تاریخ : 09 فروردین 3 22:17
3
رئیس پلیس راه استان قزوین خبر داد

افزایش ۱۵۵ درصدی تردد در جاده‌های قزوین/ خودروهای با جرائم بیش از سه میلیون توقیف می‌شوند

  • کد خبر : 212307
  • 08 فروردین 0 08:34
افزایش ۱۵۵ درصدی تردد در جاده‌های قزوین/ خودروهای با جرائم بیش از سه میلیون توقیف می‌شوند
رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: در مدت ۱۲ روزه طرح نوروزی امسال یعنی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا پایان روز ۶فروردین۱۴۰۰ حدود ۹ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۷۵۷ تردد در سطح راه‌های استان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵۵ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: سال۹۹ به میزان ۲۳۷ میلیون و ۳۲۵ هزار تردد در محور های استان قزوین داشتیم که نسبت به سال ۹۸ معادل ۱۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: خوشبختانه سال گذشته حدود ۲۰ درصد در آمار متوفیان، ۲۱ درصد در آمار مجروحیت و در مجموع تصادفات به میزان ۳۱ درصد کاهش داشتیم که بیشترین تصادفات استان در محور آزادراه قزوین_کرج، قزوین_زنجان و محور قزوین همدان و محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین بیان کرد: بیشترین تخلفات رانندگی مربوط به سرعت غیر مجاز، عدم استفاده از کمر بند ایمنی، استفاده از تلفن همراه حین رانندگی و تخلفات مرتبط با ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده است.

وی ابراز کرد: با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تعداد ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در استان آشکار سازی شده و با اقداماتی از قبیل تعریض محور، انسداد دسترسی، اصلاح هندسی، ایجاد روشنایی نقطه ای و تعویض روکش آسفالت در حدود ۱۱ نقطه رفع و اصلاح شده است.

تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات در سال ۹۹ به ۴۶ سامانه افزایش یافت

این مقام مسئول ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده تعداد سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات در سال ۹۹ به ۴۶ سامانه افزایش یافته و تعداد ۵ دستگاه سامانه پایش تصویر و کنترل ترافیک نیز در حال نصب و اضافه شدن به سامانه‌های قبلی است.

رئیس پلیس راه استان قزوین در رابطه با جرایم بالای یک میلیون تومان اذعان کرد: با توجه به ابلاغیه صادره از پلیس راهور ناجا، مبلغ موصوف به سه میلیون تومان افزایش یافته که برابر تبصره ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، در صورت رسیدن جرایم معوق خودرو به مبلغ بیش از سه میلیون تومان، پیامکی از طریق پلیس راهور برای مالک ارسال و مالک موظف است ظرف مدت یک ماه نسبت به پرداخت جرایم رانندگی اقدام نماید؛ در غیر اینصورت برای آن خودرو دستور توقیف در سامانه ثبت و مامورین راهور به محض رویت خودرو برابر با قوانین خودرو را توقیف خواهند نمود.

ذاکری‌منش بیان کرد: در مدت ۱۲ روزه طرح نوروزی امسال یعنی از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۹ تا پایان روز ۶فروردین۱۴۰۰ حدود ۹ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۷۵۷ تردد در سطح راه‌های استان به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان گفت: در زمینه اعمال جرایم کرونایی در سال گذشته حدود ۵۴۰ مورد اعمال قانون توسط مامورین پلیس راه صورت گرفته و اکنون شرایط شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار دارد لذا با توجه به قوانین کشوری تا پایان تعطیلات خودروهای با پلاک غیربومی در شهرهای قرمز به ازای هر روز تردد یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۰۳

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212307

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.