تاریخ : 10 فروردین 3 17:57
3
دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

بستری‌های کرونایی قزوین ۸۰درصد اوج گرفت/ داروی آیورمکتین نتیجه مثبت روی بیماران دارد

  • کد خبر : 212330
  • 15 فروردین 0 09:13
بستری‌های کرونایی قزوین ۸۰درصد اوج گرفت/ داروی آیورمکتین نتیجه مثبت روی بیماران دارد
دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: در بهمن ماه به طور میانگین ۱۶۰تا۱۷۰ بستری داشتیم اما امروز نرخ بستری‌ها ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و طی روزهای اخیر به صورت تصاعدی بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، علی فخارسلیمانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین که شب گذشته در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، با اشاره به وضعیت کرونای استان اظهار کرد: اکنون پیک چهارم کرونا در حال آغاز شدن است و بیشتر هم ویروس جهش یافته در کشور چرخش داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا هفته آینده شهرستان‌های بیشتری هم قرمز شوند.

وی افزود: نمودار بستری‌ها در حال افزایش است لذا
در هر زمان که رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش می‌یابد ما دو هفته بعد شاهد افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها هستیم و شرایط کنونی هم نتیجه نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی در هفته آخر اسفند ماه است.

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: باید با اقدامات جدی بتوانیم پیک چهارم را کنترل کنیم چراکه وضعیت شیوع بیماری در استان قزوین رو به بالاست و جزو پنج استان با بیشترین پلاک تردد در سطح کشور در نوروز بود.

وی یادآور شد: اکنون خیز افزایشی بیماری در استان‌های همجوار هم شروع شده و در رتبه بندی نرخ بروز بیماری نیز استان خوزستان بیشترین رتبه را داراست که این استان قله را رد کرده اما سایر استان‌ها در حال افزایشی هستند.

هیچ بیماری در انتظار آی سی یو‌ نداریم

این مقام مسئول عنوان کرد: اکنون ۲۹۱ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند در حالی که در بهمن ماه به طور میانگین ۱۶۰تا۱۷۰ بستری داشتیم اما امروز نرخ بستری‌ها ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده و طی روزهای اخیر به صورت تصاعدی بالا رفته است.

فخارسلیمانی بیان کرد: تاکستان در وضعیت قرمز ، آبیک و آوج وضعیت زرد و قزوین، بوئین زهرا و البرز نارنجی هستند که با این روند پیش‌بینی می‌شود که تعداد شهرستان‌های قرمز افزایش یابد و طی ۲۴ ساعت گذشته چهار فوتی در استان قزوین داشتیم.

وی با بیان اینکه اکنون میانگین روزانه سه فوتی در استان قزوین داریم، تصریح کرد: خوشبختانه هیچ بیماری در انتظار آی سی یو‌ نداریم و صددردصد ظرفیت بیمارستان بوعلی‌سینا به بیماران کرونا اختصاص یافته و میزان مراجعین سرپایی بالا رفته است.

دبیر کمیته کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در پایان گفت: موج پیش رو ممکن است شدیدتر شود لذا وزارتخانه تمامی اعمال جراحی غیر ضروری را ممنوع کرده است؛ باید توجه داشت که اکنون طول بستری بیشتر و سنین مبتلایان بالاتر رفته است.

تالارها و رستوران‌ها دو کانون مهم شیوع بیماری هستند

رئیس علوم پزشکی استان قزوین در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت کنونی کرونا در استان اظهار کرد: اکنون تالارها و رستوران‌ها دو کانون مهمی هستند که باید تالارها تعطیل و رستوران‌ها هم صرفا بیرون‌بر باشند چراکه باتوجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان بسیاری از مراسمات عروسی با ترافیک بالا در حال برگزاری است.

پیمان نامدار ادامه داد: به کسانی که از مسافرت نوروزی بازگشته‌اند توصیه جدی داریم که به مدت دو هفته قرنطینه معکوس را اجرا کرده و با کسی رفت و آمد نداشته باشند؛ متاسفانه طبق اعلام وزارت بهداشت در ایام نوروز ۱۶ هزار فرد آلوده قرنطینه را حفظ نکرده و مسافرت کردند.

این مقام مسئول درباره علت عدم استفاده از داروی آیور مکتین اذعان کرد: این دارو که برای پیشگیری و درمان کرونا در قزوین اختراع شده نیز منعی برای مصرف آن نیست و اکنون در دو یا سه داروخانه قزوین هم عرضه می‌شود.

وی در پایان گفت: تاکنون برای ۲هزار کیس در قزوین تجویز شده که نتایج مثبتی داشته و در خوزستان هم مورد استفاده قرار گرفته است اما مسئله این است که چون میزان کیس‌ها پایین است لذا سازمان (who) فعلا آن را تایید نکرده است که به این علت نمی‌توانیم در مراکز ۱۶ ساعات استفاده کنیم.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212330

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.