تاریخ : 28 فروردین 3 20:15
3
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین خبر داد

اجرای قوانین وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در استان قزوین/ تالارها تعطیل و رستوران‌ها بیرون‌بر فعالیت کنند

  • کد خبر : 212331
  • 15 فروردین 0 09:21
اجرای قوانین وضعیت قرمز و نارنجی کرونا در استان قزوین/ تالارها تعطیل و رستوران‌ها بیرون‌بر فعالیت کنند
جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: رستوران‌ها حتما باید بیرون بر باشند و در غیر این صورت و عدم رعایت دستورالعمل باید تعطیل شوند؛ هیچگونه تعطیلی در سطح ادارات نداریم و همه کارمندان باید در محل کار حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شاخص، منوچهر حبیبی شب گذشته در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با بیان اینکه این ۷۳امین جلسه است، اظهار کرد: ۱۴ ماه است که با کرونا درگیر هستیم و سه حمله خطرناک این بیماری را پشت سر گذاشتیم که اکنون به پیک چهارم رسیدیم که ممکن است بسیار خطرناک‌تر باشد.

وی افزود: تعطیلات نوروزی زمینه ساز موج چهارم کرونا شد چون در هفته سوم اسفندماه شیرینی و آجیل در بازار کمیاب شده بود که دلیلی بر جریان داشتن دیدوبازدیدها در بین مردم است و این امر باعث شد که اکنون در آستانه فاجعه کرونایی هستیم به طوری که رنگ‌بندی کرونا در استان‌ها به صورت روزانه تغییر می‌کند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین ابراز کرد: ظرف یک هفته بستری‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته که اگر رعایت نکنیم در هفته‌های آینده با مشکل مواجه خواهیم شد و با یک سونامی کرونایی مواجه هستیم که باید هر اقدامی که باعث کاهش بیماری می‌شود را انجام دهیم.

بیمارستان‌های قزوین در حالت آماده‌باش قرار گیرند

وی تاکید کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها بر امکانات و تجهیزات بومی خود اتکا کنند و انتظار کمک از سایر شهرستان‌ها نداشته باشند چراکه حتی در شرایط فعلی از کشور هم انتظار کمک نداریم چون شرایط بحرانی است.

معاون سیاسی_ امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد: بیمارستان‌ها باید در حالت آماده باش باشند به طوری که بیمارستان‌های تامین اجتماعی ۳۰ درصد و خصوصی ۱۵ درصد باید آمادگی پذیرش بیماران کرونایی را داشته باشند تا با اوج بیشتر بیماری غافلگیر نشویم.

وی بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید هرچه زودتر تست‌های رپید را به طرح شهید سلیمانی تحویل دهد
تا بیماریابی با سرعت بیشتری پیش برود و اکنون هم وضعیت استان قزوین در شهرستان‌ها قرمز و نارنجی است.

حبیبی تصریح کرد: رستوران‌ها حتما باید بیرون بر باشند و در غیر این صورت و عدم رعایت دستورالعمل باید تعطیل شوند؛ هیچگونه تعطیلی در سطح ادارات نداریم و همه کارمندان باید در محل کار حاضر شوند.

این مقام مسئول در پایان گفت: رسانه‌ها باید به مرحله هشداردهی وارد شوند و محدودیت‌های شبانه با جدیت اجرا شود؛ همچنین پاساژهایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید تا یک هفته بسته شوند.

در واحد‌های تولیدی از همه کارکنان در بدو ورود تست رپید گرفته شود

استاندار قزوین در ادامه این جلسه اظهار کرد: از همین الان باید عزم را جزم کنیم تا اجازه ندهیم درگیر پیک جدید شویم چراکه غفلت ما و بی‌توجهی مردم باعث می‌شود که شرایط سختی را متحمل شویم.

هدایت الله جمالی پور اذعان کرد: اگر شرایط کنونی کنترل نشود بر روی انتخابات هم تاثیر می‌گذارند لذا فرمانداران سعی کنند این بیماری را کنترل و شرایط را بهبود بخشند؛ با تعطیلی مشاغل موافق نیستیم و اول باید تذکر داد که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در صورت بی‌توجهی به سراغ تعطیل کردن رفت.

وی عنوان کرد: حتما می‌توانیم این شرایط را کنترل کنیم؛ بسیاری از اصناف همذمقصر نیستند و عده‌ای دیگر تخطی می‌کنند و با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با بی‌توجهی به هشدارها اقدام به مسافرت کردند که اکنون این شرایط را شاهد هستیم.

استاندار قزوین افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها تدبیر کنند و ما تصمیمات فرمانداران را اجرایی خواهیم کرد اما اگر پیک بالا برود استان مجبور می‌شود که تصمیمات سخت‌تری را اتخاذ کند
لذا تا یک هفته به شهرستان‌ها اختیار تصمیم‌گیری و مدیریت می‌دهیم.

وی در پایان تاکید کرد: در واحد‌های تولیدی از همه کارکنان در بدو ورود تست رپید گرفته شود تا در این بخش با شیوع ویروس مواجه نشویم و سلامت جامعه کارگری استان حفظ شود.

انتهای پیام/ ۱۳۰۰

لینک کوتاه : https://shakheskhabar.ir/212331

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.