنون دیگر بیماران کرونایی از نوع انگلیسی هستند که کشندگی آن بسیار بالاست.

برگزاری یک مراسم ختم در روستای فیشان باعث ابتلای 23 نفر شد

این مقام مسئول اذعان کرد: برگزاری یک مراسم ختم در روستای فیشان که ۵۰ خانوار در آن ساکن هستند باعث ابتلای ۲۳ نفر به کرونا شده است یعنی ۵۰ درصد از جمعیت آن که دیگر به تعدادی از این افراد هم دسترسی نداریم چون میهمان بودند و روستا را ترک کردند.

وی بیان کرد: اگر الموتی‌های عزیز ظرف امروز و فردا میهمانانشان را بدرقه نکنند بدون شک وضعیت این منطقه سرسبز الموت در فصل بهار قرمز خواهد شد؛ کرونا بستگی به رفتار ما دارد و الان نشان داده که رعایت نکردن پروتکل‌ها و حضور در تجمعات کرونا را شدت می‌دهد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به اقدامات کنترلی عنوان کرد: گروه‌های نوروزی شهرداری که اکنون در سطح شهر گشت می‌زنند باید متوقف شوند چون باعث تجمع می‌شود، باید حداقل دو هفته این مراقبت‌ها و کنترل‌ها در منطقه فیشان الموت انجام شود.

وی یادآور شد: تمام مسئولین و دستگاه‌های دخیل در استان باید به طور گسترده ابلاغ و اعلام کنند که استان قزوین شرایط لازم برای پذیرش مسافر را ندارد و شرایط خطرناک است؛ باید از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به الموت جلوگیری و دو محور ورودی به الموت‌های غربی و شرقی کنترل شود چون این تمهیدات برای حفظ سلامت مردم است.

حبیبی در پایان گفت: طرح شهید سلیمانی در منطقه الموت باید جدی‌تر اجرا شود و نظارت بر فروشگاه‌ها، موادغذایی و نانوایی باید جدی صورت گیرد و مراکز تفریحی در الموت ممنوع شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212304

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.